Strona internetowa www.kajto.pl wykorzystuje pliki cookies oraz inne technologie służące do automatycznego przechowywania danych w celu zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa w urządzeniu końcowym. Zgoda wyrażona na korzystanie z tych technologii przez stronę internetową www.kajto.pl lub podmioty trzecie, w celach związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, może w każdym momencie zostać przez Państwa zmodyfikowana lub odwołana w ustawieniach przeglądarki. Więcej szczegółów dotyczących naszej polityki cookies znajdziecie Państwo Polityce Prywatności. OK, zamknij

Informacja dot. wypadnięcia z trasy
W związku z naszym wypadnięciem z trasy a w konsekwencji utrudnieniem przejazdu kilku następnym załogom, które musiały znacznie zwolnic lub nawet zatrzymać się obok naszego auta chcielibyśmy przeprosić zawodników, kibiców a także organizatorów.
Mamy nadzieje, że po przeanalizowaniu naszej sytuacji żaden z wyżej wymienionych nie ma do nas pretensji zważając na to, iż działaliśmy w dobrej wierze usuwając wspólnie z kibicami samochód z trasy i udrażniając przejazd następnym załogom.

BŁĄD PODCZAS WALKI
Kajetan Kajetanowicz z Maciejem Wisławskim nie ukończyli Platinum 4 Subaru Poland Rally. Zajmując druga pozycję w rajdzie ze stratą 7,5 sekundy do lidera Bryana Bouffier na szóstym odcinku specjalnym Tarnawa wypadając z trasy poważnie uszkodzili swojego Lancera.

Wcześniej rozpoczęli dzień od trzech drugich czasów i jednego zwycięstwa na oesie Pasierbiec.

Kajetan Kajetanowicz: Jechałem najszybciej jak potrafiłem. Ale gdyby teraz ktoś zapytał mnie czy pojechałbym tak samo. Odpowiedziałbym że TAK. Jechało mi się świetnie a wypadki podczas takiej walki zdarzały się, zdarzają i będą się zdarzać.
Dziękuję sponsorom i zespołowi za wyrozumiałość a kibicom za wspaniały doping.

Kajetanowicz o wypadku
– Pepełniłem błąd, bo pojechałem zbyt szybko na jednym z zakrętów, zadziałały prawa fizyki i auto wpadło do rowu. Przejechalismy nim może z 30 metrów i uderzyliśmy w przepust po czym zaczęliśmy dachować.

– Na szczęście jesteśmy cali i to jest najważniejsze. Po raz kolejny pokazaliśmy że jesteśmy szybcy i że warto ryzykować, ale cóż – takie są rajdy.

– Mechanicy widzieli już auto, ale jeszcze nie wiadomo czy uda sie je odbudować. Muszę z nimi porozmawiać i będziemy wiedzieli jakie są szanse na odbudowę – podsumowuje Kajetan.

Bouffier liderem po 1 dniu
Bouffier wygrał OS 9, ale na ostatnim oesie dnia najszybszy był Bębenek.

Dytko zachowuje 55 sekund przewagi nad Czopikiem, zaś Frycz jest czwarty. Bębenek jest już tuż za Frytą i jutro zapowiada się niezły pojedynek za czołową dwójką.

Patrik Flodin, siódmy w wynikach, sądzi,że kara za spóźnienie jest niesłuszna i chce się odwoływać. Andi Mancin zamyka punktowaną ósemkę.

Kajetan wypada z drogi!
Kajetan Kajetanowicz, który jako jedyny zdołał utrzymywać kontakt z Bryanem Bouffierem na trasie Platinum 4. Subaru Poland Rally, wypadł z drogi na drugim przejeździe Tarnawy. Według nieoficjalnych informacji, Kajto rolował 200m przed metą próby.
Bouffier ma już niemal minutowe prowadzenie i może się zrelaksować. Kajto ustąpił na OS 5 Bouffierowi o 1.1 s – ale to był ostatni dzisiejszy odcinek, który ukończył. Dytko wskoczył na drugą pozycję, zaś Czopik jest trzeci.

