Pierwsza sobotnia pętla Rajdu Chile okazała się krytyczna w kwestii zarządzania oponami. Nawierzchnia odcinków specjalnych była niezwykle destrukcyjna, przez co opony nie wytrzymywały i przebijały się w końcówce trzeciej próby. Choć Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak uniknęli kłopotów z ogumieniem, już przed startem dnia zmagali się z usterką techniczną wspomagania układu kierowniczego. Pomimo tego Polacy utrzymali swoją pozycję i nadal są w walce!
Sobotnia pętla jedenastej rundy mistrzostw świata składała się z trzech odcinków specjalnych: próby Chivillingo (27,19 km), Rio Lia (21,09 km) i Maria de las Cruces (28,72 km). Jeszcze przed startem rywalizacji w samochodzie ORLEN Rally Team pojawiła się awaria wspomagania układu kierowniczego, która wpłynęła na jazdę polskiego duetu. Kajetanowicz i Szczepaniak zrobili jednak wszystko, aby kontynuować jazdę i pomimo trudności uzyskali dwukrotnie szósty czas w WRC2, kończąc ostatni odcinek na piątej pozycji. Dzięki dobrej postawie Polacy utrzymali szóste miejsce w kategorii i trzecie wśród załóg prywatnych (WRC2 Challenger).
Zgodnie z przewidywaniami, tematem dnia, a na pewno poranka Rajdu Chile, był dobór opon i ich konsumpcja. Agresywny szuter powodował, że opony bardzo szybko znikały i niektórzy zawodnicy mieli pod koniec ostatniego odcinka duże trudności. My natomiast borykaliśmy się z nieco innymi problemami. Już na drodze dojazdowej do pierwszej próby wyłączyło się wspomaganie i jeszcze przez kilkanaście kilometrów dojazdówki włączało się i wyłączało. Podczas odcinka specjalnego auto też nie było w stu procentach sprawne, wspomaganie było większe lub mniejsze, ale na szczęście cały czas było. Ciężko się jechało i trudno było mi się skoncentrować. Myślę, że w obliczu tego, co nas spotkało pozycja, którą mamy, jest zadowalająca
– wypowiadał się Kajetan Kajetanowicz, trzykrotny Rajdowy Mistrz Europy.
Druga pętla będzie powtórką tych samych trzech odcinków specjalnych, które rozpoczynać będą się odpowiednio o 14:57, 16:01 i 17:05 czasu lokalnego (19:57, 21:01 oraz 22:05 czasu polskiego).
Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają partner tytularny ORLEN Rally Team – ORLEN S.A., a także partner techniczny Delphi Technologies, Pirelli, ATC CARGO S.A., ORLEN Oil – producent olejów PLATINUM i QUAZAR Dynamic oraz SJS S.A.
Rajd Chile 2023 – nieoficjalna klasyfikacja WRC2 po OS 9:
- Solberg/Edmondson (Škoda Fabia RS Rally2) 1:52:36,4 s
- Pajari/Mälkönen (Škoda Fabia RS Rally2) +16,7 s
- Greensmith/Andersson (Škoda Fabia RS Rally2) +31,6 s
- Griazin/Aleksandrow (Škoda Fabia RS Rally2) +38,4 s
- Lindholm/Hämäläinen (Hyundai i20 N Rally2) +55,3 s
- Kajetanowicz/Szczepaniak (Škoda Fabia RS Rally2) +1:11,5 s
- Rossel/Dunand (Citroën C3 Rally2) +1:13,5 s
- Rosselot/Cañete (Citroën C3 Rally2) +3:34,8 s
- Fernández/Rozada (Škoda Fabia RS Rally2) +4:00,9 s
- Zaldivar/Der Ohannesian (Hyundai i20 N Rally2) +4:12,2 s