Na stronie wykorzystujemy Cookies, między innymi w celach statystycznych. Akceptuję Cookies
Korzystamy z Cookies. Akceptuję
  • Kajetanowicz i Baran najszybszą polską załogą na trasie odcinka kwalifikacyjnego przed Rajdem Wysp Kanaryjskich;
  • Załoga LOTOS Rally Team dobrze rozpoczęła drugą rundę FIA ERC Rajdowych Mistrzostw Europy;
  • Fenomenalna atmosfera i tłumy fanów – hiszpańscy kibice hucznie witają najlepsze załogi w Europie.

Wysokie temperatury, wąskie i kręte uliczki malowniczych terenów Gran Canarii, niezwykle silna, międzynarodowa konkurencja i niepokonani w ostatnich dwóch latach Rajdowi Mistrzowie Europy – rozpoczyna się druga runda mistrzowskiego cyklu Starego Kontynentu, Rajd Wysp Kanaryjskich. Do walki o kolejną wygraną w FIA ERC stają Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran, reprezentujący barwy LOTOS Rally Team. Zawodnicy rywalizowali dziś na odcinku kwalifikacyjnym, który ukończyli na piątej pozycji, będąc najszybszą załogą z licznej stawki reprezentującej nasz kraj.

Zawody na słonecznej wyspie słyną z bardzo szorstkiego i agresywnego asfaltu, który w szybkim tempie niszczy opony. Kierowcy startujący w zawodach mogą użyć limitowanej liczby ogumienia, dlatego ważne jest, aby dobrze zarządzać ich ilością. Kajetanowicz jadąc dobrym i równym tempem, ukończył odcinek kwalifikacyjny na piątej pozycji, wcześniej przejeżdżając go tylko jeden raz treningowo. Nieco ponad 3,5-kilometrową próbę wygrał Aleksiej Łukjaniuk (Rosja, Ford Fiesta R5), pokonując o 0,631 s. Nikołaja Griazina (Łotwa, Skoda Fabia R5). Trzecie i czwarte miejsca to lokalni Hiszpanie, José António Suárez (+1,335 s., Peugeot 208 T16 R5) oraz Luis Monzon Artiles (+1,896 s., Ford Fiesta R5). Za Kajetanowiczem uplasowali się m.in. José Maria López (+3,008 s., Peugeot 208 T16 R5), Grzegorz Grzyb (+3,105 s., Skoda Fabia R5), Surhayen Pernía (+3,414 s., Hyundai i20 R5) czy Bryan Bouffier (+4,069 s., Ford Fiesta R5).

O 21:30 polskiego czasu rozpocznie się gromadząca wielkie ilości kibiców Ceremonia Startu w historycznym centrum Las Palmas. Poprzedzi ją wybór pozycji startowych. Rywalizacja rusza już jutro – na piątkowy etap organizatorzy zaplanowali sześć odcinków specjalnych, w tym dwa przejazdy ponad 25-kilometrowego oesu San Mateo. Do zawodów zgłosiło się aż 27 załóg w samochodach klasy R5, co zapowiada bardzo zaciętą walkę o zwycięstwo.

Kajetan Kajetanowicz:

– Rozpoczęliśmy od odcinka kwalifikacyjnego, wcześniej pojechaliśmy tylko jeden treningowy, dbając o opony. Mamy tu bardzo agresywny asfalt, który mocno zużywa ogumienie, dlatego staramy się myśleć i wyciągać wnioski z ubiegłorocznej edycji. Atmosfera na całym rajdzie jest fenomenalna. Nawet tutaj, w serwisie, kibice przychodzą takimi tłumami, że nie da się przejść. Jutro zaczynamy walkę, na dzień dobry ponad dwudziestokilometrowy, bardzo szorstki odcinek. Pogoda jest nieprzewidywalna – to wyspa i prognozy są bardzo niejednoznaczne. Myślę, że powinniśmy robić swoje i być skoncentrowani, starać się dobrze podejmować decyzje.

Wyniki odcinka kwalifikacyjnego przed Rajdem Wysp Kanaryjskich – 2. rundą FIA ERC 2017:

1. Łukjaniuk/Arnautow (Rosja, Ford Fiesta R5) 1:59,674 s.
2. Griazin/Fedorow (Łotwa, Skoda Fabia R5) + 0,631 s.
3. Suárez/Carrera (Hiszpania, Peugeot 208 T16 R5) + 1,335 s.
4. Monzón/Deniz (Hiszpania, Ford Fiesta R5) + 1,896 s.
5. Kajetanowicz/Baran (Polska, Ford Fiesta R5) + 2,933 s.
6. López/Rozada (Hiszpania, Peugeot 208 T16 R5) + 3,008 s.
7. Grzyb/Zawada (Polska, Skoda Fabia R5) + 3,105 s.
8. Pernía/Del Barrio (Hiszpania, Hyundai i20 R5) + 3,414 s.
9. Bouffier/Giraudet (Francja, Ford Fiesta R5) + 4,069 s.
10. Černý/Černohorský (Czechy, Skoda Fabia R5) + 4,098 s.

Starty Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS – a także CUBE.ITG, Delphi oraz Driving Experience. Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl, a także na: www.fb.com/EmocjeDoPelna, www.fb.com/KajetanKajetanowicz, www.twitter.com/Kajto_pl oraz www.youtube.com/Kajtopl.

Share on FacebookTweet about this on Twitter