Strona internetowa www.kajto.pl wykorzystuje pliki cookies oraz inne technologie służące do automatycznego przechowywania danych w celu zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa w urządzeniu końcowym. Zgoda wyrażona na korzystanie z tych technologii przez stronę internetową www.kajto.pl lub podmioty trzecie, w celach związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, może w każdym momencie zostać przez Państwa zmodyfikowana lub odwołana w ustawieniach przeglądarki. Więcej szczegółów dotyczących naszej polityki cookies znajdziecie Państwo Polityce Prywatności. OK, zamknij

Druga runda Mistrzostw Polski
Nie ustrzegła się ich załoga Subaru Poland Rally Team. Jednak dzięki dobrej, równej i bezbłędnej jeździe drugiego dnia Kajetan Kajetanowicz oraz Jarosław Baran zakończyli rajd na piątym miejscu w klasyfikacji generalnej oraz trzecim w klasie N-4.
lotos10
– Rajd ten był dla nas bardzo ważnym startem, ponieważ po raz pierwszy jechaliśmy Subaru Imprezą STR 09 po szutrowych trasach – mówił Kajetan Kajetanowicz. – Niestety popełniłem błąd na drugim odcinku, gdy nieprecyzyjnie przyciąłem zakręt. Wyglądało bardzo groźnie i mogło się to dla nas naprawdę źle skończyć. Gdybym miał taką przygodę w aucie innym niż Subaru, zapewne nie byłbym w stanie pojechać dalej. Na szczęście w tym modelu chłodnica intercoolera zlokalizowana jest w bezpiecznym miejscu. Wspaniałą pracę podczas całego rajdu wykonali mechanicy z Symtech’u oraz cały zespół Subaru – najpierw po pierwszej strefie udało im się przywrócić normalny wygląd naszej Imprezy. Drugiego dnia rajdówka była już w pełni sprawna, z doskonałą trakcją i od razu uzyskiwane przez nas czasy były dużo lepsze. To naprawdę wspaniałe uczucie móc kolejny rok pracować z ludźmi, którzy kochają swoją pracę i są oddani swojej załodze. Teraz zbieramy swoje siły i za nieco ponad miesiąc stawimy się na starcie Rajdu Karkonoskiego. Wcześniej jednak będziemy gośćmi VI Zlotu Plejad 2009 organizowanego przez Subaru Import Polska. Zapraszam także wszystkich kibiców na naszą stronę internetową (www.kajto.pl/download/rajdlotos2009_os13.mp4, na której dodałem nasz on-board z przejazdu trzynastego odcinka specjalnego Rajdu Lotos. Moim zdaniem jest to jeden z najpiękniejszych szutrowych odcinków, po jakim jechałem w całej swojej karierze.

– Wspaniale! Można było się spodziewać, że Kajetan jest bardzo dojrzałym kierowcą, ale ten rajd przerósł moje oczekiwania – komentował pierwszy start z Kajetanowiczem Jarosław Baran. – Czuję się z nim naprawdę świetnie. Trudno jest jechać cały rajd po raz pierwszy w nowym aucie, z nowym kierowcą i na nowy opis. Z odcinka na odcinek było coraz lepiej i po kilkunastu kilometrach jechało nam się naprawdę wspaniale. Piąte miejsce jest dla Kajtka bardzo cenne, a zebrane punkty podczas obu dni rywalizacji są ważne. Czołówka nie uciekła nam za daleko, więc walka podczas kolejnych rund będzie bardzo zacięta.

Lotos Baltic Cup: Wypowiedź Kajetana na mecie
Jest coraz lepiej, zapowiadałem, że tak będzie i cieszę się, że się udało. Poszliśmy w dobrą stronę.

Lotos Baltic Cup: 5. miejsce Kajetana
Warto zauważyć, że podczas morderczej imprezy połowa zgłoszonych załóg skorzystała z SupeRally.

