- Komplet odcinków ukończonych w pierwszej trójce – załoga LOTOS Rally Team prezentuje równą formę podczas pierwszej pętli niedzielnego etapu 6. rundy FIA ERC;
- Trzecie miejsce po 13 rozegranych do tej pory oesach – Kajetanowicz i Baran utrzymują miejsce na podium klasyfikacji Rajdu Estonii;
- Cenne sekundy w zapasie – Polacy zwiększyli przewagę nad kolejną załogą w klasyfikacji do 17,4 s.
- Pozostały trzy odcinki specjalne – 41,13 km rywalizacji dzieli najlepsze rajdowe załogi Europy od mety Rajdu Estonii.
Składająca się z trzech odcinków specjalnych pierwsza pętla drugiego etapu Rajdu Estonii, okazała się najszybszą w tegorocznej edycji tych zawodów. Wysokie tempo w niedzielny poranek prezentowali oczywiście również Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran. Dzięki temu załoga LOTOS Rally Team utrzymała miejsce na podium klasyfikacji 6. rundy FIA ERC.
Na rozpoczynającym niedzielną część batalii, najdłuższym dziś oesie Ristimae (19,96 km), a także na odcinku Vissi (13,32 km) Rajdowi Mistrzowie Europy wywalczyli trzecie czasy. Właśnie druga z tych prób jest najszybszym rozegranym do tej pory oesem tegorocznego Rajdu Estonii. Kajetanowicz i Baran pokonali jego trasę ze średnią prędkością 131,38 km/h. Przed wizytą w serwisie w Otepaa Kajto i Jarek jeszcze bardziej przyspieszyli i na kończącym pętlę odcinku Saverna wywalczyli drugi rezultat, a do zwycięstwa zabrakło im zaledwie sekundy. Przy tempie w jakim toczy się rywalizacja na estońskich szutrach sekunda odpowiada dystansowi zaledwie 36 metrów.
W niedzielne popołudnie rywalizacja w Rajdzie Estonii wkroczy w kluczową fazę. Załogi walczące w tych zawodach od mety rajdu dzielą jeszcze trzy wymagające odcinki specjalne: Ristimae (19,96 km), Vissi (13,32 km) oraz Saverna (7,85 km). Zakończenie zmagań zaplanowano na godzinę 16 polskiego czasu na rynku w Tartu.
Kajetan Kajetanowicz Dziś odzyskałem przyjemność z jazdy, a odcinki w tym mocno pomagają, bo są bardzo ekscytujące. Także te nowe. Dostarczają wiele frajdy. Jest sporo skoków, zakrętów, szczytów – a to wszystko pokonujemy z maksymalnymi prędkościami. To jest to, co kochamy w rajdach, co powoduje, że tęsknimy za oesami zaraz jak się zakończą. Wczorajszy brak wspomagania trochę dał mi w kość i lewa ręka nie jest w pełni sprawna, ale gdy system startowy odlicza nam sekundy, gdy zapala się zielone światło, zapominam o wszystkim. Wywalczyliśmy miejsca na podium na każdym odcinku, umocniliśmy się na pudle, więc realizujemy nasze założenia. Dzisiejsze odcinki – w porównaniu do wczorajszych – są bardzo twarde, więc naprawdę można trzymać gaz wciśnięty do podłogi.
Klasyfikacja Rajdu Estonii po 13 odcinkach specjalnych:
1. Łukjaniuk/Arnautow (Rosja, Ford Fiesta R5) 1:24:33,1
2. Sirmacis/Kulss (Łotwa, Skoda Fabia R5) +27,9 s.
3. Kajetanowicz/Baran (Polska, Ford Fiesta R5) +1:43,1 s.
4. Aus/Koskinen (Estonia, Mitsubishi Lancer Evo IX) +2:00,5 s.
5. Jeets/Toom (Estonia, Skoda Fabia R5) +3:50,6 s.
6. Kołtun/Pleskot (Polska, Ford Fiesta R5) +4:36,7 s.
7. Habaj/Woś (Polska, Ford Fiesta R5) +7:49,5 s.
8. Niinemae/Valter (Estonia, Peugeot 208 R2) +9:00,4 s.
9. Mikhaylov/Kokins (Rosja, Mitsubishi Lancer EVO X) +9:34,6 s.
10. Griebel/Winklhofer (Niemcy, Opel Adam R2) +9:43,6 s.
Starty Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS – a także i CUBE.ITG i Driving Experience. Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl, a także na: www.facebook.com/EmocjeDoPelna i www.facebook.com/KajetanKajetanowicz.