Strona internetowa www.kajto.pl wykorzystuje pliki cookies oraz inne technologie służące do automatycznego przechowywania danych w celu zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa w urządzeniu końcowym. Zgoda wyrażona na korzystanie z tych technologii przez stronę internetową www.kajto.pl lub podmioty trzecie, w celach związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, może w każdym momencie zostać przez Państwa zmodyfikowana lub odwołana w ustawieniach przeglądarki. Więcej szczegółów dotyczących naszej polityki cookies znajdziecie Państwo Polityce Prywatności. OK, zamknij

Liderzy Rajdowych Mistrzostw Świata w kategorii WRC2 są gotowi do startu w dwunastej rundzie zmagań. Będzie to 75. edycja Wales Rally GB, czyli klasyk, który już od pierwszych lat cyklu znajdował się w kalendarzu. Kajetan Kajetanowicz po raz pierwszy weźmie udział w tych szutrowych zawodach i zmierzy się z aż 28 konkurentami w samochodach klasy R5.

Jak zwykle podczas tej imprezy możemy liczyć na emocje powodowane zmiennymi warunkami pogodowymi. Już teraz prognozy przewidują często spotykany w tych stronach deszcz, który z pewnością rozmoczy trasy i zapewni ekstremalnie nieprzewidywalną przyczepność. Gdy dołożymy do tego mgłę i odcinki rozgrywane już po zachodzie słońca uzyskamy jeden z najtrudniejszych rajdów w WRC.

Do kategorii WRC2 nadesłano aż 16 zgłoszeń. Z Kajetanowiczem pilotowanym przez Macieja Szczepaniaka rywalizować będą między innymi Meksykanin Guerra, Francuz Loubet (Skody Fabie R5 evo) czy Norweg Veiby (VW Polo GTI R5). Z Polo GTI R5 skorzystają także Rajdowy Mistrz Świata w klasyfikacji generalnej z roku 2003, Petter Solberg, a także jego syn Oliver.

– To jeden z tych rajdów, które niepodważalnie od zawsze mają miejsce w kalendarzu Rajdowych Mistrzostwach Świata. Czekają na nas wyjątkowo śliskie i trudne odcinki specjalne, do których trzeba podejść z pokorą, zwłaszcza w debiucie. Jednym z najbardziej znanych jest rozgrywana w sobotę próba Myherin, o długości ponad 23 i pół kilometra, znajdująca się w niezwykłym krajobrazie elektrowni wiatrowych. Wiem, że przy odcinkach będzie sporo kibiców z naszego kraju, którzy często namawiali mnie do startu i podpytywali, czy pojadę w tym rajdzie. Przed nami spore wyzwanie i nie mogę się już doczekać!

– komentuje reprezentant LOTOS Rally Team, Kajetan Kajetanowicz.

Organizatorzy przygotowali blisko 310 kilometrów podzielonych na 22 odcinki specjalne. W czwartek (3. października) od godziny 9:00 czasu polskiego ruszy odcinek testowy Gwydir. Na godzinę 20:08 zaplanowano start OS 1, The Dayinsure Oulton Park Stage (3,58 km), który rozpocznie zmagania. Piątek to cztery odcinki specjalne pokonywane dwukrotnie: Elsi (11,65 km, godz. 8:18 i 14:40), Penmachno (16,19 km, godz. 8:46 i 15:08), Dyfnant (19,36 km, godz. 10:56 i 19:11) oraz Aberhirnant (10,26 km, godz. 11:53 i 20:08). Pomiędzy próbami załogi pokonają jeszcze krótki odcinek Slate Moutain (1,6 km, godz. 16:57).

O ile piątkowe odcinki przedzieli serwis, w sobotę zaplanowano długi na ponad 150 kilometrów etap bez serwisu pomiędzy próbami. Od rana do wieczora załogi będą same panować nad stanem technicznym swoich rajdówek, bez pomocy mechaników. Dzień rozpocznie próba Dyfi (25,86 km), o godzinie 9:06. Następnie Myherin (22,91 km, godz. 11:08), Sweet Lamb Hafren (25,65 km, godz. 12:02). Następnie ponownie Myherin (15:08), Sweet Lamb Hafren (16:02) i Dyfi (17:19). Etap zakończy OS 17 Colwyn Bay (2,4 km, godz. 20:13).
Na niedzielę zaplanowano pięć odcinków specjalnych: Alwen (10,41 km, godz. 8:28 i 12:10), Brenig (6,43 km, godz. 9:08 i 13:18) oraz Great Orme (4,74 km, godz. 10:26). Wyniki zawodów powinniśmy poznać około godziny 14:00 czasu polskiego.

Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają: strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS, a także Delphi Technologies, Driving Experience oraz Pirelli.