Strona internetowa www.kajto.pl wykorzystuje pliki cookies oraz inne technologie służące do automatycznego przechowywania danych w celu zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa w urządzeniu końcowym. Zgoda wyrażona na korzystanie z tych technologii przez stronę internetową www.kajto.pl lub podmioty trzecie, w celach związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, może w każdym momencie zostać przez Państwa zmodyfikowana lub odwołana w ustawieniach przeglądarki. Więcej szczegółów dotyczących naszej polityki cookies znajdziecie Państwo Polityce Prywatności. OK, zamknij

Rozpoczęły się zmagania w trzynastej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata, którą stanowi 55 edycja RallyRACC Catalunya – Costa Daurada. W ramach kategorii WRC 2 walczą reprezentanci LOTOS Rally Team, Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak. Polacy są już po trzech odcinkach specjalnych i zajmują piąte miejsce, ale różnice wynoszą tylko sekundy!

Pierwsza pętla składała się z bardzo wymagających trzech szutrowych odcinków specjalnych, o długości blisko 65 kilometrów. O trudach hiszpańskiej rundy przekonał się już walczący o siódmy z rzędu tytuł mistrza świata Sébastien Ogier, który od drugiej próby zmagał się z awarią wspomagania układu kierowniczego. Kajetanowicz i Szczepaniak rozpoczęli zawody od piątego czasu na próbie Gandesa, plasując się jedynie 2,5 sekundy za zwycięzcami. Po ósmym rezultacie na odcinku Horta-Bot bardzo dobrze pokonali trzecią i najdłuższą w rajdzie próbę La Fatarella – Vilalba, finiszując również na piątej pozycji. Ponad osiem minut stracił na niej dotychczasowy lider, Hiszpan Nil Solans.

– Mamy rzeczywiście wyjątkową walkę w WRC2, tak chyba jeszcze nie było! Jest 17 sekund straty do prowadzącej załogi po całej pętli, liczącej około 70 km. Myślę, że powinniśmy być zadowoleni. Dobre ustawienie samochodu daje pozytywne wyniki. Może na drugą pętlę coś zmienimy, będzie wtedy trochę więcej przyczepności. Myślę, że dobór opon też był w porządku, chociaż każdy zawodnik pojechał w innej kombinacji. Trudno to ocenić. Teraz czekamy na drugą pętlę. Na pewno powinno być szybciej, bo droga się wyczyściła, wyschło sporo błota. Kilka miejsc na odcinkach nas zaskoczyło. Zapoznanie z trasą obywało się w dużym deszczu i nie wiedzieliśmy, gdzie finalnie pozostanie błoto. Myślę, że było sprawiedliwie dla każdego. Cieszę się, że tu jesteśmy i walczymy z najszybszymi zawodnikami na świecie

– powiedział Kajetan Kajetanowicz trzykrotny Rajdowy Mistrz Europy.

Po trzech próbach na czele są Loubet i Landais (Škoda Fabia R5 evo). Drugie miejsce zajmują Veiby i Andersson (+8,0 s, Volkswagen Polo GTI R5), trzecie Camilli i Veillas (+9,8 s, Citroën C3 R5). Tuż za podium są Tempestini i Itu (+9,8 s, Hyundai i20 R5) oraz Polacy, Kajetanowicz i Szczepaniak (+17,0 s, Volkswagen Polo GTI R5), którzy zostawili za sobą 12 konkurentów.

Rajd Hiszpanii 2019, nieoficjalna klasyfikacja WRC 2 po OS 3:

1. Loubet/Landais (Francja, Škoda Fabia R5 evo) 42:44,8 s
2. Veiby/Andersson (Norwegia/Szwecja, VW Polo GTI R5) +8,0 s
3. Camilli/Veillas (Francja, Citroën C3 R5) +9,8 s
4. Tempestini/Itu (Rumunia, Hyundai i20 R5) +12,2 s
5. Kajetanowicz/Szczepaniak (Polska, VW Polo GTI R5) +17,0 s
6. Andolfi/Inglesi (Włochy, Škoda Fabia R5) +21,4 s
7. Griazin/Fedorow (Rosja, Škoda Fabia R5 evo) +25,8 s
8. Lindholm/Korhonen (Finlandia, VW Polo GTI R5) +26,4 s
9. Bulacia Wilkinson/Cretu (Boliwia/Argentyna, Škoda Fabia R5) +35,6 s
10. J. Solans/Barreiro (Hiszpania, Ford Fiesta R5 MK2) +1:11,0 s

Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS, a także Delphi Technologies, Driving Experience oraz Pirelli.