Trwa rywalizacja w najdłuższym etapie tegorocznego Rajdu Niemiec. Załogi są już po trzech odcinkach specjalnych i przed serwisem pozostała im jeszcze jedna próba. Trzykrotnie piąty czas w kategorii WRC2 uzyskiwali Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak i po problemach liderów, którzy wypadli z trasy, awansowali na piątą pozycję.
Zespoły łącznie pokonały już prawie 42 kilometry z zaplanowanych 158. Nowym liderem w WRC2 został Ciamin, 30,3s za nim jest Kreim, 47,1s Griebel. Na czwartym miejscu Andolfi, a tylko 1,2s za nim załoga LOTOS Rally Team, zmniejszająca stratę.
Rajd Niemiec 2019, nieoficjalna klasyfikacja WRC2 po OS 10:
1. Ciamin/Roche (Francja, Volkswagen Polo GTI R5) 1:27:00,7s
2. Kreim/Braun (Niemcy, Skoda Fabia R5 evo) +30,3s
3. Griebel/Winklhofer (Niemcy, Skoda Fabia R5 evo) +47,1s
4. Andolfi/Scattolin (Włochy, Skoda Fabia R5) +1:16,2s
5. Kajetanowicz/Szczepaniak (Polska, Volkswagen Polo GTI R5) +1:17,4s
6. Fourmaux/Jamoul (Francja, Ford Fiesta R5) +2:09,2s
7. Dinkel/Furst (Niemcy, Hyundai i20 R5) +2:51,2s
8. Griazin/Fedorow (Rosja, Skoda Fabia R5) +3:10,9s
9. Yates/Morgan (Wielka Brytania, Skoda Fabia R5) +3:12,1s
10. Bedoret/Walbrecq (Belgia, Skoda Fabia R5 evo) +4:07,7s
Odcinki specjalne 37. ADAC Rallye Deutschland liczą łącznie ponad 344 kilometry. Sobota jest najdłuższym dniem rajdu, na który składa się łącznie osiem odcinków specjalnych. Do godzin południowych załogi rywalizują na próbach Freisen (14,78 km, godz. 8:12 i 11:07) oraz Römerstraße (12,28 km, godz. 9:15 i 12:10). Po serwisie zmagania przeniosą się na poligon Baumholder, na którym wytyczono dwie próby: Arena Panzerplatte (10,73 km, godz. 15:08 i 18:55) oraz Panzerplatte (41,17 km, godz. 15:46 i 19:33). Długość etapu to 157,92 km.
Finałowy etap rozegrany zostanie w niedzielę. Zaplanowano dwie próby pokonywane dwukrotnie, bez przerwy serwisowej: Grafschaft (28,06 km, godz. 7:46 i 10:10) oraz Dhrontal (11,69 km, godz. 9:41 i 12:18 – jako Power Stage). Łączna długość wyniesie 79,50 km.
Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają: strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS, a także Delphi Technologies, Driving Experience oraz Pirelli.