Strona internetowa www.kajto.pl wykorzystuje pliki cookies oraz inne technologie służące do automatycznego przechowywania danych w celu zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa w urządzeniu końcowym. Zgoda wyrażona na korzystanie z tych technologii przez stronę internetową www.kajto.pl lub podmioty trzecie, w celach związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, może w każdym momencie zostać przez Państwa zmodyfikowana lub odwołana w ustawieniach przeglądarki. Więcej szczegółów dotyczących naszej polityki cookies znajdziecie Państwo Polityce Prywatności. OK, zamknij
  • Kajto i Jarek wygrywają najwięcej, bo aż trzy z sześciu odcinków specjalnych pierwszego etapu Rajdu Akropolu;
  • Załoga LOTOS Rally Team jest w czołowej trójce zmagań trzeciej rundy Rajdowych Mistrzostw Europy;
  • Do 108 wzrosła liczba odcinków w FIA ERC wygranych przez Kajetana Kajetanowicza;
  • Przed załogami jutrzejszy, jeszcze dłuższy etap zawodów, a w nim blisko 34-kilometrowa próba Elatia / Karya;

Druga pętla sobotniego etapu Rajdu Akropolu potwierdziła, jak trudne i nieprzewidywalne są greckie zawody. Jeden z najstarszych rajdów świata to wielka próba charakteru, w której trzeba zastosować perfekcyjną taktykę przy jak najlepszej jeździe. Temu wyzwaniu sprostali Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran, wygrywając najwięcej odcinków specjalnych – Polacy byli najszybsi na trzech z sześciu prób, dzięki czemu odrobili straty poniesione na pierwszej pętli i awansowali do czołowej trójki klasyfikacji generalnej!

Popołudniowa pętla rozpoczęła się od drugiego przejazdu próby Gravia (24,81 km), który wygrał Nasser Al-Attiyah. Kajetanowicz wykręcił na nim czwarty czas. Podobnie było na kolejnym oesie, Amfissa (14,21 km), na metę którego Mistrz Europy dojechał do mety z przebitą oponą. Mimo kapcia strata wynosiła jedynie nieco ponad pięć sekund. Bezproblemowo było za to na finałowym odcinku dnia, Paleohori (12,43 km), który ponowie zapisał na swoje konto kierowca LOTOS Rally Team, dzięki czemu wygrał dziś aż połowę odcinków specjalnych.

Tuż przed rozpoczęciem ostatniej próby z rywalizacji musiał wycofać się lider zawodów, Nikołaj Griazin, którego samochód uległ awarii i zapalił się na odcinku dojazdowym. Załodze na szczęście nic się nie stało, jednak oznaczało to dla nich koniec rajdu. Aktualnym liderem zmagań jest dwukrotny mistrz świata WRC-2, Nasser Al-Attiyah (Katar, Skoda Fabia R5), który o 8,4 s. wyprzedza lidera FIA ERC, Bruno Magalhãesa (Portugalia, Skoda Fabia R5). Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran mają już tylko 29,5 s. straty do prowadzących i są na trzeciej pozycji. Za nimi sklasyfikowani zostali Grek Socratis Tsolakidis (+1:02,2 s., Skoda Fabia R5), Murat Bostanci (+2:16,7 s., Turcja, Ford Fiesta R5), w czołowej szóstce jest również Mistrz Polski, Grzegorz Grzyb (+2:44,8 s., Polska, Skoda Fabia R5).

Niedzielny etap trzeciej rundy Rajdowych Mistrzostw Europy to łącznie ponad 325 kilometrów, z czego aż 126,88 km stanowi sześć odcinków specjalnych. Wśród nich jest również najdłuższy w rajdzie, Elatia / Karya, mierzący blisko 34 kilometry. Prognozy pogody zapowiadają ponownie wysokie temperatury, które czynią tę rywalizację jeszcze bardziej wymagającą.

Kajetan Kajetanowicz:

– Mieliśmy dzisiaj dobre tempo, w zasadzie narzucone przez konkurentów, ale dotrzymujemy im kroku. Choć wygraliśmy większość odcinków specjalnych, jesteśmy na trzecim miejscu, a nie na pierwszym. Dwie przebite opony trochę zmieniły naszą pozycję w klasyfikacji, ale to nie ma znaczenia. Jestem zadowolony i mam przyjemność z jazdy. To był trudny dzień kultowego rajdu i ukończenie go na podium jest sukcesem. Ktoś może powiedzieć, że jesteśmy trochę zwariowani – w tak trudnych warunkach, przy szalenie wysokich temperaturach, po takich dziurach, skokach i podbiciach, cały czas mamy uśmiech na twarzy. 🙂 Wychodząc z rajdówki, zastanawiamy się, co można jeszcze poprawić. Dziękuję mojemu zespołowi LOTOS Rally Team, jutro będziemy gotowi do walki o jak najlepsze pozycje. Chciałbym wygrać ten rajd, ale jest bardzo trudny i nie wszystko zależy tu od nas.

Starty Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS – a także CUBE.ITG, Delphi oraz Driving Experience. Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl, a także na: www.fb.com/EmocjeDoPelna, www.fb.com/KajetanKajetanowicz, www.twitter.com/Kajto_pl oraz www.youtube.com/Kajtopl.

Wyniki Rajdu Akropolu 2017 po szóstym odcinku specjalnym:
1. Al-Attiyah / Baumel (Katar, Ford Fiesta R5) 1:20:31,9 s.
2. Magalhães / Magalhães (Portugalia, Skoda Fabia R5) +8,4 s.
3. Kajetanowicz / Baran (Polska, Ford Fiesta R5) +29,5 s.
4. Tsolakidis / Dimos (Grecja, Skoda Fabia R5) +1:02,2 s.
5. Bostanci / Vatansever (Turcja, Ford Fiesta R5) +2:26,7 s.
6. Grzyb / Wróbel (Polska, Skoda Fabia R5) +2:44,8 s.
7. Philippedes / Mahaeras (Grecja, Skoda Fabia R5) +2:48,6 s.
8. Tsouloftas / Giraudet (Cypr, Citroen DS3 R5) +3:10,9 s.
9. von Thurn und Taxis / Degandt (Niemcy, Skoda Fabia R5) +5:10,4 s.
10. Halkias / Kontos (Grecja, Mitsubishi Lancer Evo X) +6:38,6 s.