To miało być wielkie święto rajdów samochodowych, na które cały rok czekali kibice i zawodnicy. Tak samo Kajetan Kajetanowicz, który podjął decyzję o starcie w rajdzie mimo bardzo poważnej kontuzji. Niestety, decyzją sędziów auto ośmiokrotnego zwycięzcy Rajdu Barbórka nie zostało dopuszczone do rywalizacji, przez co kibice nie mogli go zobaczyć na odcinkach specjalnych.
Start Kajetana Kajetanowicza i Macieja Szczepaniaka w Rajdzie Barbórka do samego końca stał pod znakiem zapytania. Wszystko ze względu na złamanie żebra, którego Kajto doznał podczas Rajdu Japonii, ostatniej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata. Dla czterokrotnego mistrza Polski start w Rajdzie Barbórka i spotkanie z kibicami było priorytetem, dlatego mimo fizycznego bólu, jaki odczuwa podczas jazdy, Polak podjął decyzję o starcie.
Marzenia o walce na odcinkach skończyły się jednak tuż przed rampą startową. Sędziowie nie dopuścili do rywalizacji auta Polaka z powodów bezpieczeństwa. Dla Kajetanowicza i Szczepaniaka oznaczało to przekreślenie ich starań o walkę w tym rajdzie.
– Stała się rzecz, o której bardzo trudno mi napisać, ale nie wystartujemy w Rajdzie Barbórka. Przeszliśmy bardzo trudną drogę, pokonaliśmy czas, którego ciągle mi brakowało, stoczyłem niełatwą walkę z bólem i ograniczeniami spowodowanymi kontuzją, do której doszło podczas Rajdu Japonii. Zrobiliśmy co w naszej mocy, by się tu pojawić, może nawet więcej. Niestety dzisiaj podczas badania kontrolnego delegat techniczny dostrzegł element klatki, który nie spełniał wymogów regulaminowych i w razie wypadku mógł zagrażać naszemu bezpieczeństwu. Auto było przygotowane przez tunera, który obsługuje nas od lat w mistrzostwach świata. Niestety tym razem popełnił błąd. Jestem ogromnie zawiedziony, nie sądziłem, że walka w tak ważnym dla mnie i naszych kibiców rajdzie zostanie mi odebrana w ten sposób. Tak po ludzku jest mi bardzo przykro. Chciałbym Was wszystkich za to przeprosić
– powiedział Kajetan Kajetanowicz, ośmiokrotny zwycięzca Rajdu Barbórka i dziewięciokrotny triumfator Kryterium Asów na Karowej.
Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają strategiczny partner ORLEN Rally Team – PKN ORLEN, a także partner techniczny Delphi Technologies, Pirelli, Grupa Sikora oraz SJS Driving Experience.