Strona internetowa www.kajto.pl wykorzystuje pliki cookies oraz inne technologie służące do automatycznego przechowywania danych w celu zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa w urządzeniu końcowym. Zgoda wyrażona na korzystanie z tych technologii przez stronę internetową www.kajto.pl lub podmioty trzecie, w celach związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, może w każdym momencie zostać przez Państwa zmodyfikowana lub odwołana w ustawieniach przeglądarki. Więcej szczegółów dotyczących naszej polityki cookies znajdziecie Państwo Polityce Prywatności. OK, zamknij
  • Kajetanowicz i Baran – Mistrzowie Europy rozpoczynają walkę o obronę tytułu od debiutu w Rajdzie Wysp Kanaryjskich (10-12 marca);
  • Rekordowa obsada w najmocniejszej klasie – aż 17 załóg w samochodach R5 – najwięcej w historii rund FIA ERC;
  • 12 odcinków specjalnych przed załogą LOTOS Rally Team – 213 km zaciętej rywalizacji na trasach, na których zwyciężali Mistrzowie Świata;
  • Pierwszy start Kajetanowicza na gładkich, bardzo przyczepnych i krętych asfaltach Gran Canarii;
    W górę i w dół na Atlantyku – różnice wysokości na trasie 1. rundy FIA ERC są większe niż w Rajdzie Monte Carlo;
  • 195 dni dzieli Rajd Wysp Kanaryjskich od ostatniego startu Kajetana i Jarka w asfaltowej rundzie Mistrzostw Europy.

Trudno o bardziej spektakularne i emocjonujące otwarcie sezonu Rajdowych Mistrzostw Europy niż rywalizacja na malowniczych i wymagających drogach Gran Canarii z udziałem aktualnych mistrzów z LOTOS Rally Team. Dla Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana, zaplanowany na 10-12 marca Rajd Wysp Kanaryjskich będzie pierwszym krokiem na trudnej drodze do obrony wywalczonego w ubiegłym roku tytułu Rajdowych Mistrzów Europy. W swoim debiucie w hiszpańskiej rundzie FIA ERC Kajetanowicz postara się wycisnąć jak najwięcej z swojej rajdowej broni, czyli Forda Fiesty R5 Evo, jadąc na oponach Pirelli.

Organizowany od 1977 roku rajd już pięć lat później znalazł się w kalendarzu czempionatu Starego Kontynentu. Na 39 rozegranych dotychczas edycji imprezy, aż 22 odbyło się w randze rundy Mistrzostw Europy, a zwycięstwo w Rajdzie Wysp Kanaryjskich mają na swoim koncie m.in. Mistrzowie Świata – Carlos Sainz i Didier Auriol. Znakiem rozpoznawczym tego rajdu są żywiołowo reagujący, spontaniczni hiszpańscy kibice, którzy co roku licznie gromadzą się wzdłuż odcinków specjalnych. W tym roku czeka ich wyjątkowo ekscytująca rywalizacja, bowiem chęć udziału w inauguracyjnej rundzie FIA ERC 2016 zgłosiło aż 55 załóg z 14 krajów. 17 z nich pojedzie najmocniejszymi i najszybszymi samochodami klasy R5 – to rekord w historii dotychczasowych rund europejskiego czempionatu. Wśród zawodników dysponujących „R-piątkami” będą m.in. uczestnik 92 rund WRC, 4. zawodnik ubiegłorocznych Mistrzostw Świata i fabryczny kierowca M-Sportu Mads Ostberg oraz 3. kierowca FIA ERC 2015 – Rosjanin Aleksiej Łukjaniuk.

Kręte oesy wytyczone na szorstkich asfaltowych drogach wyspy Gran Canaria zapewniają dużo przyczepności, ale jednocześnie wymagają niezwykle precyzyjnej jazdy i perfekcyjnego dobierania linii w zakrętach. Skalę trudności podnosi zmienna pogoda panująca na górskich serpentynach wspinających się na ponad 1850 m npm. Różnice wysokości większe niż w legendarnym Rajdzie Monte Carlo sprawiają, że nawet na jednym odcinku specjalnym warunki pogodowe mogą się zmieniać kilkukrotnie. Walka o zwycięstwo w jubileuszowej – 40. edycji Rajdu Wysp Kanaryjskich rozegra się na 12 oesach. W sumie najlepsze załogi Europy czeka 213 km ścigania. Wyniki pierwszej rundy tegorocznych Mistrzostw Europy powinniśmy poznać 12 marca około 16:30 polskiego czasu.

