Strona internetowa www.kajto.pl wykorzystuje pliki cookies oraz inne technologie służące do automatycznego przechowywania danych w celu zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa w urządzeniu końcowym. Zgoda wyrażona na korzystanie z tych technologii przez stronę internetową www.kajto.pl lub podmioty trzecie, w celach związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, może w każdym momencie zostać przez Państwa zmodyfikowana lub odwołana w ustawieniach przeglądarki. Więcej szczegółów dotyczących naszej polityki cookies znajdziecie Państwo Polityce Prywatności. OK, zamknij

Rajd Dolnośląski to jeden z klasyków w kalendarzu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Przez ostatnie trzy lata impreza kończyła sezon krajowych rozgrywek. Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran – reprezentanci LOTOS Dynamic Rally Team już szykują się do startu w piątej rundzie polskiego czempionatu. Mistrzowi Polski Rajd Dolnośląski kojarzy się bardzo miło – trzy lata temu punkty zdobyte w Kłodzku pozwoliły Kajetanowi zdobyć tytuł wicemistrza Polski. W Rajdzie Dolnośląskim 2009 z Jarkiem Baranem odnieśli pierwsze wspólne zwycięstwo w rundzie RSMP. W ubiegłym sezonie wystartowali w Kłodzku już jako mistrzowie Polski – wcześniej zdobyte punkty gwarantowały Kajetanowi i Jarkowi mistrzowski tytuł bez względu na wynik w ostatniej rundzie. Mimo to nie odpuścili i byli najszybszą polską załogą. W tym roku Rajd Dolnośląski rozegrany zostanie wcześniej, bo w pierwszy weekend września, więc Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran staną do rywalizacji w Kłodzku już w najbliższy piątek.

rzeszowski_snopkowski_6_20110811_1316622865

Kajetan Kajetanowicz Jesteśmy już w Polanicy Zdroju i przygotowujemy się do rajdu. Zbieramy siły na czekające nas wyzwania, podobnie jak uczniowie, którzy już w czwartek rozpoczną swoje szkolne zmagania. Wszystkim życzę sukcesów w nauce, a rodzicom samych pochwał i tylko miłych informacji na wywiadówkach. Przed każdym rajdem jest jak przed trudną klasówką – jesteśmy przygotowani, ale dreszcze po plecach biegną, szczególnie przed tak wymagającą rundą jak Rajd Dolnośląski. Tutaj nie można sobie pozwolić nawet na chwilę dekoncentracji. Podczas innych rajdów, w których mamy partie zakrętów przechodzących jeden w drugi, możemy poświęcić pierwszy, pojechać inną linią niż nakazuje teoria i dzięki temu możemy wyjść szybciej z całej sekcji. Odcinki specjalne w okolicach Kłodzka charakteryzują się tym, że wiele zakrętów łączy długie proste i trzeba każdy z nich przejechać optymalnym torem i tempem, aby nie stracić szybkości. Dlatego tak ważne jest szanowanie prędkości w wielu zakrętach. Mam nadzieję, że po szczęśliwie rozpoczętym roku szkolnym uczniowie, rodzice i nauczyciele znajdą czas na kibicowanie nam przy oesach Rajdu Dolnośląskiego.

Jarek Baran Jednym zdaniem: Rajd Dolnośląski to szybkie tempo, wybijający asfalt i setki drzew wzdłuż drogi. Zabawa zacznie się w piątek od doskonale znanego wszystkim odcinka testowego i wieczornej próby na ulicach Kłodzka. W sobotę czeka na nas Spalona i Międzylesie. To dwa tradycyjne odcinki w Górach Bystrzyckich, bez których trudno wyobrazić sobie Rajd Dolnośląski. Trzecia próba to skomponowany na nowo odcinek przez Gorzanów i Starą Łomnicę. Dla starszych zawodników jego fragmenty też nie powinny stanowić tajemnicy, co nie oznacza, że ta próba jest łatwa.
Niedzielne ściganie odbędzie się bliżej Kłodzka.  Zaczniemy od entuzjastycznie przez zawodników przyjętej w roku ubiegłym próby Kolonia Gaj – moim zdaniem to najpiękniejszy oes rajdu. Odcinek z Opolnicy do Młynowa to konfiguracja z zimowych edycji rajdu wzbogacona o końcowy fragment znany z lat ubiegłych. Ostatni odcinek pętli z Wambierzyc do Radkowa, to też nowość – jedzie po raz pierwszy w tym kierunku. Na start i metę zapraszamy na piękny kłodzki Rynek.

Partnerami zespołu w sezonie 2011 są: producent paliw LOTOS Dynamic oraz producent olejów LOTOS, a także STP, Szkoła Jazdy Subaru i Arcold.