Strona internetowa www.kajto.pl wykorzystuje pliki cookies oraz inne technologie służące do automatycznego przechowywania danych w celu zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa w urządzeniu końcowym. Zgoda wyrażona na korzystanie z tych technologii przez stronę internetową www.kajto.pl lub podmioty trzecie, w celach związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, może w każdym momencie zostać przez Państwa zmodyfikowana lub odwołana w ustawieniach przeglądarki. Więcej szczegółów dotyczących naszej polityki cookies znajdziecie Państwo Polityce Prywatności. OK, zamknij

Duet LOTOS Rally Team rozpoczął próbę od drugiego czasu, liderując po kolejnym przejeździe. Ostatecznie Polacy wyjeżdżali na odcinek trzy razy, kończąc zmagania na piątej pozycji w WRC2, tylko dwie sekundy za zwycięzcami i 0,5s za czołową trójką.

Już wieczorem rozpoczną się zmagania w 10 rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata. Załogi rywalizować będą na tej samej trasie, na której rozgrywany był odcinek testowy. SSS St. Wendeler Land (5,20 km) wystartuje o godzinie 19:13.

– Kilkakrotnie przejechaliśmy odcinek testowy, który – co ciekawe, stanowi również odcinek numer jeden rajdu. Wiemy, jak pracują opony, sprawdziliśmy dwie mieszanki. Jutro zaczyna się prawdziwy rajd. Dzisiaj krótki odcinek, na którym oczywiście nie można popełnić błędów. Bardzo się cieszę, że tutaj jesteśmy. Bardzo wymagające odcinki specjalne, mnóstwo brudu naniesionego na drogę już na zapoznaniu z trasą, no i oczywiście kultowy odcinek Panzerplatte. Wspaniały rajd, gorąca atmosfera, mnóstwo kibiców z Polski, którzy dają mi mnóstwo motywacji. To jest dla mnie bardzo ważne. Jesteśmy w miarę blisko Polski i czujemy to bardzo mocno na odcinkach.

– mówi Kajetan Kajetanowicz, zawodnik Lotos Rally Team.

Odcinki specjalne 37. ADAC Rallye Deutschland liczą łącznie ponad 344 kilometry. W czwartek (22.08) o 19:13 ruszy pierwsza próba rajdu — SSS St. Wendeler Land (5,20 km). Na piątek zaplanowano trzy odcinki specjalne, pokonywane dwukrotnie w pętlach, przedzielonych serwisem: Stein und Wein (19,44 km, godz. 10:14 i 15:45), Mittelmosel (22,00 km, godz. 11:08 i 16:39) oraz Wadern-Weiskirchen (9,27 km, godz. 12:46 i 18:17). Łącznie etap liczy 106,62 km.

Sobota będzie najdłuższym dniem rajdu, na który złoży się łącznie osiem odcinków specjalnych. Do godzin południowych załogi rywalizować będą na próbach Freisen (14,78 km, godz. 8:12 i 11:07) oraz Römerstraße (12,28 km, godz. 9:15 i 12:10). Po serwisie zmagania przeniosą się na poligon Baumholder, na którym wytyczono dwie próby: Arena Panzerplatte (10,73 km, godz. 15:08 i 18:55) oraz Panzerplatte (41,17 km, godz. 15:46 i 19:33). Długość etapu to 157,92 km.

Finałowy etap rozegrany zostanie w niedzielę. Zaplanowano dwie próby pokonywane dwukrotnie, bez przerwy serwisowej: Grafschaft (28,06 km, godz. 7:46 i 10:10) oraz Dhrontal (11,69 km, godz. 9:41 i 12:18 – jako Power Stage). Łączna długość wyniesie 79,50 km.

Po trzech rajdach w tym sezonie Kajetanowicz jest na wysokim, szóstym miejscu w klasyfikacji sezonowej WRC2, z dorobkiem 33 punktów. Liderem jest Meksykanin Benito Guerra (69 punktów i cztery rajdy), za nim są Francuz Pierre-Louis Loubet (63 pkt, cztery rajdy), Rosjanin Nikołaj Griazin (63 pkt, pięć rajdów), Norweg Ole Christian Veiby (50 pkt, pięć rajdów) i Takamoto Katsuta (47 pkt, siedem rajdów). Do klasyfikacji końcowej pod uwagę branych jest najlepszych sześć z siedmiu wyników.

Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają: strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS, a także Delphi Technologies, Driving Experience oraz Pirelli.