Niezwykle trudne warunki panują na trasie finałowej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata. Rajd Monza, rozgrywany w dużej mierze na torze Formuły 1, od samego początku przynosi kibicom wiele emocji. O podium w swojej kategorii walczą Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak, reprezentanci zespołu LOTOS Rally Team. Po trzech odcinkach specjalnych Polacy zajmują piątą lokatę i są tylko osiem sekund za podium!
Poranek na Monzy przywitał zawodników obfitymi opadami deszczu, które w połączeniu z niską temperaturą i leśnymi alejkami wokół toru Formuły 1 zagwarantowały ekstremalne warunki do ścigania. Załogi pokonały dwa przejazdy próby Scorpion o długości ponad 13 kilometrów. Kajetanowicz i Szczepaniak wykręcali na nich odpowiednio czwarty i trzeci rezultat, które pozwoliły na awans w klasyfikacji generalnej o jedną pozycję. Na trzeciej próbie uzyskali także wysoki, dziesiąty czas w klasyfikacji generalnej.
– Ostatni rajd sezonu okazuje się bardzo loteryjny. W takich warunkach na torze powinny dobrze działać opony co najwyżej deszczowe, a jak się okazuje, na zimowych można było zyskać najwięcej. Jest bardzo dużo błota, co znacząco wpływa na przyczepność. Cieszymy się, że tutaj startujemy i jesteśmy jedną z najszybszych załóg w samochodach naszej klasy, a to przecież mój pierwszy start Škodą na asfalcie. Lubię takie warunki, bo w takich zaczynałem, choć trochę zapomniałem już, jak to jest. Tutaj walczymy z najlepszymi na świecie, więc nie jest to łatwe, ale póki co dokonujemy trafnych wyborów i jedziemy dalej
– wypowiadał się Kajetan Kajetanowicz, trzykrotny Rajdowy Mistrz Europy.
Na popołudnie zaplanowano jeszcze trzy odcinki specjalne: OS 4/5 Cinturato (16,22 km, start o godz. 12:38 i 15:08) oraz OS 6 PZero Grand Prix (10,31 km, godz. 17:38). Kolejne dwa etapy zaplanowano na sobotę i niedzielę.
Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS, a także Delphi Technologies, Driving Experience oraz Pirelli.
Rajd Monza 2020 – nieoficjalna klasyfikacja WRC 3 po OS 3:
- Mikkelsen / Jæger (Norwegia, Škoda Fabia Rally2 evo) 23:53,3 s
- Huttunen / Lukka (Finlandia, Hyundai i20 R5) +23,1 s
- Lindholm / Korhonen (Finlandia, Škoda Fabia Rally2 evo) +27,4 s
- Solberg / Johnston (Szwecja/Irlandia, Škoda Fabia Rally2 evo) +33,1 s
- Kajetanowicz / Szczepaniak (Polska, Škoda Fabia Rally2 evo) +35,5 s
- Bulacia Wilkinson / Der Ohannesian (Boliwia/Argentyna, Citroën C3 R5) +1:00,4 s
- McErlean / Williams (Irlandia/Wielka Brytania, Hyundai i20 R5) +1:31,7 s
- Munster / Louka (Luksemburg/Belgia, Hyundai i20 R5) +1:41,8 s
- De Cecco / Humblet (Belgia, Škoda Fabia Rally2 evo) +1:46,6 s
- Ogliari Giacomo / Ciucci G. (Włochy, Citroën C3 R5) +2:05,4 s