Dwa rajdy w jednym, czyli Rajd Kauno Ruduo, stanowić będzie piątą rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski oraz szóstą Mistrzostw Litwy. Impreza rozgrywana już w najbliższy weekend to jedyny zagraniczny rajd w kalendarzu krajowego czempionatu 2013 i jeden z dwóch na luźnej nawierzchni. Areną zmagań jednego z najstarszych litewskich rajdów będą szutrowe odcinki w okolicach Kowna. Załogi startujące w cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski będą miały do pokonania 12 oesów o łącznej długości prawie 170 km, z których większość prowadzić będzie po szutrze, a cztery krótkie, widowiskowe próby wytyczono na asfalcie. Dla rywalizujących w pełnym cyklu LOTOS RSMP liderów klasyfikacji Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana będą to pierwsze w sezonie kilometry oesowe na szutrowej nawierzchni.
Kajetan, Rajd Kauno Ruduo jest nowy w mistrzostwach. Jakie jest Twoje nastawienie?
Kajetan Kajetanowicz: Bojowe, jak przed każdym innym rajdem :). Niewiele wiemy o tej rundzie i praktycznie wszyscy będziemy poznawać ten nowy rajd. Mam w sobie coś z odkrywcy i lubię czuć dreszczyk emocji. Ta lekka niepewność jeszcze mocniej nas mobilizuje. Czekamy, aby przekonać się co przygotowali dla nas organizatorzy litewskiej rundy. Nie znałem także Rajdu Janner, w którym wystartowaliśmy na początku roku, więc chłonąłem wtedy klimat, nowe trasy, cieszyłem się mogąc rywalizować z najlepszymi w Europie. Na Litwie także nigdy wcześniej nie jechałem, ale z przyjemnością poznam inne drogi, rajdową atmosferę u naszych sąsiadów. Będziemy rywalizować na pojedynczych odcinkach z lokalnymi kierowcami zgłoszonymi do czempionatu Litwy, ale priorytetem są Mistrzostwa Polski i uważnie będziemy przyglądać się przede wszystkim naszej rundzie. Czasu na poznanie specyfiki tras nie będzie zbyt dużo – mamy dwa przejazdy podczas zapoznania, więc mobilizacja i koncentracja sięgać będzie maksimum już od czwartku.
Właśnie – od ostatniej szutrowej rundy, w której startowałeś minął prawie rok. Co to dla Ciebie oznacza?
Kajetan Kajetanowicz Dla mnie to kwestia odtworzenia sobie jak jeździ się na luźnej nawierzchni, odzyskania wyczucia samochodu, zatem testy są niezbędne i ciężko pracujemy. Dla mojej ekipy technicznej oznaczało to, że nie mieli czasu na świętowanie wygranej w Rzeszowie, ponieważ w ciągu kilku dni musieli przezbroić naszą rajdówkę z wersji asfaltowej na szutrową. Teraz chcemy przypomnieć sobie jaki uśmiech u kibiców wywołuje jazda pełnymi poślizgami. Podczas gdy my będziemy latać bokami na szutrach, wspierani również przez Grupę LOTOS Robert Kubica i Michał Kościuszko będą walczyć w asfaltowym Rajdzie Niemiec. W wolnej chwili będę trzymał kciuki za chłopaków :).
Jarku, czy podczas szutrowych rajdów zmienia się Wasz styl pracy?
Jarek Baran Wyjazd na rajd, o którym nie wiemy dużo, jest sporym przedsięwzięciem logistycznym, ale wszyscy w LOTOS Rally Team są gotowi na takie wyzwania. Nasza praca w trakcie zapoznania i rajdu nie różni się od typowej, choć na poznanie specyfiki nowych odcinków nie będzie dużo czasu. Harmonogram skonstruowany jest ciekawie – z jednej strony długie oesy zazwyczaj decydujące o wynikach rajdu, z drugiej – całe sobotnie popołudnie to pokazowe próby rozgrywane na asfalcie. Choć będziemy jednym z pierwszych aut na trasie, co na szutrze nie jest dobrą pozycją wyjściową, to jesteśmy dobrze nastawieni.
Starty Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana w sezonie 2013 wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS oraz LOTOS Paliwa – producent paliw LOTOS Dynamic – a także Driving Experience i CUBE.ITG.
Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl, a także na: www.facebook.com/EmocjeDoPelna i www.facebook.com/KajetanKajetanowicz.