Strona internetowa www.kajto.pl wykorzystuje pliki cookies oraz inne technologie służące do automatycznego przechowywania danych w celu zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa w urządzeniu końcowym. Zgoda wyrażona na korzystanie z tych technologii przez stronę internetową www.kajto.pl lub podmioty trzecie, w celach związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, może w każdym momencie zostać przez Państwa zmodyfikowana lub odwołana w ustawieniach przeglądarki. Więcej szczegółów dotyczących naszej polityki cookies znajdziecie Państwo Polityce Prywatności. OK, zamknij

Równo 100 lat temu rozegrano pierwszy Rajd Monte Carlo. Tegoroczne zmagania zawodników będzie można oglądać na żywo w stacji Eurosport, która przeprowadzi relację z aż 12 odcinków specjalnych, więc ominie tylko jedną z prób. Podobnie jak przed rokiem, także i tym razem Kajetan Kajetanowicz został zaproszony jako rajdowy ekspert do polskiego studia Eurosportu, gdzie już od środy będzie komentował na żywo przejazdy zawodników.

010

Kajetan Kajetanowicz Występy w Eurosport to dla mnie świetne doświadczenie i za każdym razem uczę się czegoś nowego. Przyznam, że komentowanie na żywo nie jest łatwym zadaniem i dopiero, gdy przekonasz się o tym na własnej skórze, uświadamiasz sobie jak ciężka jest to praca. W Eurosporcie panuje fantastyczna atmosfera, więc zawsze chętnie przyjmuję zaproszenie do studia. Lista zgłoszeń na Monte Carlo jest jak zwykle imponująca, więc zapowiada się niesamowity rajd. Będę komentował zmagania w środę i czwartek, ale zapraszam do oglądania także i w piątek, choć ja w tym czasie nie będę mógł być z Wami. Do usłyszenia!

Tak obszerna relacja na żywo z rajdu jest bardzo pracochłonna. 80 osób zatrudnionych jest przy produkcji sygnału telewizyjnego, a 20 osób zarządza całością przekazu do wszystkich krajów. Używane jest 10 kamer on-boardowych, 5 stałych kamer na starcie, mecie oraz w serwisie, 1 wykorzystująca technologię Simulcam pozwalającą porównywać przejazdy dwóch samochodów, a także 1 helikopter rejestrujący przejazdy na oesach oraz 1 samolot koordynujący.