Strona internetowa www.kajto.pl wykorzystuje pliki cookies oraz inne technologie służące do automatycznego przechowywania danych w celu zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa w urządzeniu końcowym. Zgoda wyrażona na korzystanie z tych technologii przez stronę internetową www.kajto.pl lub podmioty trzecie, w celach związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, może w każdym momencie zostać przez Państwa zmodyfikowana lub odwołana w ustawieniach przeglądarki. Więcej szczegółów dotyczących naszej polityki cookies znajdziecie Państwo Polityce Prywatności. OK, zamknij

Rywalizacja Rajdu Niemiec 2019 przeniosła się na niezwykle trudne drogi poligonu Baumholder. Już pierwsza próba, Arena Panzerplatte I (10,73 km), przyniosła sporo dramatów w kategorii WRC2. Blisko pół minuty stracili na odcinku Włosi, Andolfi i Scattolin, a ponad 30 sekund Niemcy, Griebel i Winklhofer. Załoga LOTOS Rally Team pojechała bezbłędnie, wykręcając drugi czas, plasując się jedynie 0,2s za zwycięzcami! Kajetanowicz i Szczepaniak dzięki temu awansowali o kolejne dwie pozycje, na drugie miejsce.

Następnym wyzwaniem był pierwszy przejazd najdłuższego odcinka rajdu, słynnej próby Panzerplatte, która mierzy aż 41,17 km. Polacy uzyskali na niej trzeci czas, finiszując 6,5s za Griebelem i 6,0s za Andolfim. Kreim stracił ponad 26 sekund, przez co jego przewaga w klasyfikacji generalnej stopniała do 23,3s. Na drugie miejsce wysunął się Griebel, a na trzecim są reprezentanci LOTOS Rally Team, jedynie 5,6s za Niemcami. Na odcinku przygody mieli m.in. Griazin i Fourmaux, tracąc po kilka minut.

Na wieczór zaplanowano jeszcze jeden przejazd dwóch odcinków wytyczonych na poligonie. Arena Panzerplatte II wystartuje o 18:55, a Panzerplatte II o 19:33. Oznacza to ściganie już po zmroku.

Rajd Niemiec 2019, nieoficjalna klasyfikacja WRC2 po OS 13:

1. Kreim/Braun (Niemcy, Skoda Fabia R5 evo) 2:06:05,6s
2. Griebel/Winklhofer (Niemcy, Skoda Fabia R5 evo) +23,3s
3. Kajetanowicz/Szczepaniak (Polska, Volkswagen Polo GTI R5) +28,9s
4. Andolfi/Scattolin (Włochy, Skoda Fabia R5) +47,5s
5. Dinkel/Furst (Niemcy, Hyundai i20 R5) +3:24,8s
6. Yates/Morgan (Wielka Brytania, Skoda Fabia R5) +3:35,4s
7. Bedoret/Walbrecq (Belgia, Skoda Fabia R5 evo) +3:57,2s
8. Griazin/Fedorow (Rosja, Skoda Fabia R5) +4:17,4s
9. Tempestini/Itu (Rumunia, Hyundai i20 R5) +4:29,3s
10. Fourmaux/Jamoul (Francja, Ford Fiesta R5) +6:37,8s

Sobota jest najdłuższym dniem rajdu, na który składa się łącznie osiem odcinków specjalnych. Po serwisie zmagania przeniosły się na poligon Baumholder, na którym wytyczono dwie próby: Arena Panzerplatte (10,73 km, godz. 15:08 i 18:55) oraz Panzerplatte (41,17 km, godz. 15:46 i 19:33). Długość etapu to 157,92 km.

Finałowy etap rozegrany zostanie w niedzielę. Zaplanowano dwie próby pokonywane dwukrotnie, bez przerwy serwisowej: Grafschaft (28,06 km, godz. 7:46 i 10:10) oraz Dhrontal (11,69 km, godz. 9:41 i 12:18 – jako Power Stage). Łączna długość wyniesie 79,50 km.

Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają: strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS, a także Delphi Technologies, Driving Experience oraz Pirelli.