Bryan Buffier: – Już podczas pierwszej pętli bardzo uważałem i dalej nie ryzykuję ponieważ warunki są bardzo ciężkie. Jest mi bardzo przykro, że odpadł Kajetan, bo walka z nim była bardzo ciekawa. Najważniejsze dla nas to znaleźć się na mecie i zdobyć kolejne punkty do klasyfikacji Mistrzostw Polski.

Wypowiedź Kajetana po pierwszej pętli
Na pierwszym odcinku wylądowaliśmy na chwilę w rowie i zgasł nam silnik. W tym własnie miejscu złapaliśmy kapcia na lewym tyle i zmienialiśmy koło po odcinku. Na dwóch kolejnych odcinkach już wszystko było w porządku. Jest bardzo trudno i staramy sie nie popełniać błędów.trzeba bardzo uważać na łaty smoły, na których samochód zachowuje sie jak na lodzie.

Bryan i Kajto walczą w deszczu
Już od świtu na trasie Platinum 4. Subaru Poland Rally pojawiły się opady i walka podczas 5 rundy RSMP odbywa się w fatalnych warunkach. Nie przeszkodziło to Bryanowi Bouffierowi w kontynuowaniu prowadzenia, a jedynym kierowcą, który utrzymuje jego tempo jest Kajetan Kajetanowicz.
Bouffier wygrał OS2 z Kajetanowiczem o 3.7 s – ale po ostrożnie pokonanym prologu kierowca Lancera tracił kilkanaście sekund. Paweł Dytko zajął trzecią pozycję, wskakując na taką samą pozycję w generalce. Na czwarte miejsce wysunął się Bębenek, a Flodin spadł na piątą pozycję.

Oes przerwano po wypadku Ariela Piotrowskiego i Anny Wódkiewicz – C2 R2 uderzyło w drzewo. Kierowca i pilotka trafili do szpitala – Ariel ma uszkodzone kręgi a Anna połamaną miednicę. Jadące za nimi załogi miały wolny przejazd.

Na OS 3 Bryan dołożył Kajtkowi 2.9s – przewaga Francuza przekroczyła 20 sekund. Dytko znów był trzeci, zaś Patrik Flodin stracił kolejną pozycję – piąte miejsce zabrał mu Czopik. Kramarczyk, dziewiąty na OS 2, miał kapcia i stracił 7 minut.

Kajto kontratakował podczas OS4 – na 11 kilometrach dołożył Bouffierowi, który obrócił się na oesie, niemal 14 sekund. Dytko miał drugi czas i pewnie utrzymuje podium – Bębenek jest dopiero pół minuty z tyłu. Flodin ciągle spada – tym razem wyprzedził go Kuchar. Maciejewski urwał koło i zakończył jazdę a Boruta złapał kapcia.

Kajto po prologu
Asafaltowo, krawężnikowo, mostowo. Było trudno i wymagająco, ale takie prologi są potrzebne i muszą być, jest masa kibiców i dla nich jeździmy – powiedział Kajto.

Znamy listę zgłoszeń Platinum 4. Subaru Poland Rally
41 załóg zostało zgłoszonych do Platinum 4. Subaru Poland Rally. Pierwszy numer startowy przyznano Patrikowi Flodinowi. Za Flodinem ustawiony został Bouffier, zaś kolejne numery dostali Kajetanowicz, Kuchar i Frycz.
Sołowow otrzymał szóstkę, zaś Punto zgłoszone przez STT Racing siódemkę. Daniel Chwist zapowiedział już jednak, że prawdopodobnie nie pojedzie tym samochodem w krakowskiej imprezie.

Nie zgłosili się dwaj kierowcy Peugeotów – Michał Kościuszko i Mariusz Małyszczycki. Na liście są 3 S2000, a klasa N4 liczy 15 pozycji. W A7 zapowiedziało się 7 załóg, w R2B – 6, w A6 jadą jeszcze Swift Maciejewskiego i dwie 206-ki. Listę uzupełniają trzy „historyki”, Skoda Felicja Budynia (N1) i Fiat Panda (A5). Puchar znowu się nie pojawił, ale za to prezentację samochodu przeprowadzi Grzegorz Grzyb.