Strona internetowa www.kajto.pl wykorzystuje pliki cookies oraz inne technologie służące do automatycznego przechowywania danych w celu zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa w urządzeniu końcowym. Zgoda wyrażona na korzystanie z tych technologii przez stronę internetową www.kajto.pl lub podmioty trzecie, w celach związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, może w każdym momencie zostać przez Państwa zmodyfikowana lub odwołana w ustawieniach przeglądarki. Więcej szczegółów dotyczących naszej polityki cookies znajdziecie Państwo Polityce Prywatności. OK, zamknij

Za sprawą Rajdu Polski w pierwszy weekend czerwca oczy fanów sportów motorowych zwrócone będą na Mazury. Najstarsza i najbardziej prestiżowa impreza w naszym kraju w tym roku rozegrana zostanie jako trzecia runda Rajdowych Mistrzostw Europy oraz Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Od lat rajd ten przyciąga wielu znakomitych zawodników – w tym roku przyjęto zgłoszenia od 52 załóg. Kajetan Kajetanowicz z Jarkiem Baranem wystartują w Mikołajkach Subaru Imprezą STR010 – przygotowaną przez belgijską firmę Symtech Racing. Załoga Subaru Poland Rally Team otrzymała ósmy numer startowy i jest trzecim polskim zespołem wpisanym na listę zgłoszeń.

pn0_3990

Kajetan Kajetanowicz Bardzo cieszę się, że w tym roku Rajd Polski powrócił do kalendarza RSMP. Rok temu, gdy jako kibic oglądałem ten rajd – eliminację mistrzostw świata, byłem pod dużym wrażeniem. W tym roku mamy okazję zmierzyć się na tych trasach z europejską i polską czołówką, choć kąpiel w pięknych jeziorach i zwiedzanie niezwykłych terenów Mazur są równie atrakcyjne 🙂 Atmosfera, jaka panuje w Mikołajkach w trakcie rajdowego weekendu, jest jedyna w swoim rodzaju. Wierzę, że zmagania na odcinkach specjalnych dostarczą licznie zgromadzonym kibicom pozytywnych wrażeń. Na dodatek  jest to nasz pierwszy w sezonie rajd, podczas którego będziemy mieli możliwość zmierzenia się z zawodnikami spoza mistrzostw Polski. Myślimy także o ostatniej powodzi, w wyniku której ucierpiało wielu moich znajomych, a wśród nich Wacław Kostecki, któremu chciałbym dedykować ten start.

Jarek Baran Nawierzchnia i konfiguracja odcinków Rajdu Polski bardzo różni się od tras po jakich jeździliśmy podczas Rajdu Lotos. Obie imprezy są szutrowe, więc pomysł na jazdę jest podobny, ale charakterystyka odcinków zupełnie inna. Trasy na Mazurach są bardzo zróżnicowane – znajdziemy szybkie partie z dużą liczbą szczytów, a także bardziej wąskie i miękkie fragmenty. Bardzo ciekawie prezentuje się tor w Mikołajkach, na którym będziemy mieli okazję ścigać się aż czterokrotnie. To element rajdu wprowadzony z myślą o kibicach – przyglądanie się bezpośredniej rywalizacji, gdy auta startują parami, tworzy niezwykłe widowisko, nam zaś sprawia mnóstwo frajdy. Jeśli chodzi o odcinki specjalne są stosunkowo długie, wiele z nich liczy ponad 20 kilometrów – o ile dla mistrzostw Europy nie jest to niczym wyjątkowym, o tyle w RSMP jest to trudność, z którą na co dzień się nie spotykamy. Taka konfiguracja wymaga od zawodników większego wysiłku i jeszcze lepszej kondycji. Także rytm jazdy jest inny niż w typowej rundzie mistrzostw Polski.