Na stronie wykorzystujemy Cookies, między innymi w celach statystycznych. Akceptuję Cookies
Korzystamy z Cookies. Akceptuję
  • Kajetanowicz i Baran umocnili się na pozycji wiceliderów Rajdu Rzeszowskiego;
  • Załoga LOTOS Rally Team skutecznie realizuje plan walki z liderami cyklu Rajdowych Mistrzostw Europy;
  • Polacy powiększyli o prawie minutę przewagę nad liderem punktacji, Bruno Magalhãesem;
  • Do końca rajdu pozostały już tylko trzy odcinki specjalne.

Wysokie temperatury i wielkie emocje towarzyszą rywalizacji w drugim etapie Rajdu Rzeszowskiego, czyli piątej rundzie Rajdowych Mistrzostw Europy. Bardzo dobrym tempem po wąskich asfaltach Podkarpacia jadą Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran, którzy są najlepszą z polskich załóg i zajmują pozycję wiceliderów. Podczas pierwszej pętli powiększyli także o blisko minutę swoją przewagę nad głównymi rywalami w cyklu FIA ERC, duetem Bruno i Hugo Magalhães, który lideruje w tabeli sezonowej. Załoga LOTOS Rally Team skutecznie realizuje zatem plan założony przed startem – walkę o pozycję liderów cyklu FIA ERC.

Pierwszym odcinkiem dnia była słynna próba Lubenia, uwielbiana przez kibiców za niezwykły przejazd przez wodę. Nawierzchnia ponad 22-kilometrowej próby była zaskakująco śliska, między innymi przez brud naniesiony z pobocza drogi. Próbę wygrał Bryan Bouffier (Francja, Ford Fiesta R5), za którym o 2,6 s. uplasował się aktualny Mistrz Polski Grzegorz Grzyb (Skoda Fabia R5). Bardzo blisko był również Kajetan Kajetanowicz, którego różnica wyniosła tylko 3,2 s. (Ford Fiesta R5). Z trasy wypadł Rosjanin Nikołaj Griazin, uszkadzając swój samochód i wycofując się z rywalizacji. Do tego momentu zajmował wysokie, trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej.

Siódmy odcinek specjalny wygrał dla odmiany Hiszpan José António Suárez (Peugeot 208 T16 R5), pokonując o 4,7 s. Grzegorza Grzyba. Kajto stracił do zwycięzcy 8,5 s., plasując się jednak tylko 2,1 s. za liderującym w rajdzie Bouffierem. Niepewnie czuł się dziś Norweg Mads Østberg — wczorajszy lider wycofał się z rywalizacji przed ósmą próbą, narzekając na problemy z samochodem. Finałową próbę pierwszej pętli zwyciężył Bouffier przed Grzybem (+7,7 s.), Griebelem (+8,4 s.) i Kajetanowiczem (+9,6 s.).

Po ośmiu odcinkach specjalnych liderem klasyfikacji generalnej jest Bouffier, który prowadzi z przewagą 30,5 s. nad kierowcą LOTOS Rally Team. Trójkę uzupełnia Griebel (+42,8 s.). Magalhães zajmuje dziesiątą pozycję i traci do Kajetana już ponad trzy minuty. Do końca dnia pozostały już tylko trzy odcinki specjalne. Załogi pokonają ponownie próby Lubenia (22,55 km), Korczyna (16,05 km) i Wysoka (18,30 km).

Kajetan Kajetanowicz:

– To bardzo szybki i jednocześnie techniczny rajd, z wąskimi asfaltami. Daje nam jednak wiele pozytywnych emocji. W tak wysokiej temperaturze trudno jest utrzymać koncentrację i zmęczenie daje się we znaki, ale realizuję swój plan i jestem z tego dumny. Samochód spisuje się bardzo dobrze. Mieliśmy delikatne problemy z hamulcami na odcinkach, ale przy tak wysokich temperaturach to normalne, że się przegrzewają, podobnie jak opony. Jeśli hamulec jest ciepły, przyczepność dobra, to i opona się grzeje. Wzrasta w niej ciśnienie, traci się precyzję. To rajd, który należy traktować z wielką pokorą.

Starty Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS – a także CUBE.ITG, Delphi oraz Driving Experience. Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl, a także na: www.fb.com/EmocjeDoPelna, www.fb.com/KajetanKajetanowicz, www.twitter.com/Kajto_pl oraz www.youtube.com/Kajtopl.

Nieoficjalna klasyfikacja Rajdu Rzeszowskiego 2017 po OS 8:
1. Bryan Bouffier / Gilbert Dini (Francja, Ford Fiesta R5) 1:26:10,7 s.
2. Kajetan Kajetanowicz / Jarek Baran (Polska, Ford Fiesta R5) +30,5 s.
3. Marijan Griebel / Stefan Kopczyk (Niemcy, Skoda Fabia R5) +42,8 s.
4. Grzegorz Grzyb / Bogusław Browiński (Polska, Skoda Fabia R5) +1:05,1 s.
5. Sylvain Michel / Jérôme Degout (Francja, Skoda Fabia R5) +1:30,5 s.
6. José A. Suárez / Cándido Carrera (Hiszpania, Peugeot 208 T16 R5) +1:52,0 s.
7. Łukasz Habaj / Daniel Dymurski (Polska, Ford Fiesta R5) +2:32,0 s.
8. Josh Moffett / James Fulton (Irlandia, Ford Fiesta R5) +2:49,3 s.
9. Tomasz Kasperczyk / Damian Syty (Polska, Ford Fiesta R5) +3:46,7 s.
10. Bruno Magalhães / Hugo Magalhães (Portugalia, Skoda Fabia R5) +3:51,3 s

Share on FacebookTweet about this on Twitter