Strona internetowa www.kajto.pl wykorzystuje pliki cookies oraz inne technologie służące do automatycznego przechowywania danych w celu zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa w urządzeniu końcowym. Zgoda wyrażona na korzystanie z tych technologii przez stronę internetową www.kajto.pl lub podmioty trzecie, w celach związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, może w każdym momencie zostać przez Państwa zmodyfikowana lub odwołana w ustawieniach przeglądarki. Więcej szczegółów dotyczących naszej polityki cookies znajdziecie Państwo Polityce Prywatności. OK, zamknij

Wystartował Rajd Hiszpanii, dwunasta runda tegorocznego kalendarza Rajdowych Mistrzostw Świata. To wydarzenie, na które kibice czekają z wypiekami na twarzach – jedyne zawody w roku, które łączą w sobie dwie nawierzchnie, szutrową i asfaltową. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak rozpoczęli je od wysokiego, szóstego czasu w WRC2, plasując się pomiędzy załogami fabrycznych zespołów!

W czwartkowy wieczór przy żywiołowym dopingu tłumów fanów rozegrana została próba w ścisłym centrum Barcelony. W WRC2 najszybciej pokonał ją duet Camilli / Veillas, który zaprezentował nową rajdówkę klasy R5, Volkswagena Polo GTI. Na drugiej pozycji uplasowali się Rovanperä z Halttunenem, trzeci byli świeżo upieczeni mistrzowie WRC2, Kopecký i Dresler (oba duety w fabrycznych Skodach Fabia R5). Załoga LOTOS Rally Team rozpoczęła od szóstego czasu, finiszując tylko 0,1 s. za Petterem Solbergiem, mistrzem świata z 2003 roku!

Po próbie rozgrywanej w drugim co do wielkości mieście Hiszpanii załogi pokonały ponad 110 kilometrów drogi dojazdowej do Salou, gdzie w godzinach porannych kolejnego dnia ruszy szutrowy etap. W piątek przejechania mają łącznie sześć odcinków specjalnych, w tym dwukrotnie najdłuższą w rajdzie próbę La Fatarella – Vilalba, mierzącą 38,85 km.

– Przed nami wielkie wyzwanie. Pierwszy dzień po szutrze, kolejne dwa asfaltowe, a prognozy informują o możliwych opadach, więc może być też mokro. Trzeba będzie stosować różne ustawienia i kompletnie inne zawieszenia. Kilka lat temu jechałem Rajd Akropolu również ze zmienną nawierzchnią i te doświadczenia się przydadzą. To są jednak mistrzostwa świata, startuje tu bardzo dużo szybkich i doświadczonych kierowców. Postaramy się jechać swoje, choć to takie popularne określenie. Mamy duże serce do walki i doświadczenie z mistrzostw Europy, które postaramy się wykorzystać. Mam nadzieję, że samochód będzie spisywać się dobrze, załoga również, z całym zespołem. Naszą mocną stroną jest motywacja

– komentuje kierowca LOTOS Rally Team, Kajetan Kajetanowicz.

Rajd rozgrywany jest w dniach 25-28 października, a jego bazą jest nadmorskie Salou. Dla Kajetanowicza będzie to pierwszy w karierze start w tych zawodach. Aż 15 konkurentów w WRC2 startowało tu co najmniej raz, co z pewnością nie ułatwi zadania, czyli walki o jak najlepsze miejsce na mecie. Piątkowy etap stanowią próby szutrowe, natomiast sobota i niedziela to „oesy” po asfalcie.

Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS – a także Delphi Technologies oraz Driving Experience. Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl, a także na: www.fb.com/EmocjeDoPelna, www.fb.com/KajetanKajetanowicz, www.twitter.com/Kajto_pl oraz www.youtube.com/Kajtopl.

Rajd Hiszpanii 2018, kategoria WRC2 – wyniki po OS 1 (TOP 10):

1. Camilli / Veillas (Francja, VW Polo GTI R5) 3:42,7 s.
2. Rovanperä / Halttunen (Finlandia, Skoda Fabia R5) +1,2 s.
3. Kopecký / Dresler (Czechy, Skoda Fabia R5) +1,6 s.
4. Lefebvre / Moreau (Francja, Citroen C3 R5) +2,7 s.
5. Solberg P. / Gulbæk (Norwegia, VW Polo GTI R5) +4,5 s.
6. Kajetanowicz / Szczepaniak (Polska, Ford Fiesta R5) +4,6 s.
7. Veiby / Skjærmoen (Norwegia, Citroen C3 R5) +4,9 s.
8. López / Rozada (Hiszpania, Citroen C3 R5) +5,6 s.
9. Suárez / Carrera (Hiszpania, Hyundai i20 R5) +6,0 s.
10. Solberg H. / Minor-Petrasko (Norwegia, Skoda Fabia R5) +6,4 s.