W czwartkowe popołudnie rozegrany został pierwszy odcinek specjalny Rajdu Japonii. Próba Kuragaike Park o długości 2,75 km, rozgrywana już po zmroku, była namiastką trudnej i zaciętej rywalizacji, jakiej spodziewamy się w najbliższych dniach. Walczący o mistrzostwo świata Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak rozpoczęli od trzeciego czasu w kategorii WRC 2, kończąc oes blisko za głównymi konkurentami.
– Pierwszy odcinek Rajdu Japonii za nami. Był krótki, ale rozegrany w ciemnościach, więc z dodatkowym utrudnieniem. Zdecydowaliśmy się na mniej bezpieczną opcję, jeśli chodzi o dobór opon na ten odcinek, ale mam nadzieję, że to zaprocentuje później, zważywszy na warunki, jakie szykują się na kolejne dni. Opony i ich odpowiedni wybór może być tutaj kluczowy. To zdecydowanie najtrudniejszy rajd asfaltowy, w jakim miałem okazję startować. Dla mnie najważniejsze, że wszystko działa dobrze i mam odpowiedni feeling. Jak to w rajdach, wiele się może wydarzyć, ale jestem dobrej myśli i będę starał się cieszyć każdym kilometrem rywalizacji
– powiedział Kajetan Kajetanowicz, reprezentant ORLEN Rally Team.
Piątkowy etap będzie najdłuższym dniem w harmonogramie Rajdu Japonii. Zawodnicy dwukrotnie pokonają odcinki Isegami’s Tunnel (23,29 km), Inabu Dam (19,38 km) oraz Shitara Town R (22,44 km). Pierwsza z prób wytyczona została m.in. w wyjątkowym tunelu, uważanym za nawiedzony dom dla duchów. Przejazd tego ponad kilometrowego fragmentu z pewnością będzie emocjonujący!
Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają strategiczny partner ORLEN Rally Team – PKN ORLEN, a także partner techniczny Delphi Technologies, Pirelli, Grupa Sikora oraz SJS Driving Experience.
Rajd Japonii 2022, nieoficjalna klasyfikacja WRC 2 po OS 1:
- Lindholm/Hämäläinen (Finlandia, Škoda Fabia Rally2 evo) 2:11,0 s
=. Pajari/Mälkönen (Finlandia, Škoda Fabia Rally2 evo) +0,0 s - Kajetanowicz/Szczepaniak (Polska, Škoda Fabia Rally2 evo) +2,8 s
- Suninen/Markkula (Finlandia, Hyundai i20 N Rally2) +4,6 s
- Kovalainen/Kitagawa (Finlandia/Japonia, Škoda Fabia R5) +5,7 s
- Johnston/Kihurani (Stany Zjednoczone, Citroën C3 Rally2) +5,9 s
- Zaldivar/Der Ohannesian (Pawagwaj/Włochy, Hyundai i20 N Rally2) +6,0 s
- Bulacia/Morales (Boliwia/Brazylia, Škoda Fabia R5) +7,0 s
- Munster/Louka (Luksemburg/Belgia, Hyundai i20 N Rally2) +9,0 s
=. Miele/Beltrame (Włochy, Škoda Fabia Rally2 evo) +9,0 s