Strona internetowa www.kajto.pl wykorzystuje pliki cookies oraz inne technologie służące do automatycznego przechowywania danych w celu zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa w urządzeniu końcowym. Zgoda wyrażona na korzystanie z tych technologii przez stronę internetową www.kajto.pl lub podmioty trzecie, w celach związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, może w każdym momencie zostać przez Państwa zmodyfikowana lub odwołana w ustawieniach przeglądarki. Więcej szczegółów dotyczących naszej polityki cookies znajdziecie Państwo Polityce Prywatności. OK, zamknij

Załoga LOTOS Rally Team staje na podium czwartej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata, określanej mianem rajdu dziesięciu tysięcy zakrętów. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak w bardzo dobrym stylu rozpoczęli swój sezon, nie tylko zbierając cenne doświadczenia w nowej rajdówce, ale zapisując także na swoje konto solidne punkty za trzecie miejsce w kategorii WRC 2!

To pierwsze podium Rajdowych Mistrzostw Świata w karierze Kajetanowicza, a był to dopiero jego szósty start w tym cyklu i pierwszy w nowym samochodzie. Pilotowany przez Macieja Szczepaniaka ustronianin skrupulatnie realizował swój założony cel, jakim było poznawanie rajdówki, które skutkowało zwiększaniem prędkości na odcinkach. Po ponad 345 kilometrach zaciętej rywalizacji duet LOTOS Rally Team wywozi z Korsyki aż 15 punktów do tegorocznej klasyfikacji i trofea za trzecie miejsce w kategorii WRC 2.

– Wyjątkowe zawody rozpoczęły wyczekiwany sezon, który w tym roku jest naszym pierwszym pełnym w Rajdowych Mistrzostwach Świata. Często powtarzam, jak bardzo wymagający jest ten cykl, a kończący się dzisiaj Rajd Korsyki był tego przykładem. Cieszyłem się jednak każdym pokonanym kilometrem i zebrałem wiele doświadczeń. Poznawałem coraz lepiej nasz nowy samochód, który odkrywał przed nami kolejne tajemnice. Nie jest łatwo, gdy jednocześnie chce się walczyć o ułamki sekund, ale nasze ambicje zawsze wybiegają naprzód! To był rajd nowości i chwil, w których poziom adrenaliny był wysoki, na przykład podczas przejazdu dziewiątego odcinka specjalnego, najdłuższego w mojej dotychczasowej karierze. Trudno w kilku zdaniach opisać uczucie towarzyszące mi na jego mecie, ale… nie zapomnę go chyba nigdy. 🙂 Dziękuję naszemu strategicznemu partnerowi, Grupie LOTOS, a także Delphi Technologies, Driving Experience oraz Pirelli. To nasz wspólny sukces. Jesteśmy na podium, bo cały zespół dał z siebie wszystko i nadal będzie to robić, reprezentując dumnie Polskę w najważniejszych rajdach na świecie!

– podsumowuje rajd trzykrotny Rajdowy Mistrz Europy, Kajetan Kajetanowicz.

– Naprawdę zaimponowało mi tempo, które zaprezentował Kajetan w swoim debiucie zarówno na odcinkach, jak i w nowym samochodzie. Jak zwykle bardzo mocno pracowaliśmy nad tym, aby ustrzec się błędów, bo w tak trudnych zawodach są one nieuniknione. To wielka radość i nasze pierwsze, wspólne podium w WRC, jednak pamiętamy, że sezon dopiero się zaczął. Jesteśmy głodni kolejnych pojedynków, tym bardziej, że wystartujemy w fenomenalnym Rajdzie Argentyny – mają tam nie tylko wyśmienite steki, ale i odcinki specjalne! 🙂

– dodaje Maciej Szczepaniak, pilot Kajetanowicza.

W trakcie trwania Rajdu Korsyki organizatorzy piątej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata 2019, Rajdu Argentyny, opublikowali listę zgłoszeń. Widnieje na niej załoga LOTOS Rally Team. Kajetan Kajetanowicz zadebiutuje w Ameryce Południowej, walcząc na legendarnych i szutrowych argentyńskich odcinkach specjalnych. Rajd rozpoczyna się 25 kwietnia.

Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS, a także Delphi Technologies, Driving Experience oraz Pirelli.

Rajd Korsyki 2019 – nieoficjalna klasyfikacja końcowa WRC 2:

1. Andolfi / Scattolin (Włochy, Skoda Fabia R5) 3:06:35,4 s.
2. Gryazin / Fedorov (Rosja, Skoda Fabia R5) +3,9 s.
3. Kajetanowicz / Szczepaniak (Polska, VW Polo GTI R5) +2:53,3 s.
4. Katsuta / Barritt (Japonia, Ford Fiesta R5) +3:51,9 s.
5. Yates / Morgan (Wielka Brytania, Skoda Fabia R5) +3:58,5 s.
6. Bedoret / Walbrecq (Belgia, Skoda Fabia R5) +9:02,9 s.
7. de Mevius / Wydaeghe (Belgia, Citroen C3 R5) +17:16,2 s.
8. Pedro / Baldaccini (Włochy, Ford Fiesta R5) +17:43,0 s.
9. Formaux / Jamoul (Francja, Ford Fiesta R5) +23:50,6 s.
10. Loubet / Landais (Francja, Skoda Fabia R5) +30:43,9 s.