Strona internetowa www.kajto.pl wykorzystuje pliki cookies oraz inne technologie służące do automatycznego przechowywania danych w celu zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa w urządzeniu końcowym. Zgoda wyrażona na korzystanie z tych technologii przez stronę internetową www.kajto.pl lub podmioty trzecie, w celach związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, może w każdym momencie zostać przez Państwa zmodyfikowana lub odwołana w ustawieniach przeglądarki. Więcej szczegółów dotyczących naszej polityki cookies znajdziecie Państwo Polityce Prywatności. OK, zamknij
  • 100. start w karierze Kajetanowicza – grecki jubileusz lidera FIA ERC i świeżo upieczonego dwukrotnego Szutrowego Mistrza Europy;
  • Rajd Akropolu (9-11 października) – ponad 202 km zaciętej rywalizacji na legendarnych, bezlitosnych trasach znanych z WRC;
  • Z 126 punktami LOTOS Rally Team przewodzi w zespołowej klasyfikacji FIA ERC;
  • 16 punktów dzieli Polaków od mistrzostwa – Kajetanowicz i Baran przed szansą wywalczenia tytułu Mistrzów Europy już na jedną rundę przed końcem sezonu;
  • Rekordowy dystans na otwarcie – 43,41 km mierzy oes nr 1 – najdłuższa próba w tym sezonie FIA ERC;
  • 62 punkty – przewaga załogi LOTOS Rally Team w klasyfikacji mistrzostw przed Rajdem Akropolu.

Po nagrodzonym kompletem punktów, imponującym zwycięstwie w Rajdzie Cypru, Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran przystępują do walki w Rajdzie Akropolu (9-11 października) z ogromną przewagą punktową w klasyfikacji Rajdowych Mistrzostw Europy. Wyjątkowo skuteczni zawodnicy LOTOS Rally Team, w siedmiu dotychczasowych startach, wywalczyli aż 198 punktów. Dzięki temu jedyną oprócz Polaków załogą, która zachowała szanse na sięgnięcie po mistrzowski tytuł są Craig Breen i Scott Martin. 62 punkty przewagi, jakie Kajto i Jarek mają nad fabrycznym duetem Peugeota, dają Polakom szansę na zapewnienie sobie tytułu Mistrzów Europy na jedną rundę przed końcem walki o to trofeum. Kajetanowicz i Baran zdobędą tytuł już w Grecji jeżeli na tutejszych, bezlitosnych dla sprzętu, odcinkach specjalnych wywalczą co najmniej 16 na 39 możliwych do zdobycia punktów. To oznacza, że polska załoga, by cieszyć się z miana najlepszych w Europie potrzebuje aż 47 punktów więcej niż zdobyli ubiegłoroczni Mistrzowie Europy – Esapekka Lappi i Janne Ferm.
rajd_akropolu_2015_lr_fot._marcin_snopkowski_006
Do walki o upragnione punkty Kajetanowicz, który w lutym tego roku wywalczył tytuł Zimowego Mistrza Europy, wyruszy po drugim w karierze zwycięstwie w klasyfikacji FIA ERC Gravel Masters. Tytuł szutrowego Mistrza Europy Polak przypieczętował rewelacyjną jazdą w Rajdzie Cypru – poprzedniej rundzie FIA ERC. Na niesamowicie wymagających trasach legendarnego Rajdu Akropolu, który aż 38 razy stanowił jedną najtrudniejszych rund Mistrzostw Świata, załoga LOTOS Rally Team stawi czoła nie tylko całej czołówce europejskiego czempionatu. Polacy mają do pokonania 9, niezwykle krętych i długich odcinków specjalnych, na których czekają ich wysokie temperatury, duże różnice wzniesień, ekstremalnie dziurawe partie pełne kamieni mogących z łatwością zniszczyć nawet wyczynowe opony, a do tego upał i zmniejszający widoczność pył. Rywalizację w Rajdzie Akropolu rozpocznie najdłuższy oes w obecnym sezonie FIA ERC – mierząca 43,41 km próba Kineta-Loutraki. Zawodnicy walczący o prymat na Starym Kontynencie nie ścigali się na dłuższym oesie od czasu połączenia Rajdowych Mistrzostw Europy z prestiżowym cyklem Intercontinental Rally Challenge.

