Strona internetowa www.kajto.pl wykorzystuje pliki cookies oraz inne technologie służące do automatycznego przechowywania danych w celu zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa w urządzeniu końcowym. Zgoda wyrażona na korzystanie z tych technologii przez stronę internetową www.kajto.pl lub podmioty trzecie, w celach związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, może w każdym momencie zostać przez Państwa zmodyfikowana lub odwołana w ustawieniach przeglądarki. Więcej szczegółów dotyczących naszej polityki cookies znajdziecie Państwo Polityce Prywatności. OK, zamknij
  • Załoga LOTOS Rally Team pędzi na estońskich szutrach – wszystkie cztery rozegrane dziś odcinki Polacy ukończyli w pierwszej trójce klasyfikacji rajdu;
  • Zacięta batalia w czołówce nie pozostawia miejsca na błąd – różnica między 1. a 5. załogą nie przekracza 30 sekund;
  • 1,7 sekundy od podium – Kajetanowicz i Baran na 4. miejscu po 5 odcinkach specjalnych;
  • Szalone prędkości nawet na wilgotnym szutrze – walka w Rajdzie Estonii nie zwalnia tempa mimo zmiennej, kapryśnej pogody.

rajd_estonii_2016_fb_fot_marcin_snopkowski_039

Rywalizacja na estońskich szutrach toczy się w niesamowitym tempie, przy maksymalnych prędkościach, niezależnie od pogody jaka panuje wokół Otepaa. Po opadach deszczu pierwsi zawodnicy ścigali się na wilgotnych, a miejscami także mokrych oesach. Kolejne przejazdy porannych prób przebiegały już przy słonecznej pogodzie. W tych zmiennych i trudnych do przewidzenia warunkach Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran od początku prezentowali szybkie i pewne tempo, dzięki czemu plasują się w ścisłej czołówce klasyfikacji 6. rundy FIA ERC. Po 5 rozegranych do tej pory odcinkach specjalnych, załoga LOTOS Rally Team zajmuje 4. pozycję, ale zaledwie 1,7 sekundy dzieli Rajdowych Mistrzów Europy od 3. miejsca.

Do tej pory Rajd Estonii okazuje się być jeszcze szybszy niż ubiegłoroczna edycja. Pierwsze pięć prób Kajetanowicz i Baran przejechali ze średnią prędkością ponad 124 km/h. Potwierdzeniem skutecznej jazdy Polaków jest fakt, że wszystkie cztery dzisiejsze odcinki specjalne ukończyli w pierwszej trójce klasyfikacji zawodów.

Sobotni etap 6. rundy FIA ERC jest najdłuższy w rajdzie, więc po pierwszej dzisiejszej pętli zawodników czeka jeszcze mnóstwo pracy, w tym aż 79 kilometrów jazdy z gazem w podłodze na 5 odcinkach specjalnych zaplanowanych na popołudnie. Wśród nich jest najdłuższa w rajdzie próba Rua. Do trasy tego niemal 30-kilometrowego oesu włączono fragmenty odcinka Urvaste, na którym rok temu Kajto z Jarkiem osiągnęli niesamowitą średnią prędkość. Polacy pokonali tę próbę w tempie 141,6 km/h – szybciej niż przejechano jakikolwiek odcinek w całym sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata 2015. Dzisiejsze zmagania zakończy asfaltowy show w miejscowości Elva, gdzie samochody na szutrowym zawieszeniu i oponach będą się efektownie ślizgać na trasie 1,66-kilometrowego odcinka.

rajd_estonii_2016_fb_fot_marcin_snopkowski_007

Kajetan Kajetanowicz: – Mamy dużo przyjemności, odcinki są fantastyczne. Zmieniają się w porównaniu z pierwszymi przejazdami, co jest oczywiste w rajdzie szutrowym. Pierwsza pętla była mokra, a na drugiej droga była bardziej zniszczona, a jednocześnie przesychająca, więc automatycznie stawała się szybsza. Mamy ciekawe doświadczenia, ścigamy się z bardzo szybkimi kierowcami, którzy doskonale znają te trasy. Jesteśmy w grze, cały czas ocieramy się o najlepsze czasy, więc jest dobrze. Myślę, że to jest tempo, jakie chcielibyśmy prezentować, nie popełniając jednocześnie błędów, które mogą dużo kosztować na tych szybkich szutrowych odcinkach. Mamy dobre czasy, ale szukamy jeszcze więcej przyczepności i tych drobiazgów, bo na takim poziomie jak tutaj nie da się dużo poprawić. Zobaczymy co jesteśmy w stanie jeszcze zrobić. Przed nami druga część dnia, w tym najdłuższy odcinek w rajdzie, blisko 30 km. Jest to mocno zmieniony oes w porównaniu do ubiegłorocznego, dużo nowych partii. Na pewno postaram się mocno skoncentrować i jechać jak najczyściej, jak najszybciej i jak najpłynniej.

Klasyfikacja Rajdu Estonii po 5 odcinkach specjalnych:
1. Łukjaniuk/Arnautow (Rosja, Ford Fiesta R5) 24:29,5 s.
2. Sirmacis/Kulss (Łotwa, Skoda Fabia R5) +6,8 s.
3. Kaur/Simm (Estonia, Mitsubishi Lancer Evo IX) +15,4 s.
4. Kajetanowicz/Baran (Polska, Ford Fiesta R5) +17,1 s.
5. Aus/Koskinen (Estonia, Mitsubishi Lancer Evo IX) +29,7 s.
6. Jeets/Toom (Estonia, Skoda Fabia R5) +53,7 s.
7. Arai/Macneal (Japonia, Ford Fiesta R5) +58,6 s.
8. Kołtun/Pleskot (Polska, Ford Fiesta R5) +58,7 s.
9. Habaj/Woś (Polska, Ford Fiesta R5) +1:04,0 s.
10. Domżała/Gospodarczyk (Polska, Mitsubishi Lancer EVO X) +1:35,7 s.

Starty Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS – a także i CUBE.ITG i Driving Experience. Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl, a także na: www.facebook.com/EmocjeDoPelna i www.facebook.com/KajetanKajetanowicz.