Strona internetowa www.kajto.pl wykorzystuje pliki cookies oraz inne technologie służące do automatycznego przechowywania danych w celu zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa w urządzeniu końcowym. Zgoda wyrażona na korzystanie z tych technologii przez stronę internetową www.kajto.pl lub podmioty trzecie, w celach związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, może w każdym momencie zostać przez Państwa zmodyfikowana lub odwołana w ustawieniach przeglądarki. Więcej szczegółów dotyczących naszej polityki cookies znajdziecie Państwo Polityce Prywatności. OK, zamknij

Niezwykle techniczny, wytyczony pomiędzy balotami słomy odcinek St. Wendel rozpoczął rywalizację w Rajdzie Niemiec. Załoga LOTOS Rally Team rozpoczęła go od wysokiego, czwartego rezultatu w klasyfikacji WRC-2, który jednocześnie dał im dziesiąte miejsce w klasyfikacji generalnej! Na ciasnej próbie świetnie radziły sobie samochody klasy R5. Kajetanowicz i Szczepaniak zostawili za sobą aż osiem rajdówek najwyższej klasy WRC, w tym lidera mistrzostw i zwycięzcę tej imprezy z roku 2014, Thierrego Neuville’a (Hyundai i20 Coupe WRC).

Miejska próba była dobrą rozgrzewką przed jutrzejszym, długim na ponad 100 kilometrów etapem.

– Odcinek rozpoczynał się o zachodzie słońca, więc niektóre zakręty były mniej widoczne, ale pojechaliśmy bardzo dobrze. Było naprawdę sporo kibiców i mieszkańców, którzy tłumnie dopingowali załogi w zmaganiach. Ukończyliśmy odcinek na czwartym miejscu w WRC-2, na blisko dwadzieścia samochodów. Wyprzedziliśmy Neuville’a, który nie miał problemów, ale to w samochodzie R5 możliwe jest tylko na tak specyficznym, krętym odcinku. Jestem pozytywnie nastawiony, jutro będzie jednak trudniej. Ten odcinek był krótki, bardziej czytelny niż jutrzejsze. Będę starał się jednak jak najmniej myśleć o tym, że tu debiutuję

– mówi kierowca LOTOS Rally Team, Kajetan Kajetanowicz.

Organizatorzy przygotowali na piątkowy etap sześć oesów o łącznej długości ponad 100 kilometrów. Będą to dwa przejazdy prób Stein und Wein (19,44 km, godz. 10:11 i 15:39), Mittelmosel (22,00 km, godz. 11:05 i 16:33) oraz Wadern-Weiskirchen (9,27 km, godz. 12:53 i 18:21).

Rajd Niemiec 2018, klasyfikacja WRC-2 po OS 1:

1. Rovanperä / Halttunen (Finlandia, Skoda Fabia R5) 2:11,3 s.
2. Kopecký / Dresler (Czechy, Skoda Fabia R5) +0,5 s.
3. Scandola / Gaspari (Włochy, Skoda Fabia R5) +1,2 s.
4. Kajetanowicz / Szczepaniak (Polska, Ford Fiesta R5) +1,3 s.
5. Camilli / Veillas (Francja, Ford Fiesta R5) +1,4 s.
6. Lefebvre / Moreau (Francja, Citroen C3 R5) +2,1 s.
7. Guerra / Rozada (Meksyk, Skoda Fabia R5) +2,6 s.
8. Pieniążek / Mazur (Polska, Skoda Fabia R5) +3,3 s.
9. Ciamin / De La Haye (Francja, Hyundai i20 R5) +3,5 s.
10. Andolfi / Inglesi (Włochy, Skoda Fabia R5) +3,8 s.

Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS – a także Delphi Technologies oraz Driving Experience. Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl, a także na: www.fb.com/EmocjeDoPelna, www.fb.com/KajetanKajetanowicz, www.twitter.com/Kajto_pl oraz www.youtube.com/Kajtopl.