Strona internetowa www.kajto.pl wykorzystuje pliki cookies oraz inne technologie służące do automatycznego przechowywania danych w celu zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa w urządzeniu końcowym. Zgoda wyrażona na korzystanie z tych technologii przez stronę internetową www.kajto.pl lub podmioty trzecie, w celach związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, może w każdym momencie zostać przez Państwa zmodyfikowana lub odwołana w ustawieniach przeglądarki. Więcej szczegółów dotyczących naszej polityki cookies znajdziecie Państwo Polityce Prywatności. OK, zamknij

Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran jadący w barwach paliw LOTOS Dynamic, olejów LOTOS Quazar, Subaru Import Polska, STP, Klonex, Keratronik oraz SJS otrzymali ósmy numer startowy. Liderzy klasyfikacji mistrzostw Polski są pozytywnie nastawieni przed czeską rundą krajowego czempionatu. Organizatorzy wytyczyli dla zawodników 16 odcinków specjalnych o łącznej długości ponad 220 kilometrów zlokalizowanych na trasach wokół Mladej Boleslav, Zeleznego Brodu oraz Jablonca nad Nysą.

027

Kajetan Kajetanowicz Po raz pierwszy odkąd startuję w mistrzostwach Polski będziemy brali udział w łączonej rundzie za granicą. Jechaliśmy już w eliminacji polsko-słowackiej (Rajd Rzeszowski 2009), a teraz jedziemy w Czechach. Nie będzie to łatwa impreza, ponieważ obsada jest bardzo silna. Będziemy ścigać się z zawodnikami, którzy doskonale znają specyfikę tamtejszych odcinków specjalnych. Mam nadzieję, że ustawienia wypracowane podczas testów będą dobrą bazą, a w Czechach skupimy się nad ich doszlifowaniem. Naszym celem jest to, aby pojechać jak najszybciej w rajdzie, ale przede wszystkim będziemy przyglądać się czasom naszych bezpośrednich rywali w mistrzostwach Polski. Wyjeżdżamy do Czech jako liderzy klasyfikacji. Chociaż w tej chwili jeszcze nie kalkulujemy, nie liczymy skrzętnie punktów, to oczywiście chcemy do końca sezonu walczyć o wysokie pozycje.

Jarek Baran Rajd Bohemia to jeden z czeskich klasyków znany ze swojej trudności. Zaliczany jest zarówno do mistrzostw Czech, jak i Polski, a dodatkowo stanowi rundę Pucharu Europy Strefy Centralnej, więc można spodziewać się, że pod względem tras jest niezwykle wymagający. Nigdy wcześniej nie startowałem w tych zawodach, więc zarówno dla mnie, jak i dla zdecydowanej większości zawodników z mistrzostw Polski, będzie to dość trudna impreza. Po dwóch szutrowych rajdach wracamy z RSMP na asfaltowe trasy i to nie byle jakie – Rajd Bohemia to uznana marka.

Informacje dodatkowe:

Rajd zaliczany jest do:

– Mistrzostwa Europy Strefy Centralnej
– Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski
– Międzynarodowe Mistrzostwa Czeskiej Republiki

Nawierzchnia: 100% asfalt oprócz Super Oesu na autodromie Ceska Lipa, gdzie 70% asfalt, 30% szuter
Baza rajdu: Mlada Boleslav
Całkowita długość rajdu: 769 km
Całkowita długość odcinków specjalnych: 228 km
Liczba odcinków specjalnych: 16
Odcinek testowy: piątek, 2 lipca 2010r. Godz. 9:00 – 14:00 autodrom Ceska Lipa

Harmonogram 37. Rajdu Bohemia
Piątek, 2 lipca 2010r.
OS1 – Ceska Lipa (Sosnova) 2,40 km  17:05

Sobota, 3 lipca 2010r.
OS2 – Bzí                   7,77km      9:00
OS3 – Smrzovka      11,07km      9:23
OS4 – Sumburk        16,45km    10:00
OS5 – Bzí                    7,77km     12:55
OS6 – Smrzovka       11,07km    13:18
OS7 – Sumburk         16,45km    13:55
OS8 – Vinec               16,77km    16:33
OS9 – Staromestka    4,84 km    17:26
OS10 – Vinec             16,77km    18:20

Niedziela, 4 lipca 2010r.
OS11 – Chloudov        7,47km      9:23
OS12 – Navarov        22,22km    10:08
OS13 – Sychrov       28,41km     11:08
OS14 – Chloudov       7,47km     13:33
OS15 – Navarov        22,22km    14:18
OS16 – Sychrov        28,41km     15:18
Meta – Mlada Boleslav               16:40