- Kajetan Kajetanowicz – dwukrotny i aktualny Rajdowy Mistrz Europy – przed walką o historyczny, trzeci z rzędu triumf;
- Osiem wymagających rund w walce po wymarzony sukces – wśród nich zawody w Polsce;
- Rekordowa ilość konkurentów to zapowiedź niezwykłych emocji i zaciętej rywalizacji;
- Do mistrzowskiej współpracy z Grupą LOTOS, CUBE.ITG oraz Driving Experience dołącza nowy partner – Delphi.
To będzie sezon Rajdowych Mistrzostw Europy, w którym emocje i poziom adrenaliny sięgną najwyższego pułapu w dotychczasowej historii. Kajetan Kajetanowicz stanie do nadzwyczaj wymagającej walki o trzeci z rzędu triumf w klasyfikacji generalnej. Tak wielkiego sukcesu nie odniósł jeszcze żaden zawodnik w tym najstarszym na świecie cyklu rajdowym. Reprezentant LOTOS Rally Team ma szansę osiągnąć największy sukces w swojej dotychczasowej karierze i postawić swoim rywalom poprzeczkę na niezwykle wysokim poziomie.
Przedsezonowe napięcie zdecydowanie zwiększa fakt, że pilotowany przez Jarka Barana kierowca zmierzy się z rekordową liczbą konkurentów. Do rozgrywanego na przełomie marca i kwietnia Rajdu Azorów zgłosiło się aż 28 zawodników w samochodach najwyższej klasy R5, a to oznacza, że nie będzie ani chwili czasu na kalkulacje. W skróconym do ośmiu rund kalendarzu FIA ERC (Rajdowych Mistrzostw Europy) trzeba od początku narzucić prędkość, którą dwukrotny Rajdowy Mistrz Europy ma we krwi.
Kajetanowicz kontynuuje współpracę z Grupą LOTOS, która kolejny rok wspiera zespół LOTOS Rally Team w drodze do sukcesów. Partnerami załogi są także znane z poprzednich lat firmy CUBE.ITG oraz Driving Experience. Naszym zawodnikom zaufała w tym roku także firma Delphi, która zaoferowała swoje ogromne doświadczenie i wsparcie. Wiara we wspólny cel, profesjonalne zaangażowanie każdego członka zespołu i wieloletnia współpraca z partnerami to cechy, dzięki którym LOTOS Rally Team niezmiennie utrzymuje się na pierwszych pozycjach klasyfikacji sezonowych.
Kajetan Kajetanowicz:
To się nigdy nie zmieni. Na samą myśl o zbliżającej się walce moje serce bije coraz mocniej. Jeszcze będąc dzieckiem, bardzo lubiłem zapach benzyny, ulatniający się podczas wizyt na stacjach. Wtedy jednak nie sądziłem, że wiele lat później będę mógł rywalizować na trasach Mistrzostw Europy, wspierany przez polski koncern paliwowy. Dziś, napędzany przez partnerów, na czele z Grupą LOTOS, kolejny raz staniemy do walki o tytuł mistrzowski. Ubiegłoroczny sezon pokazał, że nawet najszybsi nie mogą osiadać na laurach i muszą ciężko pracować, by utrzymywać dobrą passę. Dlatego tym bardziej jestem dumny, że mogę współpracować z takimi partnerami, jak Grupa LOTOS, CUBE.ITG i Driving Experience. To fantastyczne, że do naszego grona dołączyła firma Delphi. Razem rozpoczynamy walkę o historyczny triumf, co traktuję jako wyjątkowe wyzwanie. Od niektórych wymaga się więcej, a to jest dla mnie wielką motywacją. Cieszę się, że na prawym fotelu mojej rajdówki ponownie usiądzie Jarek Baran. To świetne, ponieważ razem odnosiliśmy największe sukcesy w naszych karierach rajdowych. Chcę także bardzo podziękować każdemu członkowi mojego zespołu, to oni są największą częścią każdego sukcesu!
Marcin Jastrzębski, prezes Grupy LOTOS S.A.:
Cieszę się, że Grupa LOTOS produkuje najlepsze paliwo dla najlepszej załogi rajdowej w Europie. Tym bardziej, że to polska załoga i startuje w barwach LOTOSU. Z dużym zainteresowaniem będę kibicował ambasadorom naszej marki, bo na pewno obrona mistrzowskiego tytułu nie będzie łatwa. Rajdy i wyścigi samochodowe to dyscypliny sportu najbardziej związane z naszymi produktami, więc znakomite wyniki LOTOS Rally Team przekładają się na lepszą sprzedaż naszych paliw. Ale też na bezpieczeństwo na drogach, gdyż to Kajetan Kajetanowicz patronuje naszej akcji „Mistrzowie w pasach” i kto wie, u ilu osób jego autorytet spowodował zmianę złych nawyków i uratował życie lub zdrowie.
Tegoroczny sezon FIA ERC Rajdowych Mistrzostw Europy to osiem wymagających rajdów, podzielonych równo na cztery asfaltowe i cztery szutrowe. Po Rajdzie Azorów (30.03-01.04) załogi rywalizować będą na asfaltach Rajdu Wysp Kanaryjskich (04-06.05). Kolejną rundą będzie niezwykle wymagający klasyk, czyli Rajd Akropolu, rozgrywany na ekstremalnie trudnych, szutrowych drogach w Grecji (02-04.06). Dwa tygodnie później zawodnicy zmierzą się ze sobą w Rajdzie Cypru (16-18.06).
Drugą część sezonu rozpocznie 26. edycja Rajdu Rzeszowskiego (03-05.08), czyli runda rozgrywana w ojczyźnie Kajetanowicza, którą wygrywał już trzykrotnie. Następnie przyjdzie czas na tradycyjny punkt w kalendarzu, czyli czeski Rajd Barum (25-27.08), po którym rozegrana zostanie zupełnie nowa impreza, Rajd Di Roma Capitale (15-17.09) – powrót cyklu po czterech latach przerwy do Włoch. Rywalizację zakończy Rajd Lipawy, rozgrywany w dniach 06-08.10.
Starty Kajetana Kajetanowicza i Jarka Barana wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS – a także CUBE.ITG, Delphi oraz Driving Experience. Szczegółowe informacje dotyczące Kajetana Kajetanowicza i zespołu są dostępne na stronach www.lotosrallyteam.pl oraz www.kajto.pl, a także na: www.facebook.com/EmocjeDoPelna i www.facebook.com/KajetanKajetanowicz.
Kalendarz Rajdowych Mistrzostw Europy 2017:
- 30 marca-1 kwietnia, Portugalia: Rajd Azorów (szuter)
- 4-6 maja, Hiszpania: Rajd Wysp Kanaryjskich (asfalt)
- 2-4 czerwca, Grecja: Rajd Akropolu (szuter)
- 16-18 czerwca, Cypr: Rajd Cypru (szuter)
- 3-5 sierpnia, Polska: Rajd Rzeszowski (asfalt)
- 25-27 sierpnia, Czechy: Rajd Barum (asfalt)
- 15-17 września, Włochy: Rajd di Roma Capitale (asfalt)
- 6-8 października, Łotwa: Rajd Lipawy (szuter)