Prowizoryczna klasyfikacja punktowa czołówki RSMP po Rajdzie Lotos.
Bryan Bouffier 50 pkt.
Leszek Kuzaj 45
Tomasz Kuchar 39
Michał Sołowow 37
Kajetan Kajetanowicz 37
Tomasz Czopik 21
Maciej Oleksowicz 19
Zbigniew Staniszewski 19

Lotos Baltic Cup: Wypowiedź po 10 OS
Auto dziś spisuje się bez zarzutu, a wczoraj sam je sobie zepsułem – zmieniła się geometria i nie udało się tego usunąć na drugim serwisie. Musiałem jechać na pokrzywionej.

Lotos Baltic Cup: Kajto – Niektóre sprawy zmienimy już jutro
Po tym co przeszliśmy myślę, że to dobrze, że tu jesteśmy i jedziemy dalej. Docieramy się z Jarkiem, z samochodem na tych dość trudnych nawierzchniach. Robiłem się coraz bardziej zadowolony, choć może nie z czasów. Jest kilka spraw które się składają na to, że nie są one najlepsze. Pracujemy nad tym, aby je poprawić, choć niektórych nie da się zrobić na tym rajdzie. Niektóre zmienimy już jutro.

Lotos Baltic Cup: 6. miejsce po pierwszym dniu
Kajetan zajmował kolejno następujące miejsca na odcinkach specjalnych:
2 OS Piekiełko – 7 pozycja, 12:03.4
3 OS Milwino – odwołany,
4 OS Dąbrówka – 8 pozycja, 3:50.2
5 OS Piekiełko – 9 pozycja, 11:57.4
6 OS Milwino – 8 pozycja, 10:30.9
7 OS Dąbrówka – 9 pozycja, 3:49.0

Lotos Baltic Cup: Kajetan po pierwszej pętli
Na pierwszym oesie pojechaliśmy za szeroko jeden zakręt i wypadliśmy z niego. Uderzyliśmy w coś czołem. Lekko mamy przód uszkodzony. Z nowym pilotem wszystko OK.

Kajto: Dużo frajdy na szutrze
Nie mogło wśród nich zabraknąć zwycięzcy pierwszej eliminacji Kajetana Kajetanowicza. Lider RSMP wystartuje z Jarosławem Baranem w Subaru Imprezie STI 09 w barwach Subaru Poland Rally Team.

Kajetan Kajetanowicz: – Po doskonałym początku sezonu jestem pełen optymizmu, jednak wiem, że nie będzie łatwo. Podczas dwóch dni testów w okolicach Gdańska, pokonałem wiele kilometrów i jestem bardzo zadowolony z ustawień samochodu. Pierwsze chwile nie były łatwe, ponieważ dopiero oswajałem się szutrową specyfikacją naszego Subaru. Jednak pod koniec dnia było zdecydowanie lepiej. W nocy spadł deszcz i miałem okazję pojechać także po mokrym szutrze i błocie. Auto spisywało się dobrze, i choć prowadzi się inaczej od Lancera, przynosi bardzo dużo frajdy z jazdy.

– Postaram się pojechać najszybciej jak potrafię i mam nadzieję nie popełnić wielu błędów. Po pokonaniu tych cennych kilometrów testowych wiem ile znaczy ciągłe trenowanie i dlaczego tzw. szutrowi kierowcy jeżdżą tak szybko w Polsce. Wspólnie z Jarkiem Baranem i całym zespołem zapraszamy serdecznie wszystkich kibiców na Rajd Lotos!

Lotos Baltic Cup: Kajetan przed startem
Trasa jest bardzo szybka ale i techniczna. Naprawdę bardzo zróżnicowana nawierzchnia i odcinki – to powoduje, że rajd jest trudny i wymagający. Skupiam się raczej na swojej jeździe, żeby jechać szybko i prezycyjnie. Nie do końca mi to jeszcze wychodzi. Nie można się skupiać na tym, żeby się bronić i wygrywać, jeśli na szutrach zrobiło się przez ostatnie 10 miesięcy 120 km.