Zakończył się pierwszy etap Rajdu Sardynii, szóstej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata. Zawodnicy mieli dziś do pokonania dwa dwukrotnie przejeżdżane odcinki specjalne, w tym najdłuższą w rajdzie próbę Osilo-Tergu, liczącą ponad 25 kilometrów. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak po trudnym początku zwiększali tempo, poprawiając swoją pozycję w klasyfikacji WRC2 Challenger. Na koniec dnia zajmują jedenastą pozycję.
Polacy rozpoczęli od czternastego czasu na pierwszej próbie, po której notowali odpowiednio szósty, dziewiąty i piąty czas. Reprezentant ORLEN Rally Team przez cały dzień pracował nad poprawą ustawień samochodu, by móc notować coraz lepsze rezultaty. Przed Polakami blisko dwukrotnie dłuższa sobota, która dodatkowo pozbawiona jest przerwy serwisowej. To może być kluczowy etap rywalizacji.
– Trudny dzień bez serwisu, więc musiałem, z pomocą Maćka, zmieniać ustawienia samochodu — oczywiście na tyle, ile byliśmy w stanie. Czuję się coraz lepiej w aucie, natomiast przespałem definitywnie pierwszy odcinek. Nie miałem dobrego feelingu, więc nie chciałem mocno ryzykować. Okazało się, że na testach nie poszliśmy w dobrą stronę. Kiedy już znasz odcinek, jedziesz go po raz kolejny, to jest trochę łatwiej, a ja pokonywałem pierwszy oes po raz pierwszy, w przeciwieństwie do większości moich konkurentów. Nie było łatwo, ale ulepszając ustawienia samochodu, poprawialiśmy czasy. Jest coraz lepiej. Jutro długi dzień bez serwisu, więc musimy podjąć trafne decyzje z inżynierem. Myślę, że będzie dobrze. Najważniejsze jest to, że mam coraz więcej przyjemności z jazdy i coraz więcej uśmiechu
– powiedział Kajetan Kajetanowicz, Rajdowy Mistrz Świata WRC2 Challenger.
Sobotni etap rozpocznie się o godzinie 7:41 od odcinka Tempo Pausania 1 (12,03 km). Następnie zawodnicy pokonają próby Tula-Erula 1 (22,61 km) i ponownie powtórzą dwa te same oesy. Po godzinie 13 zjadą na strefę zmiany opon, po której rywalizować będą na próbach Monte Lerno 1 i 2 (25,33 km) oraz Coiluna-Loelle 1 i 2 (14,53 km).
Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają partner tytularny ORLEN Rally Team – ORLEN S.A., a także partner techniczny Delphi, Pirelli, ORLEN Oil, ATC CARGO S.A. oraz SJS S.A.