Strona internetowa www.kajto.pl wykorzystuje pliki cookies oraz inne technologie służące do automatycznego przechowywania danych w celu zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa w urządzeniu końcowym. Zgoda wyrażona na korzystanie z tych technologii przez stronę internetową www.kajto.pl lub podmioty trzecie, w celach związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, może w każdym momencie zostać przez Państwa zmodyfikowana lub odwołana w ustawieniach przeglądarki. Więcej szczegółów dotyczących naszej polityki cookies znajdziecie Państwo Polityce Prywatności. OK, zamknij

Zakończyła się pierwsza pętla najdłuższego etapu tegorocznego Rajdu Niemiec. Cztery odcinki specjalne rozgrywane przy pięknej pogodzie przyniosły wiele emocji i sporo zwrotów akcji. Z trudami dziesiątej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata dobrze radzą sobie Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak, którzy zmniejszają swoją różnicę do poprzedzających Włochów i są już tylko 1,6s za podium! Rywalizacja, którą przy trasie śledzą tłumy kibiców, przenosi się teraz na tereny poligonu Baumholder, na którym wytyczono dwie próby. Wśród nich jest najdłuższy w rajdzie odcinek Panzerplatte, mierzący ponad 41 kilometrów.

Po wypadku liderów klasyfikacji WRC2 duetu Lefebvre/Dubois, prowadzenie przejęli Ciamin i Roche, wypadając jednak z trasy na kolejnej próbie. Na szczęście zawodnikom nic się nie stało. Załoga LOTOS Rally Team wykręcała trzykrotnie piąty czas, kończąc pętlę z czwartym wynikiem na odcinku Romerstrasse II. Aktualnie plasują się na czwartej pozycji, tylko sekundę i sześć dziesiątych za podium. Pozycję lidera objęli Kreim i Braun.

– Na ostatnim odcinku uplasowaliśmy się na czwartej pozycji, a różnica między pierwszym, a piątym zawodnikiem wyniosła mniej niż dwie sekundy. To pokazuje, jak szybko jedziemy. To tempo mnie satysfakcjonuje. Będziemy się starali je utrzymać. W tej chwili mamy tylko kilka sekund do podium. Bardzo mocno walczymy. Staram się jechać sprytnie i mądrze. Wykonuję swoją pracę najlepiej jak mogę. Mam dużo przyjemności podczas jazdy!

– mówi Kajetan Kajetanowicz, zawodnik LOTOS Rally Team.

Rajd Niemiec 2019, nieoficjalna klasyfikacja WRC2 po OS 11:

1. Kreim/Braun (Niemcy, Skoda Fabia R5 evo) 1:33:57,1s
2. Griebel/Winklhofer (Niemcy, Skoda Fabia R5 evo) +17,1s
3. Andolfi/Scattolin (Włochy, Skoda Fabia R5) +47,3s
4. Kajetanowicz/Szczepaniak (Polska, Volkswagen Polo GTI R5) +48,9s
5. Fourmaux/Jamoul (Francja, Ford Fiesta R5) +1:48,1s
6. Dinkel/Furst (Niemcy, Hyundai i20 R5) +2:31,8s
7. Griazin/Fedorow (Rosja, Skoda Fabia R5) +2:42,5s
8. Yates/Morgan (Wielka Brytania, Skoda Fabia R5) +2:53,1s
9. Bedoret/Walbrecq (Belgia, Skoda Fabia R5 evo) +3:43,5s
10. Tempestini/Itu (Rumunia, Hyundai i20 R5) +4:40,9s

Odcinki specjalne 37. ADAC Rallye Deutschland liczą łącznie ponad 344 kilometry. Po serwisie zmagania przeniosą się na poligon Baumholder, na którym wytyczono dwie próby: Arena Panzerplatte (10,73 km, godz. 15:08 i 18:55) oraz Panzerplatte (41,17 km, godz. 15:46 i 19:33). Długość etapu to 157,92 km.

Finałowy etap rozegrany zostanie w niedzielę. Zaplanowano dwie próby pokonywane dwukrotnie, bez przerwy serwisowej: Grafschaft (28,06 km, godz. 7:46 i 10:10) oraz Dhrontal (11,69 km, godz. 9:41 i 12:18 – jako Power Stage). Łączna długość wyniesie 79,50 km.

Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają: strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS, a także Delphi Technologies, Driving Experience oraz Pirelli.