W Grecji rozgrywana jest dziesiąta runda Rajdowych Mistrzostw Świata, Rajd Akropolu. Na rozkopanych szutrowych odcinkach specjalnych trwa rywalizacja, w której udział biorą także Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak. Reprezentanci ORLEN Rally Team od samego początku są w czubie klasyfikacji WRC2 Challenger, tracąc po dziewięciu próbach niespełna cztery sekundy do podium.
Dla polskiego duetu Rajd Akropolu jest czwartą rundą WRC w tegorocznym kalendarzu startów. Kajetanowicz i Szczepaniak walczą o kolejny tytuł WRC2 Challenger, czyli klasyfikacji dla zespołów prywatnych. Zawodnicy jadący Škodą Fabią RS Rally2 utrzymują dobre i stabilne tempo, które pozwala im zajmować aktualnie czwarte miejsce. Do podium przed popołudniową pętlą sobotniego etapu tracą jedynie 3,8 sekundy.
– Jesteśmy mniej więcej na półmetku greckich zawodów, w połowie soboty. Ten dzień będzie bardzo długi, zresztą jak każdy w Rajdzie Akropolu, podobnie jak podczas przygotowań przed rywalizacją. Dziś pokonujemy długie odcinki specjalne, trudne, bardzo kręte, a w aucie jest jeszcze cieplej, niż wczoraj. Mnóstwo ludzi pyta jak pracuje się w takim gorącu, w którym ciężko jest wytrzymać, nawet spacerując. Jest jak w małej saunie. Jeśli miałbym to przedstawić obrazowo, przypomina to ćwiczenie ciężarkami na siłowni, rozwiązując przy okazji zadania, w temperaturze 65 stopni Celsjusza i przy tętnie 180 uderzeń na minutę. Tak to mniej więcej wygląda. W dodatku te zadania trzeba rozwiązywać precyzyjnie. Rajd bogów jest bardzo wymagający, ale my dobrze sobie radzimy. Mamy trochę trudności, w aucie słyszymy jakieś odgłosy stukania, kierownica jest nieco przestawiona. Próbujemy to poprawić na tyle, na ile możemy to zrobić bez serwisu. Teraz zmieniamy opony i jedziemy na kolejne odcinki
– powiedział Kajetan Kajetanowicz, kierowca ORLEN Rally Team.
Po trzech próbach organizator zaplanował strefę zmiany opon, a etap pozbawiony jest typowej przerwy serwisowej. Po południu załogi rywalizować będą na OS 10 Loutraki (12,90 km) i powtórzą OS Aghii Theodori, który już podczas pierwszego przejazdu był w bardzo złym stanie, przez co wielu zawodników przebijało na nim opony. Sobotę zakończy niespełna 2-kilometrowy odcinek EKO SSS, wytyczony wyjątkowo na terenach autostrady łączącej Ateny z Lamią i przyległego do niej Miejsca Obsługi Pasażerów.
Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają partner tytularny ORLEN Rally Team – ORLEN S.A., a także partner techniczny Delphi, Pirelli, ORLEN Oil, ATC CARGO S.A. oraz SJS S.A.
Rajd Akropolu 2024 – nieoficjalna klasyfikacja WRC2 Challenger po OS 9:
- Pajari/Mälkönen (Toyota GR Yaris Rally2) 2:36:42,8 s
- Virves/Lesk (Škoda Fabia RS Rally2) +26,1 s
- Zaldivar/Der Ohannesian (Škoda Fabia RS Rally2) +1:21:1 s
- Kajetanowicz/Szczepaniak (Škoda Fabia RS Rally2) +1:24,9 s
- McErlean/Fulton (Škoda Fabia RS Rally2) +2:13,9 s
- Linnamäe/Morgan (Toyota GR Yaris Rally2) +3:14,3 s
- Daprà/Guglielmetti (Škoda Fabia RS Rally2) +3:42,9 s
- Solans/Sanjuan (Toyota GR Yaris Rally2) +8:25,9 s
- Panagiotis/Bakloris (Škoda Fabia RS Rally2) +8:28,7 s
- Kremer/Kremer (Škoda Fabia RS Rally2) +9:15,5 s