Rajd_Estonii_2015_fot._Marcin_Snopkowski_009

Kajetan Kajetanowicz Obrona tytułu Rajdowych Mistrzów Europy to fascynujące wyzwanie, któremu można podołać tylko zespołowo – przy wsparciu Grupy LOTOS, Cube.ITG oraz Driving Experience. To niesamowite, że zmierzymy się z tym zadaniem w niezmienionym składzie – razem z naszymi wieloletnimi partnerami, a to – obok wywalczonych wspólnie tytułów – spektakularny dowód pięknej i udanej współpracy. Już na samym początku tegorocznej przygody w FIA ERC czeka nas debiut na drogach, na których zbliżenie się do granicy przyczepności wymaga zuchwałości, precyzji i dużej pokory jednocześnie. Od naszego poprzedniego startu w asfaltowej rundzie Mistrzostw Europy minęło już prawie 200 dni, więc możecie sobie wyobrazić jak wielki jest mój głód jazdy i jak bardzo ekipa LOTOS Rally Team spragniona jest rywalizacji z najlepszymi zespołami Europy. A na Wyspach Kanaryjskich na pewno będzie się z kim ścigać. 17 załóg w topowych samochodach R5 – najwięcej w całej historii Mistrzostw Europy – sprawia, że moje tętno już jest wysokie 🙂 .

Rajd Wysp Kanaryjskich w liczbach

40. edycja tej imprezy odbędzie się w 2016 r.;
1 z 10 rund tegorocznych Rajdowych Mistrzostw Europy;
1. start Kajetana Kajetanowicza w tym rajdzie;
12 odcinków specjalnych o łącznej długości 213 km – na tym dystansie rozegra się walka o zwycięstwo w tegorocznej edycji Rajdu Wysp Kanaryjskich;
24,73 km mierzy najdłuższy oes rajdu, czyli próba Moya, zaplanowana na piątek, 11. marca;
1. – numer startowy otrzymała załoga LOTOS Rally Team;
4028 km w linii prostej dzieli Warszawę od bazy rajdu w Las Palmas;
5 razy z rzędu Rajd Wysp Kanaryjskich wygrywał rekordzista tej imprezy – Carlos Sainz – dwukrotny Rajdowy Mistrz Świata;
W 1982 r. Rajd Wysp Kanaryjskich po raz pierwszy znalazł się w kalendarzu Rajdowych Mistrzostw Europy;
1858 m npm. – na tej wysokości znajduje się najwyższy punkt trasy, co oznacza, że załogi rywalizujące w Rajdzie Wysp Kanaryjskich będą się wspinać wyżej niż uczestnicy tegorocznego Rajdu Monte Carlo;
Na liście zwycięzców tej imprezy widnieją nazwiska 2 mistrzów świata (Sainz, Auriol) oraz 4 mistrzów Europy (Kopecky, Liatti, Hanninen, Tabaton);
22 razy ta impreza stanowiła rundę Rajdowych Mistrzostw Europy, a 3 razy ścigali się w niej zawodnicy walczący w Intercontinental Rally Challenge;
195 dni dzieli Rajd Wysp Kanaryjskich od poprzedniego startu LOTOS Rally Team w asfaltowej rundzie FIA ERC;
1152 m wynosi różnica wysokości, jaką pokonają załogi na trasie próby Ingenio.
55. załóg z 14 krajów zgłosiło się do 1. rundy FIA ERC 2016. Aż 17 z nich pojedzie najszybszymi w stawce samochodami klasy R5. To rekord w historii Rajdowych Mistrzostw Europy.

Harmonogram Rajdu Wysp Kanaryjskich – 1. rundy FIA ERC 2016 (godziny wg czasu polskiego):

Czwartek, 10 marca

12:18 – odcinek kwalifikacyjny (3,57 km)
21:30 – ceremonia startu

Piątek, 11 marca

12:21 – OS 2 – Moya 1 (24,73 km)
13:15 – OS 3 – Tejeda 1 (15,01 km)
14:08 – OS 4 – Santa Lucia 1 (14,5 km)
15:30 – Serwis B – 30 min. (Las Palmas)

16:48 – OS 5 – Moya 2 (24,73 km)
17:42 – OS 6 – Tejeda 2 (15,01 km)
18:35 – OS 7 – Santa Lucia 2 (14,5 km)
Flexi serwis C – 45 min. (Las Palmas)

Sobota, 12 marca

9:00 – Serwis D – 15 min. (Las Palmas)
10:05 – OS 8 – Ingenio 1 (22,84 km)
10:58 – OS 9 – Galdar 1 (13,97 km)
11:24 – OS 10 – Valleseco 1 (15,45 km)
13:04 – Serwis E – 30 min. (Las Palmas)

14:24 – OS 11 – Ingenio 2 (22,84 km)
15:17 – OS 12 – Galdar 2 (13,97 km)
15:43 – OS 13 – Valleseco 2 (15,45 km)
17:06 – Serwis F – 10 min. (Las Palmas)
17:16 – zakończenie rywalizacji (Parc Ferme, Las Palmas)

Starty Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS – a także i CUBE.ITG i Driving Experience. Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl, a także na: www.facebook.com/EmocjeDoPelna i www.facebook.com/KajetanKajetanowicz.