- Konsekwentnie w górę – załoga LOTOS Rally Team awansowała o kolejne 5 pozycji na drugiej pętli sobotniego etapu polskiej rundy WRC;
- Kajetanowicz i Baran wracają do czołówki WRC 2 – Polacy zajmują 6. miejsce w klasie po 17 odcinkach specjalnych 73. Rajdu Polski;
- Awans także w klasyfikacji dnia – Kajto i Jarek kończą najdłuższy i najtrudniejszy etap na 5. pozycji w klasyfikacji WRC 2;
- Jeszcze 59,6 km ścigania na Mazurach – cztery odcinki specjalne dzielą nas od zakończenia rajdowego święta w Mikołajkach;
- Finał na żywo – dwa z czterech niedzielnych oesów Rajdu Polski będą transmitowane na żywo na antenach Polsatu i TVP.
W dzisiejszym najdłuższym, bo 124,6 kilometrowym, etapie 73. Rajdu Polski Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran systematycznie realizowali swój plan. Rajdowi Mistrzowie Europy jechali szybko i pewnie, notując na kolejnych odcinkach specjalnych czasy w czołówce klasyfikacji WRC 2. Dobra postawa reprezentantów LOTOS Rally Team, w połączeniu z błędami i problemami technicznymi, jakie przytrafiały się rywalom, pozwoliła Kajetanowi i Jarkowi awansować aż o 9 pozycji w trakcie 8 rozegranych dziś prób sportowych. W efekcie, po 17 odcinkach specjalnych Kajetanowicz i Baran zajmują 6. miejsce w klasyfikacji WRC 2. O jedno miejsce wyżej załoga Forda Fiesty R5 z numerem 48 uplasowała się w klasyfikacji sobotniego etapu zawodów. Debiutujący w rundzie WRC Kajetanowicz jest także najwyżej sklasyfikowanym Polakiem w 73. edycji Rajdu Polski.
Do mety 7. rundy Rajdowych Mistrzostw Świata pozostały jeszcze dwa dwukrotnie przejeżdżane odcinki specjalne: 21,25-kilometrowe Baranowo i 8,55-kilometrowe Sady – łącznie 59,6 km ścigania. Oba przejazdy drugiej z tych prób będą transmitowane na żywo na antenach telewizji Polsat Sport Extra, TVP 2 i TVP Sport.
Kajetan Kajetanowicz Trasa jest przepiękna. Mamy na niej bardzo dużo skoków, wiele zakrętów przez szczyty, na których samochód jest odciążony, więc trzeba go odpowiednio ustawić -jeszcze przed wjechaniem w łuk. To niesamowite. Jeżeli chodzi o odcinki to esencja rajdowania – trochę jak w kultowej Finlandii, trochę jak w szalonej Estonii. Wiedziałem, że w tym rajdzie będzie trudno, wiedziałem, że jest dłuższy niż te w Mistrzostwach Europy, ale czekałem na niego bardzo długo. Jednak wcale nie był to czas, który spędziłem z założonymi rękami. Dobrze znoszę te wysokie temperatury między innymi dlatego, że ciężko trenowałem, ale również dlatego, że nie jadę w tym rajdzie, bo muszę, tylko dlatego, że to kocham. Dziś zawodnicy mocno się trzymali. Dopiero na przedostatnim oesie mieli sporo przygód, ale wiele z nich przydarzyło się z powodu tych kolein, w jakich wszyscy jedziemy. Ja starałem się bardzo uważać, szczególnie na nawrotach, bo tam może coś wystawać, na przykład jakiś kamień wygrzebany z drogi przez poprzednie załogi. We wszystkich pozostałych miejscach jechałem jednak na maksa.
73. Rajd Polski – klasyfikacja WRC 2 po OS 17:
1. Lappi/Ferm (Finlandia, Skoda Fabia R5) 2:09:36,3 s.
2. Suninen/Markkula (Finlandia, Skoda Fabia R5) + 10,8 s.
3. Evans/Parry (Wielka Brytania, Ford Fiesta R5) +26,6 s.
4. Gilbert/Jamoul (Francja, Citroen DS3 R5) +4:30,6 s.
5. Fuchs/Mussano (Peru/Argentyna, Skoda Fabia R5) + 5:40,5 s.
6. Kajetanowicz/Baran (Polska, Ford Fiesta R5) + 5:15,5 s.
7. Kremer/Winklhofer (Niemcy, Skoda Fabia R5) + 5:25,0 s.
8. Pedder/Moscatt (Australia, Skoda Fabia R5) +5:52,7 s.
9. Kołtun/Pleskot (Polska, Ford Fiesta R5) + 6:24,9 s.
10. Loubet/Landais (Francja, Citroen DS3 R5) + 6:26,5 s.
11. Parn/Morgan (Estonia, Ford Fiesta R5) + 8:48,6 s.
12. Turan/Zsiros (Węgry, Ford Fiesta R5) + 9:50,2 s.
Starty Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS – a także i CUBE.ITG i Driving Experience. Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl, a także na: www.facebook.com/EmocjeDoPelna i www.facebook.com/KajetanKajetanowicz.