Strona internetowa www.kajto.pl wykorzystuje pliki cookies oraz inne technologie służące do automatycznego przechowywania danych w celu zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa w urządzeniu końcowym. Zgoda wyrażona na korzystanie z tych technologii przez stronę internetową www.kajto.pl lub podmioty trzecie, w celach związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, może w każdym momencie zostać przez Państwa zmodyfikowana lub odwołana w ustawieniach przeglądarki. Więcej szczegółów dotyczących naszej polityki cookies znajdziecie Państwo Polityce Prywatności. OK, zamknij

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak rozpoczęli piątkowe próby Rajdu Turcji jako liderzy zmagań kategorii WRC2, po wygraniu wczorajszego, pierwszego odcinka specjalnego. Nie był to jednak szczęśliwy poranek dla Polaków. Podczas pierwszej pętli zmagali się z awarią wspomagania kierownicy, która spowodowała stratę czasu i spadek na szóstą pozycję. Załoga LOTOS Rally Team zjechała teraz na zaplanowany w harmonogramie serwis, na którym mechanicy postarają się uporać z usterką.

Niestety wspomaganie uległo awarii już na pierwszej dzisiejszej próbie. Polacy mimo prowadzenia na początkowych międzyczasach musieli pogodzić się ze stratą kilkudziesięciu sekund. Choć problemu nie udało się rozwiązać po mecie odcinka, nasza załoga nie poddała się i mimo awarii kontynuowała trudną jazdę. Załoga LOTOS Rally Team zajmuje teraz szóstą pozycję w WRC2.

– Podczas pierwszej pętli sprawnym samochodem przejechaliśmy w zasadzie tylko fragment odcinka. Odcinki są bardzo wymagające. Bolą mnie ręce, bez wspomagania naprawdę ciężko się jedzie. Chciałbym obalić mit, że wspomaganie wyłącza się z winy kierowcy. Wczoraj wyłączyło się w serwisie przed pierwszym odcinkiem, tuż po włączeniu zasilania. Dziś stało się to samo na siódmym kilometrze i tak jechaliśmy. Mieliśmy bardzo duże wibracje. Druga pętla będzie wyjątkowo trudna dla naszego samochodu, który nie wytrzymuje trudów tego rajdu. Mimo wszystko będziemy starać się robić swoje. Mam zaangażowanych mechaników, którzy postarają się go usprawnić. Wiemy, że popołudniowe odcinki będą przeprawowe. Na pierwszych przejazdach nie zdążyliśmy nanieść poprawek w opisie, bo koncentrowałem się na tym, żeby utrzymać auto na drodze. Jesteśmy dobrej myśli, mimo tego, że po tylu problemach trudno zebrać motywację

– skomentował Kajetan Kajetanowicz, Rajdowy Mistrz Europy.

Druga pętla to powtórzone przejazdy odcinków Çetibeli (38,10 km; godz. 12:37 czasu polskiego), Ula (21,90 km; godz. 14:00) oraz Çiçekli (12,55 km; godz. 15:03).

Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS – a także Delphi Technologies oraz Driving Experience. Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl, a także na: www.fb.com/EmocjeDoPelna, www.fb.com/KajetanKajetanowicz, www.twitter.com/Kajto_pl oraz www.youtube.com/Kajtopl.

Rajd Turcji 2018, klasyfikacja WRC2 po OS 4:

1. Kopecký / Dresler (Skoda Fabia R5) 1:00:12,9 s.
2. Tidemand / Andersson (Skoda Fabia R5) +5,0 s.
3. Tempestini / Itu (Citroen C3 R5) +43,1 s.
4. Ingram / Whittock (Skoda Fabia R5) +2:02,9 s.
5. Avci / Alkir (Ford Fiesta R5) +2:54,1 s.
6. Kajetanowicz / Szczepaniak (Ford Fiesta R5) +2:59,6 s.
7. Heller / Olmos (Ford Fiesta R5) +3:35,8 s.
8. Cukurova / Bostanci (Skoda Fabia R5) +5:01,9 s.
9. Fahri / Gücenmez (Ford Fiesta R5) +5:14,1 s.
10. Manyera / Çerkez (Ford Fiesta R5) +10:10,2 s.