Reprezentanci LOTOS Rally Team zakończyli pierwszy etap Rajdu Niemiec 2019 na szóstej pozycji w kategorii WRC2, uzyskując piąty czas na kończącej dzień próbie Wadern-Weiskirchen II. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak pokazali dziś bardzo solidne tempo, które pozwoliło im utrzymać się blisko czołówki przed prawdopodobnie najtrudniejszym i zdecydowanie najdłuższym sobotnim etapem, mierzącym blisko 160 kilometrów.
Na czele kategorii WRC2 jest Francuz Lefebvre, wieloletni reprezentant zespołu fabrycznego Citroena w Rajdowych Mistrzostwach Świata, pilotowany przez Thomasa Duboisa. 8,1s za nim plasuje się ich rodacy, Nicolas Ciamin z Yannickiem Roche. Trójkę uzupełnia dwukrotny mistrz Niemiec, Fabian Kreim, z Tobiasem Braunem. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak są na szóstej pozycji z różnicą jedynie 3,6s do Włochów Fabio Andolfiego i Simone Scattolina.
– To wspaniały rajd i piękna atmosfera. Kibice tworzą tu wielkie widowisko, a my jesteśmy jego częścią. Fajnie się jedzie w tłumie kibiców, również z Polski. To napawa optymizmem i dużo lepiej się wtedy jedzie. Dla nas ten rajd jest pozytywny, staram się jechać mądrze. Mamy dobre czasy na poszczególnych odcinakach, a będziemy się jeszcze rozkręcać. Szukamy odpowiednich ustawień. Okazuje się, że te odcinki kryją przed nami jeszcze tajemnice, ale stopniowo je odkrywamy. Jedziemy w miarę czysto. Popełniłem dwa lub trzy błędy, ale to nie są znaczące rzeczy. Jesteśmy pozytywnie nastawieni na jutrzejszy dzień, trzeba się dobrze wyspać i to też zalecam także kibicom!
– mówi Kajetan Kajetanowicz, zawodnik LOTOS Rally Team.
Rajd Niemiec 2019, nieoficjalna klasyfikacja WRC2 po OS 7:
1. Lefebvre/Dubois (Francja, Volkswagen Polo GTI R5) 1:02:31,0s
2. Ciamin/Roche (Francja, Volkswagen Polo GTI R5) +8,1s
3. Kreim/Braun (Niemcy, Skoda Fabia R5 evo) +32,1s
4. Griebel/Winklhofer (Niemcy, Skoda Fabia R5 evo) +51,9s
5. Andolfi/Scattolin (Włochy, Skoda Fabia R5) +1:02,5s
6. Kajetanowicz/Szczepaniak (Polska, Volkswagen Polo GTI R5) +1:06,1s
7. Fourmaux/Jamoul (Francja, Ford Fiesta R5) +1:41,4s
8. de Mevius/Wydaeghe (Belgia, Citroen C3 R5) +1:41,9s
9. Bedoret/Walbrecq (Belgia, Skoda Fabia R5 evo) +1:46,8s.
10. Dinkel/Furst (Niemcy, Hyundai i20 R5) +2:13,0s
Odcinki specjalne 37. ADAC Rallye Deutschland liczą łącznie ponad 344 kilometry. Sobota będzie najdłuższym dniem rajdu, na który złoży się łącznie osiem odcinków specjalnych. Do godzin południowych załogi rywalizować będą na próbach Freisen (14,78 km, godz. 8:12 i 11:07) oraz Römerstraße (12,28 km, godz. 9:15 i 12:10). Po serwisie zmagania przeniosą się na poligon Baumholder, na którym wytyczono dwie próby: Arena Panzerplatte (10,73 km, godz. 15:08 i 18:55) oraz Panzerplatte (41,17 km, godz. 15:46 i 19:33). Długość etapu to 157,92 km.
Finałowy etap rozegrany zostanie w niedzielę. Zaplanowano dwie próby pokonywane dwukrotnie, bez przerwy serwisowej: Grafschaft (28,06 km, godz. 7:46 i 10:10) oraz Dhrontal (11,69 km, godz. 9:41 i 12:18 – jako Power Stage). Łączna długość wyniesie 79,50 km.
Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają: strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS, a także Delphi Technologies, Driving Experience oraz Pirelli.