Strona internetowa www.kajto.pl wykorzystuje pliki cookies oraz inne technologie służące do automatycznego przechowywania danych w celu zapewnienia najwyższej jakości świadczonych usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa w urządzeniu końcowym. Zgoda wyrażona na korzystanie z tych technologii przez stronę internetową www.kajto.pl lub podmioty trzecie, w celach związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, może w każdym momencie zostać przez Państwa zmodyfikowana lub odwołana w ustawieniach przeglądarki. Więcej szczegółów dotyczących naszej polityki cookies znajdziecie Państwo Polityce Prywatności. OK, zamknij

Po wygraniu klasyfikacji generalnej Rajdu Barbórka załoga LOTOS Rally Team nie miała sobie równych także na Kryterium Asów. Legendarne zmagania na ulicy Karowej toczyły się w równych warunkach i na suchej nawierzchni, przy głośnym dopingu tłumu fanów. Dla Kajetana Kajetanowicza jest to już siódme zwycięstwo, pierwsze w karierze z pilotem Maciejem Szczepaniakiem.

Kajetanowicz pokonał próbę o długości 2,1 km w czasie 1 minuty, 54 sekund i 41 setnych. Na drugiej pozycji sklasyfikowano duet Marczyk / Gospodarczyk (+0,97 s.), trzecie miejsce zajęli Byśkiniewicz i Jędraszek (+3,69 s.), podobnie jak w klasyfikacji Rajdu Barbórka.

– Czuję się świetnie. Im rzadziej startuję w naszym kraju, tym bardziej zależy mi na dobrej postawie i zadowoleniu kibiców. To dla mnie bardzo ważny dzień i te zwycięstwa są podziękowaniem dla partnerów, członków zespołu LOTOS Rally Team i wszystkich fanów. Karowa co roku zaskakuje warunkami, za każdym razem jest inna przyczepność, która przenosi się na czas. W tym roku było bardzo przyczepnie i w niektórych miejscach być może pojechałem trochę za ostrożnie. Jestem zadowolony, bo chciałem się dobrze zaprezentować. Wygraliśmy rajd, wygraliśmy Karową, po raz kolejny. To wymarzony koniec sezonu

– podsumował kierowca LOTOS Rally Team, Kajetan Kajetanowicz.

– Kilka lat tutaj nie startowałem i to zawsze szczególny czas, gdy można wziąć udział w Barbórce. Po pierwsze, jest tu wyjątkowa atmosfera i kibice. Po drugie, gdy startuje się poza Polską, to jedyna możliwość, aby zaprezentować się w kraju. Z ogromną przyjemnością z niej skorzystałem. Kończymy znakomity sezon WRC2, debiutancki dla Kajetana, w którym wygrywał odcinki z załogami fabrycznymi. Pomimo braku doświadczenia w tych rajdach wykorzystywał swoją wiedzę, talent i doświadczenie. Te wyniki zaskakiwały wszystkich i czasami również nas samych

– dodał Maciej Szczepaniak, pilot Kajetanowicza.

Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS – a także Delphi Technologies oraz Driving Experience. Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl, a także na: www.fb.com/EmocjeDoPelna, www.fb.com/KajetanKajetanowicz, www.twitter.com/Kajto_pl oraz www.youtube.com/Kajtopl.

Rajd Barbórka 2018 – Kryterium Asów na Karowej (TOP10):

1. Kajetanowicz / Szczepaniak (Ford Fiesta WRC) 1:54,41 s.
2. Marczyk / Gospodarczyk (Skoda Fabia R5) +0,97 s.
3. Byśkiniewicz / Jędraszek (Hyundai i20 R5) +2,72 s.
4. Oleksowicz / Sienkiewicz (Subaru Impreza GT) +5,09 s.
5. Kuchar / Dymurski (Peugeot 208 RX) +6,04 s.
6. Grzesiński / Tutaj (Ford Fiesta VS) +6,22 s.
7. Chuchała / Rozwadowski (Subaru Impreza STI) +6,41 s.
8. Ratajczyk / Szcześniak (Mitsubishi Lancer EVO X) +7,29 s.
9. Gryc / Kuśnierz (Ford Fiesta R5) +9,09 s.
10. Terlikowski / Grabski (Mitsubishi Lancer Evo X) +9,18 s.

Rajd Barbórka 2018 – oficjalna klasyfikacja (TOP10):

1. Kajetanowicz / Szczepaniak (Ford Fiesta WRC) 17:48,92 s.
2. Marczyk / Gospodarczyk (Skoda Fabia R5) +4,18 s.
3. Byśkiniewicz / Jędraszek (Hyundai i20 R5) +33,59 s.
4. Ratajczyk / Szcześniak (Mitsubishi Lancer EVO X) +34,66 s.
5. Kuchar / Dymurski (Peugeot 208 RX) +37,58 s.
6. Chuchała / Rozwadowski (Subaru Impreza STI) +42,18 s.
7. Oleksowicz / Sienkiewicz (Subaru Impreza GT) +47,57 s.
8. Bouffier / Panseri (Ford Fiesta Proto) +55,51 s.
9. Brzeziński / Obuchowski (Ford Fiesta Proto) +56,66 s.
10. Grzesiński / Tutaj (Ford Fiesta VS) +1:00,76 s.