Strona internetowa www.kajto.pl wykorzystuje pliki cookies oraz inne technologie służące do automatycznego przechowywania danych w celu zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa w urządzeniu końcowym. Zgoda wyrażona na korzystanie z tych technologii przez stronę internetową www.kajto.pl lub podmioty trzecie, w celach związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, może w każdym momencie zostać przez Państwa zmodyfikowana lub odwołana w ustawieniach przeglądarki. Więcej szczegółów dotyczących naszej polityki cookies znajdziecie Państwo Polityce Prywatności. OK, zamknij

Trwa piątkowy etap dziesiątej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata 2019, Rajdu Niemiec. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak równym tempem pokonali pierwsze trzy odcinki specjalne i plasują się jedynie 0,3s za czołową piątką kategorii WRC2.

Załogi pokonały trzy odcinki specjalne o łącznej długości ponad 50 kilometrów. Załoga LOTOS Rally Team notowała odpowiednio szósty, siódmy i czwarty czas w swojej kategorii. Po przerwie serwisowej do pokonania będą mieli te same trzy próby. Pierwsza z nich, Stein und Wein 2 (19,44 km) rozpocznie się o 15:45.

– Pierwsza pętla Rajdu Niemiec za nami. Szalone tempo, czołówki. Kręcimy dobre czasy i jesteśmy zadowoleni. Mieliśmy trochę problemów technicznych. Cieszę się, że tu jesteśmy. Wiemy co poprawić, są rzeczy, na których możemy zyskać. Dużo pozytywnych informacji z tej pierwszej pętli. Postaramy się je wykorzystać na kolejnych. Pod koniec odcinka trzeciego, jakieś pięć kilometrów przed metą wyłączyło nam się wspomaganie kierownicy. Takie sytuacje się zdarzają, ale na szczęście byliśmy w stanie to poprawić przed kolejnym odcinkiem. To jest trudny rajd, który wszyscy dobrze znają, cała czołówka WRC-2. Ja nazywam ten rajd bardziej wyścigiem. Cieszę się, że możemy się ścigać z najlepszymi kierowcami

– mówi Kajetan Kajetanowicz, zawodnik LOTOS Rally Team.

Rajd Niemiec 2019, nieoficjalna klasyfikacja WRC2 po OS 4:

1. Lefebvre/Dubois (Francja, Volkswagen Polo GTI R5) 32:43,1s
2. Ciamin/Roche (Francja, Volkswagen Polo GTI R5) +12,2s
3. Kreim/Braun (Niemcy, Skoda Fabia R5 evo) +18,2s
4. Griebel/Winklhofer (Niemcy, Skoda Fabia R5 evo) +33,2s
5. Andolfi/Scattolin (Włochy, Skoda Fabia R5) +38,9s
6. Kajetanowicz/Szczepaniak (Polska, Volkswagen Polo GTI R5) +39,2s
7. Bedoret/Walbrecq (Belgia, Skoda Fabia R5 evo) +1:01,4s.
8. Fourmaux/Jamoul (Francja, Ford Fiesta R5) +1:04,0s
9. de Mevius/Wydaeghe (Belgia, Citroen C3 R5) +1:05,8s
10. Dinkel/Furst (Niemcy, Hyundai i20 R5) +1:14,2s

Odcinki specjalne 37. ADAC Rallye Deutschland liczą łącznie ponad 344 kilometry. Na piątek zaplanowano trzy odcinki specjalne, pokonywane dwukrotnie w pętlach, przedzielonych serwisem: Stein und Wein (19,44 km, godz. 10:14 i 15:45), Mittelmosel (22,00 km, godz. 11:08 i 16:39) oraz Wadern-Weiskirchen (9,27 km, godz. 12:46 i 18:17). Łącznie etap liczy 106,62 km.

Sobota będzie najdłuższym dniem rajdu, na który złoży się łącznie osiem odcinków specjalnych. Do godzin południowych załogi rywalizować będą na próbach Freisen (14,78 km, godz. 8:12 i 11:07) oraz Römerstraße (12,28 km, godz. 9:15 i 12:10). Po serwisie zmagania przeniosą się na poligon Baumholder, na którym wytyczono dwie próby: Arena Panzerplatte (10,73 km, godz. 15:08 i 18:55) oraz Panzerplatte (41,17 km, godz. 15:46 i 19:33). Długość etapu to 157,92 km.

Finałowy etap rozegrany zostanie w niedzielę. Zaplanowano dwie próby pokonywane dwukrotnie, bez przerwy serwisowej: Grafschaft (28,06 km, godz. 7:46 i 10:10) oraz Dhrontal (11,69 km, godz. 9:41 i 12:18 – jako Power Stage). Łączna długość wyniesie 79,50 km.

Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają: strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS, a także Delphi Technologies, Driving Experience oraz Pirelli.