Samochód w sezonie 2022 obsługiwany jest przez stajnię Race Seven, która swoją siedzibę ma w miejscowości Elechas w hiszpańskiej Kantabrii. Jest to zespół z wieloletnim doświadczeniem w obsłudze aut R5 w Rajdowych Mistrzostwach Świata.
Škoda Fabia R5 to najbardziej utytułowany samochód rajdowy tej kategorii w historii. Seryjne zwycięstwa w mistrzostwach świata, Europy czy też krajowych imprezach na przestrzeni kilku ostatnich lat potwierdziły, że mamy do czynienia z wybitnym dziełem inżynierów z Mladej Bolesławii. Jeśli w ogóle można mówić, że Škoda coś zrobiła w tym samochodzie źle, to naprawiła to przy wersji „evo”, przy której wykorzystano dwanaście jokerów homologacyjnych. Po ponad 10 tysiącach kilometrów testowych samochód oficjalnie zadebiutował w 2019 roku.
Jeśli chodzi o sam wygląd, wersja „evo” jest bardziej agresywna, m.in. dzięki nowym lampom. Natomiast nie aspekty wizualne są tutaj najważniejsze. Jakie są najistotniejsze zmiany? Większa moc, lepszy moment obrotowy, elektryczna pompa wody, poprawiony system chłodzenia, nowa pompa oleju z poprawioną, hydrauliczną regulacją – to w zakresie zmian silnikowych. Zwiększono skok zawieszenia, obniżono środek ciężkości, zastosowano bardziej wydajną chłodnicę a nowy układ kierowniczy zapewnia bardziej komfortowe prowadzenie. W przypadku hamulców firmę Brembo zastąpił Alcon, zaś za elektronikę odpowiada system Magneti Marelli. Poprawiono też przełożenie skrzyni biegów. Podsumowując – już znakomity samochód udoskonalono i sprawiono, że teraz jest on – potocznie mówiąc – niemal niezniszczalny i budzi postrach całej konkurencji.