9. runda najstarszego cyklu rajdowego na świecie, będzie jednocześnie 100. startem karierze Kajetanowicza i 60 startem Jarka Barana w roli jego pilota. Na liście zwycięzców Rajdu Akropolu widnieją nazwiska takich mistrzów, jak m.in. Colin McRae, Sebastien Loeb, Miki Biason, Carlos Sainz czy Walter Rohrl. O tym, który z uczestników przedostatniej rundy Mistrzostw Europy dołączy do tego zacnego grona dowiemy się w niedzielę, 11 października około 15:45 polskiego czasu.
rajd_akropolu_2015_fot._marcin_snopkowski_023
Kajetan Kajetanowicz: – Rajdy Cypru i Akropolu dzieli tak niewiele dni, że mam wrażenie, że hamulce w mojej rajdówce nie zdążą nawet ostygnąć, a poziom adrenaliny u wszystkich w LOTOS Rally Team nie spada, a wręcz rośnie! Przed nami legendarny rajd i odpowiedzialne zadanie! Wydaje się, że dzięki przewadze, jaką sobie wypracowaliśmy, od osiągnięcia wymarzonego celu dzieli nas już tylko jeden krótki krok. Jednak krótki jest tylko czas, jaki mamy na pracę i przygotowania do wyczerpującej bitwy. Wiara polskich kibiców w finalny sukces oraz ich wsparcie pomaga mi zapomnieć o zmęczeniu i skupić się na celu.  Koncentracja i motywacja w całym zespole powinna wejść na najwyższy poziom, bym mógł wycisnąć gaz do podłogi gdy zapali się zielone światło na pierwszym i kolejnych odcinkach kultowego Rajdu Akropolu.

Rajd Akropolu w liczbach:
1. – pozycja Kajetanowicza w klasyfikacji generalnej FIA ERC przed Rajdem Akropolu;
9. z 10 rund tegorocznych Rajdowych Mistrzostw Europy;
2. start Kajetanowicza w tej imprezie;
38 razy Rajd Akropolu był rundą Rajdowych Mistrzostw Świata;
1594 km w linii prostej dzieli Warszawę od bazy rajdu w Loutraki;
198 punktów w pierwszych siedmiu rajdach sezonu wywalczyła załoga LOTOS Rally Team;
Suma 208 punktów zapewni Polakom tytuł Rajdowych Mistrzów Europy niezależnie od wyników konkurentów. W ubiegłym sezonie do zdobycia mistrzostwa fińskiej załodze Lappi/Ferm wystarczyło 161 punktów.
5 razy Rajd Akropolu wygrywał rekordzista tej imprezy – Rajdowy Mistrz Świata z 1995 r. – Colin McRae;
89% odcinków specjalnych rozegranych w tym sezonie w rundach FIA ERC Kajetanowicz i Baran ukończyli na podium;
62 punkty – to przewaga Kajetanowicza i Barana w klasyfikacji generalnej FIA ERC przed Rajdem Cypru;
9 odcinków specjalnych o łącznej długości 202,5 km będzie do pokonania w tegorocznym Rajdzie Akropolu;
42 z 99 – na tylu odcinkach specjalnych tegorocznych rund Rajdowych Mistrzostw Europy Kajetanowicz i Baran byli najszybsi;
27% (54,71 km) trasy odcinków specjalnych Rajdu Akropolu wytyczono na asfalcie, a pozostałe 73% (147,86 km) prowadzi po kamienistych drogach szutrowych wokół Loutraki;
43,41 km liczy najdłuższy odcinek rajdu, czyli próba Kineta-Loutraki. To najdłuższy oes w tym sezonie Mistrzostw Europy;
W 1973 r. Rajd Akropolu wszedł po raz pierwszy do kalendarza Mistrzostw Świata, a od sezonu 2014 stanowi rundę europejskiego czempionatu;
6 z 13 oesów ubiegłorocznej odsłony Rajdu Akropolu Kajetanowicz i Baran ukończyli w pierwszej trójce;

Klasyfikacja generalna FIA ERC przed Rajdem Akropolu (9. runda FIA ERC):

1. Kajetan Kajetanowicz (Polska) 198
2. Craig Breen (Irlandia) 136
3. Aleksiej Łukjaniuk (Rosja) 120
4. Robert Consani (Francja) 79
5. Bruno Magalhaes (Portugalia) 68
6. Jaromir Tarabus (Czechy) 56
7. Siim Plangi (Estonia) 43
8. Jan Kopecky (Czechy) 36
9. Dominik Butvilas (Litwa) 36
10. Freddy Loix (Belgia) 35

Starty Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS – a także i CUBE.ITG i Driving Experience. Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl, a także na: www.facebook.com/EmocjeDoPelna i www.facebook.com/KajetanKajetanowicz.