Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran jadący w barwach paliw LOTOS Dynamic, olejów LOTOS Quazar, Subaru Import Polska, STP, Klonex, Keratronik oraz SJS otrzymali ósmy numer startowy. Liderzy klasyfikacji mistrzostw Polski są pozytywnie nastawieni przed czeską rundą krajowego czempionatu. Organizatorzy wytyczyli dla zawodników 16 odcinków specjalnych o łącznej długości ponad 220 kilometrów zlokalizowanych na trasach wokół Mladej Boleslav, Zeleznego Brodu oraz Jablonca nad Nysą.
Kajetan Kajetanowicz Po raz pierwszy odkąd startuję w mistrzostwach Polski będziemy brali udział w łączonej rundzie za granicą. Jechaliśmy już w eliminacji polsko-słowackiej (Rajd Rzeszowski 2009), a teraz jedziemy w Czechach. Nie będzie to łatwa impreza, ponieważ obsada jest bardzo silna. Będziemy ścigać się z zawodnikami, którzy doskonale znają specyfikę tamtejszych odcinków specjalnych. Mam nadzieję, że ustawienia wypracowane podczas testów będą dobrą bazą, a w Czechach skupimy się nad ich doszlifowaniem. Naszym celem jest to, aby pojechać jak najszybciej w rajdzie, ale przede wszystkim będziemy przyglądać się czasom naszych bezpośrednich rywali w mistrzostwach Polski. Wyjeżdżamy do Czech jako liderzy klasyfikacji. Chociaż w tej chwili jeszcze nie kalkulujemy, nie liczymy skrzętnie punktów, to oczywiście chcemy do końca sezonu walczyć o wysokie pozycje.
Jarek Baran Rajd Bohemia to jeden z czeskich klasyków znany ze swojej trudności. Zaliczany jest zarówno do mistrzostw Czech, jak i Polski, a dodatkowo stanowi rundę Pucharu Europy Strefy Centralnej, więc można spodziewać się, że pod względem tras jest niezwykle wymagający. Nigdy wcześniej nie startowałem w tych zawodach, więc zarówno dla mnie, jak i dla zdecydowanej większości zawodników z mistrzostw Polski, będzie to dość trudna impreza. Po dwóch szutrowych rajdach wracamy z RSMP na asfaltowe trasy i to nie byle jakie – Rajd Bohemia to uznana marka.
Informacje dodatkowe:
Rajd zaliczany jest do:
– Mistrzostwa Europy Strefy Centralnej
– Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski
– Międzynarodowe Mistrzostwa Czeskiej Republiki
Nawierzchnia: 100% asfalt oprócz Super Oesu na autodromie Ceska Lipa, gdzie 70% asfalt, 30% szuter
Baza rajdu: Mlada Boleslav
Całkowita długość rajdu: 769 km
Całkowita długość odcinków specjalnych: 228 km
Liczba odcinków specjalnych: 16
Odcinek testowy: piątek, 2 lipca 2010r. Godz. 9:00 – 14:00 autodrom Ceska Lipa
Harmonogram 37. Rajdu Bohemia
Piątek, 2 lipca 2010r.
OS1 – Ceska Lipa (Sosnova) 2,40 km 17:05
Sobota, 3 lipca 2010r.
OS2 – Bzí 7,77km 9:00
OS3 – Smrzovka 11,07km 9:23
OS4 – Sumburk 16,45km 10:00
OS5 – Bzí 7,77km 12:55
OS6 – Smrzovka 11,07km 13:18
OS7 – Sumburk 16,45km 13:55
OS8 – Vinec 16,77km 16:33
OS9 – Staromestka 4,84 km 17:26
OS10 – Vinec 16,77km 18:20
Niedziela, 4 lipca 2010r.
OS11 – Chloudov 7,47km 9:23
OS12 – Navarov 22,22km 10:08
OS13 – Sychrov 28,41km 11:08
OS14 – Chloudov 7,47km 13:33
OS15 – Navarov 22,22km 14:18
OS16 – Sychrov 28,41km 15:18
Meta – Mlada Boleslav 16:40