Strona internetowa www.kajto.pl wykorzystuje pliki cookies oraz inne technologie służące do automatycznego przechowywania danych w celu zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa w urządzeniu końcowym. Zgoda wyrażona na korzystanie z tych technologii przez stronę internetową www.kajto.pl lub podmioty trzecie, w celach związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, może w każdym momencie zostać przez Państwa zmodyfikowana lub odwołana w ustawieniach przeglądarki. Więcej szczegółów dotyczących naszej polityki cookies znajdziecie Państwo Polityce Prywatności. OK, zamknij
  • Kajetanowicz i Baran na drugim miejscu po trzech pierwszych odcinkach specjalnych Rajdu Irlandii;
  • Debiutująca na dzisiejszych odcinkach załoga LOTOS Rally Team najszybsza wśród zawodników spoza Wysp Brytyjskich;
  • 2 z 3 porannych oesów Kajto i Jarek ukończyli na podium;
  • Sucho, mokro, sucho – zmienne warunki i zaskakujące zmiany przyczepności na pierwszej pętli 2. rundy FIA ERC;
  • Ekstremalne tempo czołówki na rozpoczęcie Rajdu Irlandii – średnie prędkości dochodzące do 127 km/h na drogach o szerokości samochodu.

Dzisiejsza rywalizacja w Rajdzie Irlandii – 2. rundzie FIA ERC rozpoczęła się w niesamowitym tempie. Pierwsza pętla zawodów przebiegała pod znakiem zmiennej przyczepności i oszałamiających średnich prędkości, jakie osiągały czołowe załogi na wąskich i zdradliwych odcinkach na północ od Belfastu. Po wczorajszych opadach deszczu asfaltowe trasy Rajdu Irlandii nie zdążyły całkowicie przeschnąć, więc na odcinkach specjalnych było wiele wilgotnych i zabłoconych miejsc. Kajetanowicz i Baran zaprezentowali wyśmienitą formę i w tych warunkach, na zupełnie nowych dla nich dziś trasach, po pierwszej pętli zajmują drugie miejsce w klasyfikacji generalnej zawodów, ustępując jedynie Irlandczykowi Craigowi Breenowi.

Dwa z trzech pierwszych odcinków Rajdu Irlandii załoga LOTOS Rally Team ukończyła w pierwszej trójce. Niemal 12-kilometrową trasę drugiej próby (Knockboy) Polacy pokonali w nieco ponad 5,5 minuty, co oznacza, że na drodze niewiele szerszej od samochodu rajdowego Rajdowi Mistrzowie Europy jechali ze średnią prędkością aż 127 km/h. Także na kończącym pętlę, najdłuższym w rajdzie oesie The Glens (31,2 km) Kajetanowicz utrzymał koncentrację oraz wysokie tempo i awansował na drugie miejsce, po tym jak do mety tej próby nie dojechał dotychczasowy lider rajdu Walijczyk Elfyn Evans.

rajd_irlandii_2016_lr_fot._josef_petru_019

Kajetan Kajetanowicz To była zwariowana, szalona pętla, szczególnie ostatni odcinek, czyli The Glens. To był najtrudniejszy asfaltowy odcinek, jaki przejechałem w mojej karierze. Trudno opisać przez ile szczytów przejechaliśmy na tych 31 kilometrach. Tyle się dzieje na tym oesie, że nie da się zapisać wszystkiego w notatkach. Tempo jest tak wysokie, że nawet gdybyśmy mieli opisany każdy szczyt, każdy szczegół, to potem w rajdówce pilot nie miałby czasu wszystkiego przeczytać. Jeżeli którykolwiek z zawodników był dziś rano śpiący, to pierwsze trzy odcinki z pewnością postawiły go na równe nogi. Tętno i emocje sięgają zenitu, gdy jedzie się z maksymalną prędkością po drodze, na której są może trzy metry między murkami po obu stronach. Taka jazda wymaga połączenia precyzji neurochirurga z fantastycznym refleksem.

Starty Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS – a także i CUBE.ITG i Driving Experience. Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl, a także na: www.facebook.com/EmocjeDoPelna i www.facebook.com/KajetanKajetanowicz.