Trudne warunki panują na piątkowych odcinkach specjalnych Rajdu Sardynii. Zawodnicy zmagają się ze słabą przyczepnością na szutrowych drogach, a w wielu miejscach zalegają kałuże i błoto po nocnych opadach deszczu. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak starali się unikać kosztownych błędów i notując dwukrotnie czas w czołowej dziesiątce są aktualnie na siódmym miejscu w kategorii WRC2.
Sporo dramatów przyniósł trzeci odcinek specjalny pętli, najdłuższa w rajdzie próba Monte Lerno – Sa Conchedda. Na mierzącym blisko 50 kilometrów oesie zatrzymywali się m.in. Nikołaj Griazin, Erik Cais, Bruno Bulacia, Josh McErlean czy Lauri Joona. Uszkodzonym samochodem jechał wicelider sezonu, Oliver Solberg, ponosząc dotkliwe straty czasowe. Ważne było, aby ten maraton pojechać pewnym i skutecznym tempem, co udało się reprezentantom ORLEN Rally Team. Polacy awansowali o dwie pozycje i aktualnie tracą do liderów 47,1 sekundy, zajmując siódme miejsce w WRC2.
– To bardzo wymagający rajd, ale dobrze mi się jedzie, coraz lepiej poznaję możliwości nowego samochodu, który ma zupełnie inną konstrukcję. Ostatni odcinek pierwszej pętli był bardzo długi, blisko 50-kilometrowy. Nie da się zapamiętać tak długiego odcinka specjalnego, więc jest tutaj mnóstwo nieprzewidywalnych rzeczy. Mieliśmy trochę trudności z hamulcem, ale wydaje mi się to naturalne, że na tak długim dystansie i przy wysokiej temperaturze po prostu się przegrzewa. Pomimo tego jesteśmy zadowoleni, jest coraz lepiej, mam coraz lepszy feeling. Panuje fajna atmosfera, przyjechało dużo kibiców z Polski. Następna pętla będzie na pewno trudna pod względem zniszczenia trasy, będzie dużo więcej kamieni i kolein. Na pewno będzie ciekawie
– komentował Kajetan Kajetanowicz, trzykrotny Rajdowy Mistrz Europy.
Druga pętla zapowiada się niezwykle emocjonująco. Przewidywane są opady deszczu, co przy rozkopanej drodze po pierwszym przejeździe może oznaczać sporą przeprawę dla załóg. Na popołudnie zaplanowano te same trzy odcinki specjalne, które wystartują odpowiednio o 14:32, 15:23 i 16:13.
Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają partner tytularny ORLEN Rally Team – PKN ORLEN, a także partner techniczny Delphi Technologies, Pirelli, ATC CARGO S.A., marka PLATINUM ORLEN OIL, marka QUAZAR LOTOS OIL oraz SJS S.A.
Rajd Sardynii 2023, klasyfikacja WRC2 po OS 4:
- Suninen/Markkula (Hyundai i20 N Rally2) 48:43,8 s
- Mikkelsen/Eriksen (Škoda Fabia RS Rally2) +3,8 s
- Fourmaux/Coria (Ford Fiesta Rally2) +7,4 s
- Pajari/Mälkönen (Škoda Fabia RS Rally2) +15,0 s
- Marczyk/Gospodarczyk (Škoda Fabia RS Rally2) +37,6 s
- Rossel/Dunand (Citroën C3 Rally2) +43,7 s
- Kajetanowicz/Szczepaniak (Škoda Fabia RS Rally2) +47,1 s
- Zaldivar/Der Ohannesian (Hyundai i20 N Rally2) +1:20,9 s
- Virves/Magalhães (Ford Fiesta Rally2) +1:25,9 s
- Cais/Těšínský (Škoda Fabia RS Rally2) +1:50,0 s