- Rajdowi Mistrzowie Europy z trzecim rezultatem na odcinku kwalifikacyjnym przed 1. rundą FIA ERC 2016;
- Wyjątkowo zacięta rywalizacja już na samym początku sezonu 2016 – Polacy zaledwie 0,73 sekundy od zwycięzców;
- Dzisiejszy wynik to już 12 podium wywalczone przez załogę LOTOS Rally Team w kwalifikacjach przed rundami FIA ERC;
- Kajetanowicz jako trzeci będzie wybierał kolejność startu do sobotnich odcinków specjalnych Rajdu Wysp Kanaryjskich.
Dziś ruszyła pierwsza runda Rajdowych Mistrzostw Europy 2016. Choć na rywalizację decydującą o wynikach rajdu musimy jeszcze poczekać do jutra, to już dziś zawodnicy i kibice mogli poczuć adrenalinę, jaka wiąże się z jazdą po niesamowitych asfaltowych odcinkach specjalnych na Gran Canarii. Od rana najlepsi rajdowy kierowcy Europy przygotowywali się do walki na trasie 3,57-kilometrowego oesu testowego, by następnie na tym samym odcinku zmierzyć się w kwalifikacjach. Wyniki odcinka kwalifikacyjnego decydują o tym, który z zawodników jako pierwszy będzie mógł wybrać kolejność startu do oesów zaplanowanych na piątek. Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran w bogato obsadzonej stawce aż 17 załóg w najszybszych samochodach klasy R5 wywalczyli świetny trzeci czas.
Mnóstwo zakrętów, zjazdy, podjazdy, drogi niewiele szersze niż samochody rajdowe, a to wszystko wysoko w górach, wśród półek skalnych i przepaści – właśnie w takich, zapierających dech w piersiach, warunkach 55 załóg z 14 krajów rozpocznie jutro zaciętą rywalizację o zwycięstwo w Rajdzie Wysp Kanaryjskich. Na piątek zaplanowano trzy dwukrotnie przejeżdżane odcinki specjalne o łącznej długości 108,5 km. Pierwszy z nich – najdłuższa w rajdzie próba Moya (24,73 km) ruszy jutro o 12:21 polskiego czasu. Piątkowy etap rajdu zakończy się drugim przejazdem 14,5-kilometrowego oesu Santa Lucia (start o 18:35 polskiego czasu).
Kajetan Kajetanowicz Na odcinku kwalifikacyjnym sprawdziliśmy jak szybka jest konkurencja – chociaż wiedzieliśmy, że będzie prędko. Ten oes pozwolił też złapać nam odpowiedni feeling już w takiej sportowej jeździe, bo zegarem nie odliczano mi czasu do startu w rundzie Mistrzostw Europy od wielu miesięcy, a na asfalcie nie ścigaliśmy się od 200 dni, jedynie testowaliśmy tuż przed rajdem. Emocje urosły wtedy, gdy zegar odpalił i zapaliło się zielone światło. W rajdzie asfaltowym pozycja na starcie nie ma aż takiego znaczenia jak na nawierzchni szutrowej, kiedy musimy czyścić drogę. Warto wtedy cisnąć na kwalifikacjach, żeby wybrać jak najdalej, żeby inni zawodnicy jadący z przodu mogli wyczyścić drogę, sprawić by była bardziej przyczepna. Oczywiście dobrze jest być blisko szybkich zawodników. Tutaj, na asfalcie, nie ma to aż tak dużego znaczenia. Choć to wcale nie znaczy, że jechałem wolno. Cisnąłem. I cieszę się, że różnice pomiędzy nami są niewielkie, bo to zapowiada dobrą walkę.
Jarek Baran – Czekają nas bardzo specyficzne odcinki, mocno kręte. To zrozumiałe – wyspa jest niewielka i górzysta, a dróg jest sporo, więc muszą bardzo pokręcone. Przyczepność asfaltu jest ogólnie wysoka, choć czasem może sprawić niespodziankę. Jest tu bardzo dużo zaskakujących, trudnych, wąskich partii, a tempo jazdy nie jest niskie. Kolejnym zagadnieniem jest pogoda. Większość odcinków rozgrywana jest w centralnej części wyspy, na bardzo dużej wysokości. Podczas zapoznania z trasą była mgła, a właściwie chmura wisząca na drodze, więc widoczność nie była dobra. Myślę, że to jest bardzo trudny rajd nie tylko dla debiutantów, ale nawet dla tych, którzy go znają.
Wyniki odcinka kwalifikacyjnego przed Rajdem Wysp Kanaryjskich:
1. Mads Ostberg (Norwegia) 2:06,977 s.
2. Aleksiej Łukjaniuk (Rosja) + 0,189 s.
3. Kajetan Kajetanowicz (Polska) + 0,733 s.
4. Ivan Ares Roel (Hiszpania) + 0,868 s
5. Robert Consani (Francja) + 1,206 s.
6. Hermen Kobus (Holandia) + 2,051 s.
7. Luis Monzon Artilles (Hiszpania) + 2,714 s.
8. Federico Della Casa (Szwarcaria) + 3,444 s.
9. Antonin Tlustak (Czechy) + 6,447 s.
10. Giacomo Costenaro (Włochy) + 6,574 s.
Harmonogram Rajdu Wysp Kanaryjskich – 1. rundy FIA ERC 2016 (godziny wg czasu polskiego):
Piątek, 11 marca
12:21 – OS 2 – Moya 1 (24,73 km)
13:15 – OS 3 – Tejeda 1 (15,01 km)
14:08 – OS 4 – Santa Lucia 1 (14,5 km)
15:30 – Serwis B – 30 min. (Las Palmas)
16:48 – OS 5 – Moya 2 (24,73 km)
17:42 – OS 6 – Tejeda 2 (15,01 km)
18:35 – OS 7 – Santa Lucia 2 (14,5 km)
Flexi serwis C – 45 min. (Las Palmas)
Sobota, 12 marca
9:00 – Serwis D – 15 min. (Las Palmas)
10:05 – OS 8 – Ingenio 1 (22,84 km)
10:58 – OS 9 – Galdar 1 (13,97 km)
11:24 – OS 10 – Valleseco 1 (15,45 km)
13:04 – Serwis E – 30 min. (Las Palmas)
14:24 – OS 11 – Ingenio 2 (22,84 km)
15:17 – OS 12 – Galdar 2 (13,97 km)
15:43 – OS 13 – Valleseco 2 (15,45 km)
17:06 – Serwis F – 10 min. (Las Palmas)
17:16 – zakończenie rywalizacji (Parc Ferme, Las Palmas)
Starty Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS – a także i CUBE.ITG i Driving Experience. Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl, a także na: www.facebook.com/EmocjeDoPelna i www.facebook.com/KajetanKajetanowicz.