Trwa mierzący ponad 141 kilometrów najdłuższy etap Rajdu Akropolu 2023, czyli dziesiątej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata. Grecja przyzwyczaiła nas już do bardzo trudnych warunków na trasie, miejscami zalega dużo błota, jest ślisko i nieprzewidywalnie. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak po dobrym tempie na OS7 i OS8 awansowali na czwartą pozycję w WRC2, niestety po przebiciu opony na kolejnej próbie wrócili na szóstą. W WRC2 Challenger dla załóg prywatnych awansowali na trzecie miejsce.
Nie tylko pogoda utrudnia zadanie zawodnikom. Już sam Rajd Akropolu jest wyjątkowo trudną rundą, słynącą z rozkopanych dróg i wielu kamieni, których nie sposób ominąć, jadąc z wysokimi prędkościami. To powoduje, że często zawodnicy uszkadzają opony, co spotkało także duet ORLEN Rally Team. Polacy z przebitym kołem dotarli do mety, unikając na szczęście zmiany na odcinku, która kosztowałaby sporo więcej czasu.
Trudy Rajdu Akropolu dają nam się we znaki, druga przebita opona. Nie jesteśmy w stanie omijać wszystkich kamieni, one po prostu leżą na całej drodze, miejscami to są wręcz głazy. Musimy ryzykować, choć i tak jedziemy ostrożnie w niektórych miejscach, gdzie mamy zapisane w notatkach te głazy, aczkolwiek woda wypłukała mocno drogę i jeszcze bardziej je odsłoniła. Trudno się jedzie, trzeba mieć bardzo szeroko otwarte oczy, a czasami to nie wystarcza. Tempo jest dobre, więc to jest dla mnie najważniejsze, bo walczymy z kierowcami fabrycznymi. Wytrzymujemy to ciśnienie, więc uśmiech na twarzy jest, choć mógłby być większy
– powiedział Kajetan Kajetanowicz, reprezentant ORLEN Rally Team.
Na sobotnie zmagania organizator przygotował sześć odcinków specjalnych, po dwa przejazdy prób Pavliani (24,25 km), Karoutes (28,49 km) i Eleftherohori (18,02 km). Etap liczy łącznie ponad 141 kilometrów i jest najdłuższym w całym rajdzie.
Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają partner tytularny ORLEN Rally Team – ORLEN S.A., a także partner techniczny Delphi Technologies, Pirelli, ATC CARGO S.A., ORLEN Oil – producent olejów PLATINUM i QUAZAR Dynamic oraz SJS S.A.
Rajd Akropolu 2023, nieoficjalna klasyfikacja WRC2 po OS 9:
- Rossel/Dunand (Francja, Citroën C3 Rally2) 1:49:28,2 s
- Greensmith/Andersson (Wielka Brytania/Szwecja, Škoda Fabia RS Rally2) +7,6 s
- Pajari/Mälkönen (Finlandia, Škoda Fabia RS Rally2) +27,1 s
- Mikkelsen/Eriksen (Norwegia, Škoda Fabia RS Rally2) +43,6 s
- Joona/Shemeikka (Finlandia, Škoda Fabia RS Rally2) +51,2 s
- Kajetanowicz/Szczepaniak (Polska, Škoda Fabia RS Rally2) +57,2 s
- Munster/Louka (Luksemburg/Belgia, Ford Fiesta Rally2) +1:15,0 s
- Fourmaux/Coria (Francja, Ford Fiesta Rally2) +2:09,4 s
- Marczyk/Gospodarczyk (Polska, Škoda Fabia RS Rally2) +2:26,1 s
- Cachón/Jandrín (Hiszpania, Citroën C3 Rally2) +2:51,4 s