Zakończyła się pierwsza pętla najdłuższego etapu tegorocznego Rajdu Niemiec. Cztery odcinki specjalne rozgrywane przy pięknej pogodzie przyniosły wiele emocji i sporo zwrotów akcji. Z trudami dziesiątej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata dobrze radzą sobie Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak, którzy zmniejszają swoją różnicę do poprzedzających Włochów i są już tylko 1,6s za podium! Rywalizacja, którą przy trasie śledzą tłumy kibiców, przenosi się teraz na tereny poligonu Baumholder, na którym wytyczono dwie próby. Wśród nich jest najdłuższy w rajdzie odcinek Panzerplatte, mierzący ponad 41 kilometrów.
Po wypadku liderów klasyfikacji WRC2 duetu Lefebvre/Dubois, prowadzenie przejęli Ciamin i Roche, wypadając jednak z trasy na kolejnej próbie. Na szczęście zawodnikom nic się nie stało. Załoga LOTOS Rally Team wykręcała trzykrotnie piąty czas, kończąc pętlę z czwartym wynikiem na odcinku Romerstrasse II. Aktualnie plasują się na czwartej pozycji, tylko sekundę i sześć dziesiątych za podium. Pozycję lidera objęli Kreim i Braun.
– Na ostatnim odcinku uplasowaliśmy się na czwartej pozycji, a różnica między pierwszym, a piątym zawodnikiem wyniosła mniej niż dwie sekundy. To pokazuje, jak szybko jedziemy. To tempo mnie satysfakcjonuje. Będziemy się starali je utrzymać. W tej chwili mamy tylko kilka sekund do podium. Bardzo mocno walczymy. Staram się jechać sprytnie i mądrze. Wykonuję swoją pracę najlepiej jak mogę. Mam dużo przyjemności podczas jazdy!
– mówi Kajetan Kajetanowicz, zawodnik LOTOS Rally Team.
Rajd Niemiec 2019, nieoficjalna klasyfikacja WRC2 po OS 11:
1. Kreim/Braun (Niemcy, Skoda Fabia R5 evo) 1:33:57,1s
2. Griebel/Winklhofer (Niemcy, Skoda Fabia R5 evo) +17,1s
3. Andolfi/Scattolin (Włochy, Skoda Fabia R5) +47,3s
4. Kajetanowicz/Szczepaniak (Polska, Volkswagen Polo GTI R5) +48,9s
5. Fourmaux/Jamoul (Francja, Ford Fiesta R5) +1:48,1s
6. Dinkel/Furst (Niemcy, Hyundai i20 R5) +2:31,8s
7. Griazin/Fedorow (Rosja, Skoda Fabia R5) +2:42,5s
8. Yates/Morgan (Wielka Brytania, Skoda Fabia R5) +2:53,1s
9. Bedoret/Walbrecq (Belgia, Skoda Fabia R5 evo) +3:43,5s
10. Tempestini/Itu (Rumunia, Hyundai i20 R5) +4:40,9s
Odcinki specjalne 37. ADAC Rallye Deutschland liczą łącznie ponad 344 kilometry. Po serwisie zmagania przeniosą się na poligon Baumholder, na którym wytyczono dwie próby: Arena Panzerplatte (10,73 km, godz. 15:08 i 18:55) oraz Panzerplatte (41,17 km, godz. 15:46 i 19:33). Długość etapu to 157,92 km.
Finałowy etap rozegrany zostanie w niedzielę. Zaplanowano dwie próby pokonywane dwukrotnie, bez przerwy serwisowej: Grafschaft (28,06 km, godz. 7:46 i 10:10) oraz Dhrontal (11,69 km, godz. 9:41 i 12:18 – jako Power Stage). Łączna długość wyniesie 79,50 km.
Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają: strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS, a także Delphi Technologies, Driving Experience oraz Pirelli.