Załoga LOTOS Rally Team w składzie: Kajetan Kajetanowicz i Maciek Szczepaniak pieczołowicie przygotowuje się do kolejnej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC). Polacy są już na Sardynii, gdzie w poniedziałek (05.10), testowali swoją Skodę Fabię R5 evo na jednym z szutrowych odcinków specjalnych. Rajd Sardynii rozpocznie się w czwartek, 8 października.
Po zawrotnie szybkiej Estonii i bardzo wymagającej Turcji przyszedł czas na Sardynię, której trasy są w pewnym stopniu hybrydą wspomnianych rajdów. Kajetanowicz wraz ze swoim pilotem Maćkiem Szczepaniakiem ostro trenują, by znaleźć najbardziej optymalne ustawienie swojej rajdówki. W poniedziałek duet LOTOS Rally Team testował swoją Skodę na odcinku La Prungola znajdującym się w północno-wschodniej części, włoskiej wyspy.
Choć od Rajdu Turcji minęło kilkanaście dni, czuję się, jakbym wczoraj wysiadł z samochodu. Jesteśmy już na Sardynii i szlifujemy formę oraz ustawienia samochodu. Pomimo, że jesteśmy przed zapoznaniem z trasą, wiemy już czego się spodziewać. W ubiegłym roku zajęliśmy tutaj wysokie, drugie miejsce. Te odcinki dają dużą frajdę, to sprinterski rajd i pod tym względem przypomina trochę Rajd Estonii, bo różnice w czasach zazwyczaj są niewielkie. Jesteśmy gotowi, samochód jest świetnie przygotowany, a cały zespół LOTOS Rally Team optymistycznie nastawiony. Przed nami rywalizacja z bardzo mocną konkurencją, przyjechali tu w zasadzie wszyscy nasi rywale z czołówki tabeli, ale są też nowi. Przed nami ciężki rajd, na pewno odmienny niż w ostatnich latach, ponieważ zorganizowany jest w innej części roku
– mówił trzykrotny rajdowy mistrz Europy, Kajetan Kajetanowicz.
W poprzednim sezonie Kajetanowicz i Szczepaniak ukończyli Rajd Sardynii na drugim miejscu w swojej kategorii. Tegoroczne zmagania rozpoczną się w czwartek, 8 października, od odcinka testowego Olmedo (3,79 km, start o godzinie 12:01). Rywalizacja ruszy dzień później, w piątek. Na pierwszą pętlę złożą się dwa, dwukrotnie pokonywane odcinki specjalne: OS 1/3 Tempio Pausania (12,08 km, godz. 7:50 oraz 10:40) i OS 2/4 Erula – Tula (21,78 km, godz. 8:44 i 11:34). Po 40-minutowym serwisie w Alghero na zawodników będą czekać jeszcze dwie próby: OS 5 Sedini – Castelsardo (14,72 km, godz. 16:14) oraz OS 6 Tergu – Osilo (12,81 km, godz. 16:59). Na wieczór zaplanowano 45-minutowy serwis.
Sobota to najdłuższy etap rajdu. Pierwszą pętlę ponownie stanowić będą dwukrotnie przejeżdżane odcinki: najdłuższy w rajdzie OS 7/9 Monte Lerno (22,08 km, godz. 7:37 oraz 10:07) i OS 8/10 Coiluna – Loelle (15,00 km, godz. 8:38 oraz 11:08). Po serwisie rozegrana zostanie pętla bliźniacza do poprzedniego etapu: OS 11 stanowi próba Sedini – Castelsardo (14,72 km, godz. 16:08), a OS 12 Tergu – Osilo (12,81 km, godz. 17:02). Po dniu tradycyjnie serwis długi na 45 minut.
Finałowym etapem będzie nieco ponad 40-kilometrowa niedziela, na którą złożą się dwa odcinki: OS 13/15 Cala Flumini (14,06 km, godz. 8:15 i 10:10) oraz OS 14/16 Sassari – Argentiera (6,89 km, godz. 9:08 i 12:18). Drugi przejazd rozgrywany będzie jako Power Stage. Zwycięzców poznamy około godziny 13.
Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS, a także Delphi Technologies, Driving Experience oraz Pirelli.