Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak wygrali kolejne trzy odcinki specjalne Rajdu Safari w WRC 2 i powiększają przewagę, liderując w swojej kategorii. Duet LOTOS Rally Team doskonale radzi sobie w wymagających warunkach kenijskiego klasyka, imponując pewną i rozważną jazdą. W nieoficjalnej klasyfikacji generalnej zawodów widnieje na dziewiątej pozycji, a przed Polakami są tylko załogi w samochodach najwyższej klasy Rally1!
Rajd Safari nie pozostawia złudzeń i ponownie pokazuje, że nieprzypadkowo zasłużył na miano najtrudniejszego na świecie. Poranna sobotnia pętla składała się z trzech odcinków specjalnych, na których sporo kłopotów mieli kierowcy fabryczni. Gus Greensmith dachował, zawieszenie uszkodził Adrien Fourmaux, Ott Tänak zatrzymał się po awarii silnika, a Oliver Solberg, Takamoto Katsuta czy Elfyn Evans przebijali opony. Na szczęście większych przygód w dalszym ciągu udaje się unikać Polakom, którzy wygrali wszystkie próby w kategorii WRC 2 i mają już blisko sześć minut przewagi nad drugim duetem Johnston/Kihurani.
– Połowa Rajdu Safari za nami. Prowadzimy i to z dużą przewagą, ale tutaj to nie ma praktycznie żadnego znaczenia. Na każdym kroku czyhają na nas pułapki i niespodziewane problemy, o czym przekonały się już inne załogi. Nas te kłopoty jak na razie omijają, ale musimy być czujni do końca, bo chyba największym rywalem dla nas będzie sam rajd. Druga pętla może być prawdziwą walką o przetrwanie, bo drogi będą jeszcze bardziej zniszczone i niebezpieczne. Jedzie mi się naprawdę dobrze, cieszę się każdym metrem trasy. Z tyłu głowy mam jednak cały czas świadomość, że muszę pokonywać odcinki jeszcze sprytniej, jeszcze mądrzej, bo przed nami chyba najtrudniejsza pętla w tym rajdzie. Podchodzę do tego z uśmiechem na twarzy i wierzę, że będzie dobrze!
– komentował Kajetan Kajetanowicz, reprezentant LOTOS Rally Team.
Popołudniowa pętla oznacza walkę o przetrwanie na drugich przejazdach tych samych odcinków specjalnych. Rozpocznie ją OS Soysambu (29,32 km), po którym rozegrana zostanie próba Elmenteita (15,08 km) oraz Sleeping Warrior (23,05 km).
Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS, a także partner techniczny Delphi Technologies, Pirelli, SJS Driving Experience oraz Grupa Sikora.
Rajd Safari 2022, nieoficjalna klasyfikacja WRC 2 po OS 10:
- Kajetanowicz/Szczepaniak (Polska, Škoda Fabia Rally2 evo) 2:22:15,4 s
- Johnston/Kihurani (Stany Zjednoczone, Citroën C3 Rally2) +5:51,5 s
- Rai/Panesar (Kenia/Wielka Brytania, Škoda Fabia Rally2 evo) +20:37,2 s
- Gomes/Gomes (Zambia, Ford Fiesta Rally2) +23:15,4 s
- Virani/Bhatti (Kenia, Škoda Fabia Rally2 evo) +27:07,1 s
- Patel/Khan (Kenia, Ford Fiesta Rally2) +1:15:04,6 s