Wielki sukces Kajetana Kajetanowicza, debiutującego na trasach Rajdu Nowej Zelandii! Reprezentant ORLEN Rally Team wraz z Maciejem Szczepaniakiem zajął drugie miejsce w jedenastej rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata, pokonując w bezpośredniej walce wielu utytułowanych, lokalnych zawodników. Co najważniejsze, Polacy dopisali do swojego konta sporo punktów, dzięki którym na dwa rajdy przed końcem sezonu są wiceliderami kategorii WRC 2, będąc jednocześnie na bardzo dobrej pozycji do walki o końcowy triumf!
Rajd Nowej Zelandii stanowił kolejny debiut dla Kajetana Kajetanowicza, po czerwcowym Rajdzie Safari, który wygrał w swojej kategorii. Polak wiedział, że przyjazd do oddalonego o ponad 17 600 kilometrów Auckland będzie wymagał cierpliwości, solidnej postawy i podejmowania najlepszych decyzji. Wytrwale przepracowany okres przygotowań przyniósł wymierny skutek, dzięki czemu ustronianin razem z Maciejem Szczepaniakiem pokazali bardzo dobre tempo, rywalizując na szutrowych trasach. Szybszy od Polaków był jedynie bardzo doświadczony, aktualny mistrz Nowej Zelandii i reprezentujący przez pięć sezonów fabryczny zespół Hyundaia w mistrzostwach świata Hayden Paddon, pilotowany przez Johna Kennarda. Podium uzupełnili Shane van Gisbergen z Glenem Westonem — kierowca to legenda wyścigów na antypodach, dwukrotny i aktualny mistrz kultowej serii Supercars, lider tegorocznych mistrzostw.
— To był dla nas bardzo udany weekend! Z końca świata, jakim jest Rajd Nowej Zelandii, przywieziemy do Polski drugie miejsce i bardzo ważne punkty do klasyfikacji sezonowej mistrzostw świata. Trochę mi ulżyło. Wyprawa tutaj, ponad 17 tysięcy kilometrów od domu, była fantastyczną rajdową przygodą, ale też największym logistycznym przedsięwzięciem w całej mojej karierze. Od początku czułem więc ogromną presję, szczególnie że startowałem tutaj po raz pierwszy i to przeciwko świetnym i utytułowanym kierowcom, którzy prawie wychowali się na tych trasach. Wszystko jednak zagrało i funkcjonowało bardzo dobrze, a zaangażowanie i serce do walki Maćka i całego zespołu ORLEN Rally Team było nieocenione. Dziękuję również moim partnerom, bez których nie byłoby nas tutaj, a także kibicom, którzy w Polsce mimo późnej pory trzymali za nas kciuki i podobnie jak mój Tata „zarywali” noce, by oglądać, jak kręcę kierownicą podczas relacji live. 🙂 Z Wami mogę pojechać na koniec świata i jeszcze dalej! Czeka nas długa podróż do domu i zdecydowanie mniej czasu niż bym chciał na odpoczynek z rodziną, za którą bardzo tęsknię i której również dziękuję za cierpliwość i wyrozumiałość. Już za dwa tygodnie ruszamy do Hiszpanii, na kolejną rundę Rajdowych Mistrzostw Świata, jesteśmy w grze o tytuł!
— podsumował dzień Kajetan Kajetanowicz, trzykrotny Rajdowy Mistrz Europy.
Reprezentanci ORLEN Rally Team zdobyli łącznie 20 punktów, które pozwoliły im awansować na drugą pozycję w tabeli rocznej WRC 2. W końcowym rozrachunku pod uwagę bierze się 6 najlepszych wyników z 7 pierwszych startów. Na czele klasyfikacji kierowców widnieje Andreas Mikkelsen, z dorobkiem 109 punktów i siedmioma startami na koncie. Kajetanowicz traci do niego 13 punktów, ale może punktować jeszcze w dwóch rajdach. Na trzeciej pozycji jest Emil Lindolm (89 punktów i pięć startów).
Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają strategiczny partner ORLEN Rally Team – PKN ORLEN, a także partner techniczny Delphi Technologies, Pirelli, Grupa Sikora oraz SJS Driving Experience.
Rajd Nowej Zelandii 2022, nieoficjalna klasyfikacja WRC 2:
- Paddon/Kennard (Nowa Zelandia, Hyundai i20 N Rally2) 2:58:05,1 s
- Kajetanowicz/Szczepaniak (Polska, Škoda Fabia Rally2 Evo) +2:33,1 s
- van Gisbergen/Weston (Nowa Zelandia, Škoda Fabia R5) +3:25,1 s
- Bates/McCarthy (Australia, Škoda Fabia Rally2 Evo) +6:47,9 s
- Kremer/Kremer (Niemcy, Citroën C3 Rally2) +10:58,1 s
- Bawden/Burborough (Nowa Zelandia, Ford Fiesta Rally2) +12:05,6 s
- Anear/Sarandis (Australia, Ford Fiesta Rally2) +14:34,6 s
- Hunt/Rawstorn (Nowa Zelandia, Škoda Fabia Rally2 Evo) +16:21,3 s
- Martin/Hayward (Nowa Zelandia, VW Polo GTI R5) +21:23,6 s
- Díaz-Aboitiz/Hereu (Hiszpania, Škoda Fabia R5) +32:11,0 s