Strona internetowa www.kajto.pl wykorzystuje pliki cookies oraz inne technologie służące do automatycznego przechowywania danych w celu zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa w urządzeniu końcowym. Zgoda wyrażona na korzystanie z tych technologii przez stronę internetową www.kajto.pl lub podmioty trzecie, w celach związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, może w każdym momencie zostać przez Państwa zmodyfikowana lub odwołana w ustawieniach przeglądarki. Więcej szczegółów dotyczących naszej polityki cookies znajdziecie Państwo Polityce Prywatności. OK, zamknij
  • Kajetanowicz i Baran ponownie szybcy na śniegu i lodzie
  • Trzecie z rzędu podium załogi LOTOS Rally Team na oesie kwalifikacyjnym przed rundą FIA ERC

Dziś wczesnym popołudniem rozpoczęły się zmagania w drugiej rundzie Rajdowych Mistrzostw Europy. Liderzy cyklu FIA ERC – Kajetanowicz i Baran – oraz pozostałe załogi biorące udział w Rajdzie Lipawy od wczoraj zapoznawali się z trasą odcinków specjalnych, a dziś nareszcie uruchomili silniki swoich samochodów rajdowych, by ruszyć na trasę odcinka kwalifikacyjnego. Po tym jak dwukrotnie pokonali tę próbę w ramach testu, o 15:15 ruszyli do rywalizacji. Wyniki tego odcinka decydują o kolejności wyboru pozycji startowej do pierwszego etapu rajdu. Na rozjeżdżonym po przejazdach treningowych odcinku kwalifikacyjnym, dominowała szutrowa nawierzchnia. Załoga LOTOS Rally Team wywalczyła w takich warunkach trzeci czas, a to oznacza, że Kajetan i Jarek od początku tego roku wszystkie odcinki specjalne i dwa kwalifikacyjne ukończyli w pierwszej trójce.
Rajd Lipawy Shakedown LR 2015 fot. Marcin Snopkowski 004
Dla Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana Rajd Lipawy to druga w sezonie 2015 szansa na rywalizację z najlepszymi zawodnikami w Europie. W poprzedzającym łotewską imprezę Rajdzie Janner Polacy zdobyli maksymalną możliwą liczbę punktów i prowadzą w punktacji cyklu. W Rajdzie Lipawy rozstrzygną się także losy tytułu Zimowego Mistrza Europy, który po raz drugi z rzędu może trafić w ręce polskiego kierowcy. Przypomnijmy, że Kajetanowicz prowadzi także w tej „zimowej” klasyfikacji cyklu. W poprzednim rajdzie Kajto wywalczył 176 punktów w tej klasyfikacji, a drugi w tabeli FIA ERC Ice Master Aleksiej Łukjaniuk – 76 mniej.

Kajetan Kajetanowicz: – Odcinek kwalifikacyjny przebiegał właściwie w całości po szutrze. Samochody, które jechały przed nami podczas przejazdów testowych, zrobiły na drodze ścieżkę i jej się trzymaliśmy, bo jest bardziej przyczepna. Jesteśmy zadowoleni, wywalczyliśmy trzeci czas, więc o kolejności naszego startu będziemy decydować jako trzecia załoga. Chcemy wybrać pozycję, która pozwoli nam jechać jak najbardziej z tyłu, żeby nie czyścić drogi. Wolałbym ścigać się po śniegu, więc mam nadzieję, że na odcinkach zostanie dla nas jeszcze trochę białego puchu :-). W niedzielę ma spaść zarówno temperatura, jak i śnieg. Mam nadzieję, że będziemy mieć mnóstwo frajdy z jazdy. Łotewskie odcinki są świetne – bardzo szybkie, pełne średnich i szybkich zakrętów. To, w połączeniu ze śniegiem i lodem gwarantuje dużo emocji w samochodzie i widowiskowe zawody dla kibiców i telewidzów. Myślę, że to będzie naprawdę fajny rajd i już czekam na pierwszy oes.
rajd lipawy 2015 fot. marcin snopkowski img_3678
Jarek Baran: – Na pierwszy rzut oka trasa rajdu jest podobna do ubiegłorocznej, jednak organizator postanowił wprowadzić wiele zmian. Tylko jeden oes jest w całości powtórką z zeszłego roku, a pozostałe to mocno zmodyfikowane próby edycji 2014. Podczas zapoznania wykorzystaliśmy część naszych notatek, ale 50% pisaliśmy zupełnie od nowa. Jednak nawet w tych powtarzalnych fragmentach pojawiło się sporo zmian i poprawek, ponieważ w wielu miejscach krawędź drogi została zupełnie inaczej wytyczona przez pługi. Na rajdzie zimowym powoduje to trudność w operowaniu opisem z poprzedniego sezonu – zmieniają się profile zakrętów, a także ich charakterystyka, bo wejście czy wyjście, a nawet szczyt zakrętu mogą być w zupełnie innym miejscu niż przed rokiem. Odcinki są mocno zróżnicowane, chociaż wyglądają bardzo podobnie. Zróżnicowanie stanowi o ciekawości tego rajdu, ale gdy wiele miejsc jest tak podobnych do siebie, to trzeba polegać na notatkach i ich tempie. Właśnie to zmienne tempo odcinków specjalnych nie ułatwia dyktowania, ale jednocześnie stanowi duże wyzwanie – myślę, że dla każdego pilota.

Klasyfikacja FIA ERC przed Rajdem Lipawy:

1. Kajetan Kajetanowicz (POL) 39
2. Robert Consani (FRA) 28
3. Aleksiej Łukjaniuk (BLR) 25
4. Jaromir Tarabus (CZE) 22
5. Martin Fischeriehner (AUT) 14
6. Jonathan Hirschi (CH) 8
7. Antonin Tlustak (CZE) 8
8. Vojtech Stajf (CZE) 4
9. Craig Breen (IRL) 3
10. David Botka (HUN) 2

Klasyfikacja FIA ERC Ice Master przed Rajdem Lipawy:

1. Kajetan Kajetanowicz (POL) 176
2. Aleksiej Łukjaniuk (BLR) 100
3. Jaromir Tarabus (CZE) 56
4. Robert Consani (FRA) 49
5. Stephane Lefebvre (FRA) 17
6. Craig Breen (IRL) 11

Starty Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS – a także i CUBE.ITG i Driving Experience. Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl, a także na: www.facebook.com/EmocjeDoPelna i www.facebook.com/KajetanKajetanowicz.