Zgodnie z przewidywaniami podczas popołudniowej pętli Rajdu Sardynii pojawiły się opady deszczu, rozmaczając szutrowe drogi, które miejscami zamieniały się w błotną przeprawę. Załogi WRC2 przejechały w pełni jedynie siódmy odcinek specjalny, poprzednie dwa zostały przerwane. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak skorzystali na pechu rywali, awansując na szóste miejsce w swojej kategorii.
Piąty odcinek specjalny, czyli drugi przejazd próby Tantariles 20Ris, został przerwany z przyczyn bezpieczeństwa. Załogi kategorii WRC2, w tym reprezentanci ORLEN Rally Team, pokonali go jako wolny przejazd. Kolejny oes został przerwany po wypadku duetu Greensmith/Andersson, którzy poprosili o pomoc medyczną. W trybie sportowym pokonana została tylko najdłuższa w rajdzie próba Monte Lerno – Sa Conchedda, po przejechaniu której Kajetanowicz i Szczepaniak awansowali na szóstą pozycję.
– Kończymy pierwszy dzień Rajdu Sardynii. Wiedzieliśmy, że będzie to bardzo wymagający dzień i faktycznie tak było. To szutrowy rajd, więc teoretycznie powinno być w miarę stabilnie, natomiast było dużo zmiennej przyczepności, bardzo dużo zasadzek. To mój pierwszy start tym samochodem, nie czułem się jeszcze zbyt pewnie, zwłaszcza kiedy jechaliśmy w tak wielkim błocie. Był to też dla mnie swojego rodzaju test, bo w takich warunkach jeszcze go nie sprawdzałem. Wciąż szukamy optymalnych ustawień, ale jesteśmy dobrze nastawieni na jutrzejszą walkę. Konkurencja jest bardzo mocna, blisko 40 załóg, a my po pierwszym dniu rywalizacji jesteśmy na szóstym miejscu. Myślę, że to dobre rozpoczęcie tego rajdu
– komentował Kajetan Kajetanowicz, trzykrotny Rajdowy Mistrz Europy.
Na sobotni etap organizator zaplanował osiem odcinków specjalnych. Będą to cztery dwukrotnie pokonywane próby: OS 8/12 Coiluna – Loelle (16,28 km), OS 9/13 Su Filigosu (19,57 km), OS 10/14 Erula – Tula (21,92 km) oraz OS 11/15 Tempio Pausania (9,04 km).
Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają partner tytularny ORLEN Rally Team – PKN ORLEN, a także partner techniczny Delphi Technologies, Pirelli, ATC CARGO S.A., marka PLATINUM ORLEN OIL, marka QUAZAR LOTOS OIL oraz SJS S.A.
Rajd Sardynii 2023, klasyfikacja WRC2 po OS 7:
- Pajari/Mälkönen (Škoda Fabia RS Rally2) 1:35:37,3 s
- Fourmaux/Coria (Ford Fiesta Rally2) +6,3 s
- Mikkelsen/Eriksen (Škoda Fabia RS Rally2) +15,9 s
- Marczyk/Gospodarczyk (Škoda Fabia RS Rally2) +1:04,7 s
- Rossel/Dunand (Citroën C3 Rally2) +1:13,2 s
- Kajetanowicz/Szczepaniak (Škoda Fabia RS Rally2) +1:33,6 s
- Suninen/Markkula (Hyundai i20 N Rally2) +2:03,6 s
- Virves/Magalhães (Ford Fiesta Rally2) +2:03,7 s
- Cais/Těšínský (Škoda Fabia RS Rally2) +2:16,9 s
- Munster/Louka (Ford Fiesta Rally2) +3:00,2 s