Strona internetowa www.kajto.pl wykorzystuje pliki cookies oraz inne technologie służące do automatycznego przechowywania danych w celu zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa w urządzeniu końcowym. Zgoda wyrażona na korzystanie z tych technologii przez stronę internetową www.kajto.pl lub podmioty trzecie, w celach związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, może w każdym momencie zostać przez Państwa zmodyfikowana lub odwołana w ustawieniach przeglądarki. Więcej szczegółów dotyczących naszej polityki cookies znajdziecie Państwo Polityce Prywatności. OK, zamknij
  • Nokaut w klasyfikacji FIA ERC – załoga LOTOS Rally Team na mecie Rajdu Cypru niemal 4,5 minuty przed drugim Bruno Magalhaesem;
  • Komplet punktów Kajetanowicza i Barana – Polacy zdobywają 39 pkt. i zwiększają przewagę nad drugim w klasyfikacji Craigiem Breenem do 62 pkt.;
  • Niespotykana skuteczność Kajetana i Jarka – wygrali aż 14 z 16 odcinków tegorocznego Rajdu Cypru;
  • Drugie zwycięstwo Polaków w tym sezonie FIA ERC z maksymalną liczbą punktów i szósty w tym roku rajd ukończony na podium;
  • Kajetanowicz po raz drugi w karierze zdobywa tytuł Szutrowego Mistrza Europy;
  • Kajto z Jarkiem wygrali w tym sezonie aż 42 z 99 oesów, czyli 38 proc. wszystkich rozegranych w tym sezonie prób.

Niewiarygodne tempo, jakie Kajetan Kajetanowicz z Jarkiem Baranem prezentowali na morderczych dla samochodów serpentynach Cypru, doprowadziło liderów FIA ERC do drugiego w tym sezonie zwycięstwa. Podobnie jak to poprzednie – wywalczone w zimowym Rajdzie Janner – także to na Cyprze Kajto z Jarkiem odnieśli w fenomenalnym stylu i z ogromną przewagą. Niebywałą skutecznością Polacy pozbawili rywali złudzeń i wszystkie z 16 odcinków specjalnych rajdu ukończyli w pierwszej trójce, z czego aż 14 wygrali. W efekcie, po 205 kilometrach oesowych Kajetanowicz i Baran wjechali na metę w Larnace z niemal 4,5-minutową przewagą nad drugim Bruno Magalhaesem. Załoga LOTOS Rally Team triumfowała także w klasyfikacji obu etapów rajdu. To oznacza, że na Cyprze Polacy, już po raz drugi w tym sezonie, wywalczyli maksymalną liczbę punktów możliwą do zdobycia w rundzie FIA ERC, czyli 39. Tym samym Kajetan i Jarek zdecydowanie umocnili się na prowadzeniu w klasyfikacji generalnej Rajdowych Mistrzostw Europy. Ich przewaga nad drugim Craigiem Breenem wzrosła z 23 do 62 punktów.
rajd_cypru_2015_lr_fot._marcin_snopkowski_043
Dzięki seryjnym zwycięstwom odnoszonych na cypryjskich oesach Kajetan Kajetanowicz zgarnął także niemal pełną pulę punktów do klasyfikacji FIA ERC Gravel Masters. Na 160 możliwych do zdobycia Polak wywalczył aż 150 i obronił tytuł Szutrowego Mistrza Europy już na jedną rundę przed końcem walki o to trofeum. To już trzeci taki sukces w karierze Kajetanowicza po wygraniu klasyfikacji FIA ERC Gravel Masters w sezonie 2014 i zdobyciu Zimowego Mistrzostwa Europy (FIA ERC Ice Masters) w lutym bieżącego roku. Do zakończenia walki o Rajdowe Mistrzostwo Europy pozostały jeszcze dwie rundy. Kolejnym startem Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana będzie rozgrywany na greckich szutrach legendarny Rajd Akropolu, w którym rok temu polska załoga zajęła trzecie miejsce.

Kajetan Kajetanowicz: – Moja wielka miłość do rajdów sprawia, że każdego dnia budzę się z myślą o tym, co mogę dziś zrobić, by być jeszcze szybszym, jeszcze lepszym kierowcą. Ten ogromny trud – jaki dzień w dzień z zaangażowaniem podejmują wszyscy w LOTOS Rally Team – podczas samych zawodów osiąga swój maksymalny poziom. Gdy organizator jeszcze przed zapoznaniem powiedział, że to będzie najszybszy Rajd Cypru ze wszystkich dotychczas rozegranych, aż ciarki przeszły mi po całym ciele. Rok temu poznałem specyfikę tej morderczej rundy, ale gdy usłyszałem o tych prędkościach, to już wiedziałem, że na odcinkach moje tętno osiągnie maksymalne wartości. I faktycznie, podczas walki jaką toczyliśmy pędząc przez tysiące zakrętów, wpadając z ogromnymi prędkościami z asfaltu na szuter i z szutru na asfalt, było wiele momentów, w których dowiadywałem się jak szybko może bić moje serce. Dziękuję, bo w tym rajdzie mój zespół dał z siebie absolutnie wszystko. Jeśli ciągle będą tak ciężko pracować i podchodzić do tego z taką pasją, jaką mają teraz w sercu, to nadal będę ich kochał.

Jarek Baran: – Dziś mogę powiedzieć, że wyrównałem z Rajdem Cypru swoje rachunki w 100 procentach. Kropką nad „i” jest kolejny szutrowy triumf Kajetana. Każda runda Mistrzostw Europy jest wymagająca, ale ten rajd będę wspominał jako jeden z najgorętszych – nie tylko z powodu temperatur, ale także tempa, jakie utrzymywaliśmy od startu do mety.
rajd_cypru_2015_lr_fot._marcin_snopkowski_059
Klasyfikacja FIA ERC w Rajdzie Cypru:

1. Kajetan Kajetanowicz (Polska) 2:08:45,4 s.
2. Bruno Magalhaes (Portugalia) + 4:25,1 s.
3. Robert Consani (Francja) +5:36,0 s.
4. Jaromir Tarabus (Czechy) +6:09,8 s
5. Aleksiej Łukjaniuk (Rosja) +7:15,5 s.
6. David Botka (Węgry) +7:56,8 s.
7. Christos Demosthenous (Cypr) +8:22,3 s.
8. Antonin Tlustak (Czechy) +9:39,7 s.

Klasyfikacja Rajdowych Mistrzostw Europy po Rajdzie Cypru:

1. Kajetan Kajetanowicz (Polska) 198 pkt.
2. Craig Breen (Irlandia) 136 pkt.
3. Aleksiej Łukjaniuk (Rosja) 119 pkt.
4. Robert Consani (Francja) 79 pkt.
5. Bruno Magalhaes (Portugalia) 68 pkt.
6. Jaromir Tarabus (Czechy) 56 pkt.
7. Jan Kopecky (Czechy) 36 pkt.
8. Dominik Butvilas (Litwa) 36 pkt.

Klasyfikacja FIA ERC Gravel Masters po Rajdzie Cypru:

1. Kajetanowicz (Polska) 344 pkt.
2. Craig Breen (Irlandia) 154 pkt.
3. Aleksiej Łukjaniuk (Rosja) 148 pkt.
4. Bruno Magalhaes (Portugalia) 103 pkt.
5. Ricardo Moura (Portugalia) 75 pkt.

Starty Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS – a także i CUBE.ITG i Driving Experience. Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl, a także na: www.facebook.com/EmocjeDoPelna i www.facebook.com/KajetanKajetanowicz.