Strona internetowa www.kajto.pl wykorzystuje pliki cookies oraz inne technologie służące do automatycznego przechowywania danych w celu zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa w urządzeniu końcowym. Zgoda wyrażona na korzystanie z tych technologii przez stronę internetową www.kajto.pl lub podmioty trzecie, w celach związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, może w każdym momencie zostać przez Państwa zmodyfikowana lub odwołana w ustawieniach przeglądarki. Więcej szczegółów dotyczących naszej polityki cookies znajdziecie Państwo Polityce Prywatności. OK, zamknij

Rajd Ypres (25-26 czerwca 2010r.) rozgrywany w tym roku po raz 46-ty stanowić będzie czwartą rundę Rajdowych Mistrzostw Europy i szóstą Intercontinental Rally Challenge. Nie dziwi więc fakt, że do udziału w tej belgijskiej imprezie zgłosiło się ponad sto ekip. Wśród najlepszych europejskich kierowców pojawi się z numerem 18-tym załoga Subaru Poland Rally Team. Po doskonałych występach w mistrzostwach Polski debiutujący w Ypres Kajetan Kajetanowicz i startujący w tej imprezie po raz trzeci Jarek Baran zgodnie przyznają, że przyjechali do Belgii wspólnie zbierać cenne doświadczenie. Bez wątpienia miejsc do nauki będzie dużo – organizatorzy przygotowali dziewiętnaście asfaltowych odcinków specjalnych o łącznej długości prawie 300 kilometrów na drogach we flamandzkiej części Belgii, nieopodal granicy z Francją. Serce jednego z najstarszych rajdów stanowi piękny, zabytkowy rynek miasta Ypres. Harmonogram rajdu jest bardzo kompaktowy – impreza rozpocznie się w piątkowe popołudnie, a metę zaplanowano w sobotę już po zachodzie słońca.

11

Kajetan Kajetanowicz O Rajdzie Ypres słyszałem już bardzo wiele i niezmiernie cieszę się, że mogę wystartować w tej belgijskiej rundzie IRC i mistrzostw Europy. Widziałem listę zgłoszeń i obsada jest naprawdę niesamowita. Z taką ekipą nigdy jeszcze nie ścigałem się. Start w tym rajdzie traktujemy przede wszystkim jako naukę, choć nie jedziemy tam tylko po to, żeby „przekulać” się przez metę. Jeżdżąc w Polsce po tych samych trasach, z podobnym klimatem i organizatorami rozwój zawodnika jest utrudniony. Wiem, że chcąc być jeszcze szybszym w Polsce, powinienem startować więcej za granicą. Dzięki temu uczymy się nie tylko jazdy, ale przede wszystkim obycia i funkcjonowania w innych warunkach. Słyszałem, że trasy Rajd Ypres nie są zbyt gościnne dla debiutujących zawodników. Liczę na dużą pomoc Jarka, którego doświadczenie w startach zagranicznych jest bardzo cenne. Rajd jest wyjątkowo długi i wytyczono aż dziesięć różnych odcinków do opisania. Stawia to przed nami ogromne wyzwanie i niezmiernie cieszę się, że mogę je podjąć.

Jarek Baran Startowałem w Belgii dwa razy i choć mówi się, że rajd ten jest dość łatwy, to w mojej opinii należy do jednego z bardziej wymagających. Szczególną trudność trasy Rajdu Ypres sprawiają debiutantom. Odcinki specjalne są wąskie i nierówne, z wieloma krzyżówkami i oporami. Jest wiele miejsc, w których można ciąć, jednak widzą o nich przede wszystkim ci zawodnicy, którzy startowali tutaj już wielokrotnie. Atmosfera panująca podczas tego rajdu jest wspaniała, a szczególnie duże wrażenie robi park serwisowy zlokalizowany na przepięknym, historycznym rynku w Ypres.

Partnerami Zespołu w sezonie 2010 są: LOTOS Paliwa z marką paliw LOTOS Dynamic oraz LOTOS Oil z marką olejów LOTOS Quazar, Subaru Import Polska, STP, Klonex, Keratronik oraz SJS.