Trzy odcinki specjalne mają za sobą uczestnicy Rajdu Sardynii. Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak w trudnych warunkach uniknęli przygód, stopniowo zwięszkając tempo i ukończyli pętlę na szóstej pozycji w swojej kategorii.
Pierwszy etap szóstej rundy sezonu Rajdowych Mistrzostw Świata ruszył w piątkowy poranek. Sekcja składała się z trzech prób. Kolejno trzeba było się zmierzyć z oesami: Arzachena (13,97 km), Telti – Calangianus – Berchidda (18,43 km) oraz najdłuższym w całym tegorocznym harmonogramie Sa Conchedda (27,95 km). Zaciętą walkę na krętych i wąskich oesach zgodnie z prognozami utrudnia także ekstremalny upał, zamieniający rajdówki w jeżdżące sauny.
Kajetanowicz i Szczepaniak uniknęli błędów – w przeciwieństwie do wielu załóg, które na OS2 albo odpadły z rywalizacji, albo poniosły spore straty – i notowali coraz lepsze rezultaty. Sekcję zamknęli piątym czasem na wspomnianym odcinku Sa Conchedda i w stawce 31 załóg kategorii WRC2 Challenger plasują się na 6. pozycji. Różnice w czołówce są niewielkie i od podium dzieli załogę ORLEN Rally Team niecałe 12 sekund.
– Pierwsza pętla Rajdu Sardynii za nami. Wiedzieliśmy, że nie będzie łatwo i nie było łatwo. Uważam jednak, że przejechaliśmy ją praktycznie bez problemów. Raz zdarzyło się, że pojechałem zbyt szeroko i dotknąłem jeden z tysiąca głazów, jakie na tych oesach leżą. Myślałem, że mamy kapcia i trochę straciliśmy. Gdyby nie ta urojona przebita opona, byłoby lepiej. Z drugiej strony dobrze, ponieważ nic się nie wydarzyło, zawieszenie nie było skrzywione. Trzy odcinki specjalne, każdy trochę inny, w tym jeden kompletnie nowy. Tam bardzo dużo się działo i sporo załóg wypadło. My robimy swoje. Cieszę się jazdą, a rytm jest dużo lepszy niż w Portugalii. Natomiast Sardynia to zupełnie inny rajd, więc wciąż sprawdzam ustawienia. Jest coraz lepiej, chociaż łatwo zboczyć w ślepą uliczkę. Samochód cały, czyściutki, chłopcy nie mieli przy nim zbyt dużo pracy, co jest dziwne w tak trudnym rajdzie. Postaramy się zrobić swoje także na kolejnej pętli, ale jak zwykle w rajdach, wszystko jest możliwe
– podsumował pętlę Kajetan Kajetanowicz.
W popołudniowym programie widnieją powtórki trzech przejechanych już odcinków i kolejne 60 kilometrów ścigania szutrowymi drogami Sardynii.
Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają partner tytularny ORLEN Rally Team – ORLEN S.A., a także partner techniczny Delphi oraz ORLEN OIL.
Rajd Sardynii 2025 – nieoficjalne wyniki WRC2 Challenger po OS 3:
- Prokop/Ernst (Škoda Fabia RS Rally2) 37:10,9
- Joona/Vaaleri (Škoda Fabia RS Rally2) +5,5
- Cachón/Rozada (Toyota GR Yaris Rally2) +6,1
- Virves/Viilo (Škoda Fabia RS Rally2) +9,3
- Jürgenson/Oja (Ford Fiesta Rally2) +14,2
- Kajetanowicz/Szczepaniak (Toyota GR Yaris Rally2) +18,0
- Zaldivar/Der Ohannesian (Škoda Fabia RS Rally2) +20,8
- M. Bulacia/Vallejo (Toyota GR Yaris Rally2) +21,3
- Dapra/Guglielmetti (Škoda Fabia RS Rally2) +25,2
- L. Rossel/Mercoiret (Citroën C3 Rally2) +30,3